Uitgerekend begin november

Meer meiden hier die ook zijn uitgerekend begin eind oktober begin november? Aangezien ik nu nog maar 4 weken en 3 dagen zwanger ben kan ik er nog met niemand over praten. Lijkt me fijn om dat in dit topic te kunnen doen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen, voelen jullie al iets? Ik ben zelf zwanger van ons eerste kindje en kan het nog steeds niet geloven eigenlijk.
 
ik ben 28 oktober uitgerekend. En ook zwanger van mijn eerste?  ik ben erg moe de laatste week en ik merk dat mijn lichaam om meer voeding vraagt. ook heb ik het snel koud en nu sinds klein half uurtje misselijk aan het worden?
 
Ik begin inderdaad ook te merken dat ik honger begin te krijgen. En ‘s avonds sneller moe. Voor de rest merk ik er nog niet van, behalve als ik niet genoeg eet dat ik dan misselijk word haha.
 
Ook ik ben, volgens mijn eigen berekeningen, uitegerekend begin november. Het is ons tweede kindje. Heb zelf eigenlijk nergens last van. Had dit bij mijn vorige zwangerschap ook maar toch blijft het spannend. Als je wel van alles voelt geeft het toch enigsinds een bevestiging. Maar als je te voelt voelt en bijvoorbeeld veel krampen hebt is het ook weer niet goed haha...
hebben jullie al een afspraak staan bij de VK? Ik bel eind van de week denk ik. Heb ik in elk geval een datum om naar af te tellen haha..
en natuurlijk gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!
 
ik heb a.s maandag mijn eerste afspraak bij de VK en daarna 13 april voor de eerste echo.
klopt het dat ze bij de eerste afspraak bloed prikken enzo? En voor de rest ga je kletsen over hoe en wat?
jullie ook gefeliciteerd!!
ik heb stiekem toch nog even vanochtend een test gedaan?  gelukkig nog steeds hartstikke zwanger❤ 
 
Bij mijn verloskundige gingen ze niet bloedprikken bij de eerste afspraak. Zoals ik me kan herinneren moet je dat laten doen ergens rond de 12 weken. Bij de eerste afspraak word vooral je persoonlijke gegevens besproken. Medische achtergronden, eerdere zwangerschappen en/of miskramen, erfelijke ziektes in de familie. En natuurlijk wanneer je laatste menstruatie is geweest en wanneer je de eerste positieve test hebt gehad. En ook wordt er vaak al uitleg gegeven over onderzoeken die je kunt laten doen zoals NIPT test enzo.
Bij mijn verloskundige wordt de intake en de eerste echo gecombineerd. Vaak wordt dan eerst de echo gemaakt om te kijken of er wel echt wat zit en ook nog in leven is. Mocht dit niet zo zijn dan hoeven die andere onderwerpen ook niet allemaal besproken te worden. Maar zo zie je maar weer dat dit nog altijd erg verschilt per verloskundige. 
 
lijkt me ook wel logischer om eerst een echo te laten maken voordat alles wordt besproken en je misschien daarna wordt teleurgesteld.
ik laat het allemaal wel gewoon op me af komen.
 
 
Hi!
Gefeliciteerd allemaal! 
Ook ik ben volgens mijn eigen bereking eind oktober uigerekend, nu 5w+3 dagen voor de eerste keer zwanger. 19 maart de eerste afspraak met de verloskundige! Ik voel me redelijk goed op m’n borsten na?
 
Terug
Bovenaan