Uitgerekend december 2021

Hee ! Ik heb dit al sinds ik 5 weken zwanger ben. Gister zei mijn verloskundige dat dit erbij kan horen.. maar ik moet wel oppassen dat dit geen bekken instabiliteit wordt. En tijdig aangeven wanneer de pijn in mijn rug erger wordt dat krijg ik fysio. En ik moet blijven bewegen als in wandelen e.d

@nikkivdb thanks voor je reactie. Moet zeggen dat het al weer zakt na een middagje bank zitten/liggen. Hou het wel in de gaten. Dinsdag intake bij de verloskundige dus dan geef ik het aan!

Ik heb dinsdag de termijnecho en ik vind het sinds paar dagen ineens ontzettend spannend. Is alles nog wel goed? Er zijn geen tekenen die er op wijzen dat het niet zo is, maar toch. En dan ga je op internet dingen lezen.. Ik heb dat mezelf nu verboden en ga afleiding zoeken en vertrouwen hebben. Kan niet wachten tot het dinsdagochtend is!

Hee Emma, kan ik me goed voorstellen. Je wil gewoon wat zekerheid. Al stelde het Googlen me juist gerust. De kans op een miskraam na een goede vitaliteitsecho was een stuk kleiner dan in mijn hoofd zat. Dan moet de termijnecho toch ook wel goed zijn? Ga ik maar vanuit, dat maakt deze tijd een stuk leuker. Zou super balen als ik nier genoten heb van dit bijzondere moment van 1e keer mama worden. Het zijn meestal kleine momentjes die me doen twijfelen, maar herpak me snel, want eigenlijk voel ik me heel goed over deze zwangerschap? hoop dat dat voor jou ook zo is!
En natuurlijk veel succes en plezier dinsdag!

Emma dat heb ik ook! Ik heb morgen de termijnecho en ben zó zenuwachtig.
Ben ook alleen maar dingen aan het lezen die me eigenlijk alleen maar onzekerder maken.
Hoop zo dat alles nog goed is!
Ben iets minder misselijk, ben het nog wel maar meer met vlagen. Niet meer de hele dag. Mijn borsten doen ook wat minder pijn. Moe ben ik wel nog steeds heel erg en heb nu weer gekke steekjes onderin mn buik.

Heb ook wel gelezen dat als de termijnecho goed is, de kans op een miskraam nog maar 0,5% is.
Dus houd me daar maar aan vast!
Zo spannend! Veel succes en plezier dinsdag ☺️ nog heeeel even wachten!

Dankjulliewel voor de lieve berichtjes. 
Haha, ja dat lezen en dingen weten kan je geruststellen of juist niet hè! Ik ben vandaag in ieder geval weer mega misselijk en veel gespuugd, dus er is in ieder geval nog wel wat gaande in mijn lijf haha. 
Inderdaad, Jessie, een goede vitaliteitsecho maakt de kans op een miskraam echt een flink stuk kleiner. Dat zei mijn gynaecologe ook. Dus komt vast goed!! Ja, jij hebt hem morgen Myrthe! Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben met mijn gedachten haha. Hopelijk kun jij het piekeren ook beetje loslaten, heel veel succes en plezier morgen!! 

De termijnecho was goed! Alles zit erop en eraan, het hartje ook al horen kloppen ?
Ben nu uitgerekend op 6 december.

Ze heeft stiekem ook een nekplooimeting gedaan terwijl dit niet hoeft/mag omdat ik de NIPT ga doen.
Deze was wel iets dikker dan normaal: 2,8. Bij 3,3 is er een risico op een afwijking.
Eigenlijk mocht ze het niet zeggen maar ze gaat het morgen wel overleggen of er een extra echo nodig is.
Nu snel de NIPT doen en de normale bloedonderzoeken en hopen dat die uitslag verder goed is!

Update: ik krijg net al een berichtje dat ze de nekplooimeting heeft overlegd met de echoscopiste die al 30 jaar ervaring heeft en dat er geen reden is voor zorgen! Zo fijn ☺️

Terug
Bovenaan