Uitgerekend december 2021

Hee meiden.
Eindelijk mag ik me ook ergens bij voegen! Nu 4 weken en 4 dagen, dus heel pril! Totaal niet verwacht gezien ik gestart ben in een fertiliteitstraject waaruit bleek dat ik pcos heb. Ik zat te wachten op mijn menstruatie zodat ik aan eisprong opwekking medicatie kon beginnen. Toen ik vorige week een aantal dagen overtijd was besloot ik toch maar een test te doen en zowel de action als clear blue gaven aan zwager ( zwanger 1-2 ). 
Het voelt erg onwerkelijk omdat ik me had ingesteld op het traject en dacht dat het nog wel even zou duren. Super fijn dat ik alsnog natuurlijk zwanger ben geraakt maar dat maakt me meteen ook angstig. Gaat het wel goed komen en heb ik niet meer kans op een miskraam..Volgens mijn arts is dit niet het geval. De eerste echo staat gepland op 29 april. Wat duurt dat nog lang!! 
Merk dat ik de eerste dagen zoveel heb gegoogled dat ik mezelf alleen maar gek maak. Hopelijk kan ik hier een beetje mijn rust vinden door het te delen met jullie! 
Hebben jullie nog tips om de eerste weken door te komen en vooral niet te veel te stressen? Een vriendin van me weet het nu maar een geheim bewaren is niets voor mij. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel haha. 
Aan alle lieve meiden: gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! 

FLX, heel herkenbaar! Ik doe normaal 2 keer per week aan hardlopen en minstens 1 x kracht training (nu via YouTube). En ja.. ik kijk nu gewoon wat goed voelt. 1 x heel rustig 5 km hardlopen met pauzes (net alsof ik weer beginner ben haha). En ook de kracht doe ik rustiger aan. Merk dat ik ook minder behoefte heb aan sporten dus ik wandel veel en doe daarnaast wat goed voelt. Maar volgens mij kan sporten wel gewoon. Maar luister goed naar je lijf. En liever niet intensief en buikspieren.
En Iris, gefeliciteerd! Wat lijkt me dat onwerkelijk! Je op zo'n traject instellen en dan is het ineens niet nodig en ben je zwanger. Fijn dat je dat traject bespaard is gebleven! De vraag over weken doorkomen had ik zelf ook. Ik merk nu dat vooral afleiding goed helpt. Werken, bellen met vriendinnen, sporten. Niet te veel opzoeken over wat er kan misgaan. En ik vind het ook heel fijn om hier ervaringen te delen en tips een krijgen  ☺️☺️ 

Goedemiddag ladies!

Even een vraagje he, hoe zouden jullie hiermee omgaan? Ik werk zelf in de horeca, houdt in veel lopen en sjouwen(terras/bankjes naar buiten en binnen).
Vandaag druk bezig geweest met het tuinhuis opruimen, ook veel spullen sjpuwen. Merk dat ik nu vrij veel last van mn buik heb, daarom ook gestopt met sjouwen voor vandaag. Mn werk weet nog niet dat ik zwanger ben dus het is heel lastig om hier goed mee om te gaan. Gewoon naar mn lichaam luisteren denk ik he?

Dankjewel Emma! :) Jij ook!! 
Goede tips. Heb me inderdaad voorgenomen om niet meer te googlen de hele tijd. Lekker afleiding zoeken zorgt inderdaad dat je er niet mee bezig bent.
Merk al dat ik het fijn vind om van me af te typen en hier reacties van anderen te lezen. Heb me ook aangemeld bij de Facebookpagina. Heel fijn om herkenbaarheid te lezen, Zeker gezien alles nieuw is voor mij.
Alyda ik zou inderdaad goed naar je lijf luisteren en optijd je grens aangeven. :) ze hebben niks aan je als je straks in de ziektewet zit. 

Alyda,
Inderdaad maar je lijf luisteren. Ik net flink stuk gefietst en helemaal kapot erna. Misselijk,  moe en duizelig. Mijn schoonzus is mijn verloskundige en die zei de eerste 3 mnd moet je echt naar je lijf luisteren. Dus als jij last van je buik krijgt luister ernaar.

Hoi allemaal!
Ik denk dat ik 4 december ben uitgerekend. 
Heb al een zoontje van 15 maanden. Wens voor een tweede was heel groot. Mijn vriend was er al eerder aan toe maar ik begon me net weer fit te voelen dus wilde nog even wachten.
Had mega rammelende eierstokken. Zoveel zwangerschaps aankondigingen in mijn omgeving. Dus dacht laten we 1 poging en daarna gaan we ervoor. Jullie raden het al ben zwanger ?
Ik had het niet verwacht. Ben al twee keer zwanger geweest. Eerste keer na drie maanden raak. Helaas een miskraam. Tweede keer na twee maanden raak. En nu gelijk. Zo bizar. Besef het nog niet helemaal. 
Ik wist dit keer al na een paar dagen dat ik zwanger was. Hadden jullie dit ook? Misselijk en opvliegend plus erg moe. Klachten nemen toe dus houd m'n hart vast voor de aankomende weken haha. Maak sinds gisteren veel speeksel aan. Nooit geweten dat dit een bekend symptoom is ?
Heb sterk het gevoel dat er dit keer meer dan één baby in mijn buik zit.  21e de eerste echo. Mega spannend allemaal. 

Wauw Iris wat een cadeau, gefeliciteerd!

Ik probeer ook zo weinig mogelijk te googlen maar vind dit forum wel heel fijn!
Lekker kletsen en dingen delen.
Daarnaast probeer ik op vrije dagen te wandelen en uitgebreid en gezond te koken. Even mijn hoofd op wat anders dan op Google ?

Ik heb sinds vorige week trouwens dat mijn concentratie helemaal weg is. Als iemand een lang verhaal vertelt dan komt het niet bij me binnen en dingen onthouden gaat ook moeilijker haha.
Dit hielp gisteren ook niet echt toen ik mijn belastingaangifte moest doen ?
Kan me normaal heel goed concentreren en vind het leuk om dingen uit te zoeken als ik iets niet snap, maar het blijft gewoon niet hangen haha.
Hopelijk blijft het hierbij en wordt het niet nog erger

Hoi meiden ! Ook ik heb een positieve test dus kan mij hier aansluiten ? Ik vind het heel erg spannend merk ik. Heb een meisje van 2,5 jaar en daarvoor 2x een miskraam gehad. Merk dat ik daar dan nu weer erg bang voor ben. Hebben jullie ook dat de kwaaltjes zo wisselend kunnen zijn per dag ? Ik heb 26 april de eerste echo en zou volgens de berekening 5 december uitgerekend zijn! 
Fijn om me hier bij aan te sluiten 

Terug
Bovenaan