uitgerekend februari 2019

Hallo  allemaal!
Ik heb dit forum net ontdekt! Wat leuk om jullie ervaringen en tips voor elkaar te lezen! Ik ben zelf nu 23 weken zwanger van ons eerste kindje een meisje, spannend!! 18 februari ben ik uitgerekend. Alles gaat tot nu toe goed met onze kleine meid gelukkig! Ik zit helaas sinds vorige week 100% in de ziektewet omdat ik super veel last heb van mijn bekken en het ging helaas echt niet meer. Vond dit een hele moeilijke keuze, maar goed gezondheid van ons 2 boven alles! 
Ben wel benieuwd of er nog meer dames zijn die nu al zo last van hun bekken hebben?? En die daar misschien tips voor hebben? Loop al wel bij de bekken fysio maar misschien hebben jullie tip uit ervaring?

Ik hoor het graag!

Hoi @Stelvio!
Bah wat naar, ik vrees idd dat je aan de ingeademde rook niet veel meer kan doen dan nu idd lekker luchten en proberen frisse lucht in te ademen. 
@Veeerx
Welkom! Leuk dat je ook iets van jezelf laat horen! Ik heb ook bekkenklachten, al kan ik nog wel halve dagen werken. (Kantoorbaan) ik vind het ook erg moeilijk om thuis te zitten, je voelt je zo... tsja.. nutteloos ofsow? 
Wat bij mij goed helpt (ik ben 10 feb. uitgerekend) is als ik iets gedaan heb even gaan liggen om te rusten, verder niet tillen en niet teveel bukken.. (huishouden doe ik niet meer) maar dat zal de fysio ook wel verteld hebben. Verder een paar oefeningen om stabiel te blijven. Elke dag wel minimaal 10 minuten wandelen of fietsen om soepel te blijven.. maar is gewoon balen he als je nog zo lang moet en je kan alleen maar thuiszitten.. heb je nog andere kinderen thuis of is het je eerste? Dat scheelt ook wel wat om rust te nemen denkik. 
Ik begin morgen aan een zwanger en fit cursus! Ik ben benieuwd of dat een beetje te doen is met bekkenpijn.. maar in principe houden ze me goed in de gaten daar ook. 

@MDNS
Ah rot dat je er ook last van hebt! Heb je dit wel eens vaker gehad (misschien bij een vorige zwangerschap?) Of is dit ook de eerste keer dat je dit hebt? Ik ben voor de eerste keer zwanger nu dus ik maak het allemaal voor het eerst mee, heel spannend allemaal haha!
Ja heel moeilijk dat ik nu ineens thuis zit! Ik werk in de cosmetica dus ik sta de heledag. Ik merk nu wel dat de rust die ik nu heb dat ik daar veel aan heb! Voel me inderdaad ook een beetje nutteloos.. Maar goed het is even niet anders! Ik doe zelf het huishouden ook niet meer (de zware dingen niet meer dan) gelukkig heb ik veel hulp van mijn moeder en vriend, dus dat scheelt een hoop. 
Thanks voor je tips ga ik zeker is proberen dat 10 minuten wandelen of fietsen! De fysio heeft me ook gezegd dat het misschien iets is om een cursus te gaan doen. Alleen ben een beetje aan het twijfelen.. zwangerschaps zwemmen, zwangerschaps yoga of misschien zo'n cursus als wat jij gaat doen? Dus hoor graag wat je er van vond en of het lukte met je bekken!

Hoi veeerx
Het is bij mij ook mijn 1e zwangerschap dus idd allemaal beetje uitvogelen! Ik had er wel al vanaf 9 weken ofsow last van. 
Ikzelf start morgen met zwanger&fit cursus, daarin beweeg je (op eigen tempo) en elke ‘les’ krijg je een ander onderwerp over je houding en na verloop van tijd over de bevalling ed. Dit is natuurlijk nog redelijk vroeg, de meeste doen een cursus in de laatste 10 wkn volgens mij maar wss kan ik dan nog instromen bij mn bekkentherapeut, en zij geeft ook les na de bevalling hoe je dan moet omgaan met tillen en houding enz. Omdat het meestal niet in 1x over is. Ik ben heel benieuwd.
verder kom ik ook nog even ‘klagen’ op het forum haha. Zo heerlijk om even van me af te kunnen typen. Ik ben net terug van de verloskundige en in principe was alles goed, alleen vond ze mijn gewichtstoename en groei van de buik best behoorlijk dus moet ik vanaf volgende week mn bloedsuiker gaan opmeten (apparatuur was nu uitgeleend) en dan over 3 weken een echo om te kijken of het idd hard gegroeid is of dat het miss een groeispurt was. Volgens de verloskundige niets om me druk te maken maar toch doe je het he.. meer mensen hier ervaring mee?
Groetjes weer!

@MDNS
Ohh lijkt me inderdaad wel wat zo'n cursus! Ik ga er wat meer over zoeken en informeren. Zat ook te denken aan zwangerschaps zwemmen alleen woon in een klein dorpje dus even uitvogelen wat het dichts bij zijnde is. 
Fijn dat alles goed is gegaan bij de vk! Ben benieuwd wat er uit komt! Ik moet volgende week ook mijn bloedsuiker laten opmeten maar dit wist ik in het begin al omdat mijn BMI te hoog was houden ze dat meer in de gaten. 
Hoeveel weken ben je nu?

@veeerx
Ik ben nu 24 weken. Mijn bmi is altijd ongeveer gemiddeld/laag geweest dus bij mij hebben ze het daar nooit over gehad. Ik hoop maar dat de baby gewoon een groeispurt gehad heeft? afwachten maar. 

Hey meiden, sinds een paar dagen ben ik extreem moe. Gister zag mijn dag er zo uit; opstaan om 10.30 , toen op de bank gehangen om vervolgens weer naar bed te gaan van 13.30 tot 17u. Daarna gekookt en gegeten, weer op de bank gaan hangen en om 24u weer naar bed. Al met al dus 10 uur wakker geweest op de hele dag, echt belachelijk! 
Maar sinds 2 dagen voel ik de kleine ook steeds minder, daar maak ik mij wel zorgen over. 
Hoe gaat het bij jullie? Hebben jullie hier ook last van? Ik ben nu 25.5 week zwanger 

Hoi!
Ook ik moet ff klagen hoor.. ik ben ook erg moe. Doe weinig op 'n dag, omdat ik door mn bekken en 2  verzakkingen eigenlijk bijna niets meer mag doen van de fysio. Huishouden mag half uurtje per dag, maar niet te zwaar. Dochtertje van 2 zo min mogelijk tillen en veel uitrusten omdat ze denkt dat ik anders de 40 weken niet normaal kan uitdragen. Nu bijna 24 weken. Klinkt heel gek, maar deze zwangerschap is soms zo zwaar dat ik het soms 'eng' vind hoe lang ik nog moet. En zie ook zo tegen de bevalling op. Terwijl ik dat bij ons dochtertje totaal niet had, was ook n prachtige bevalling. Ik herken mezelf slecht deze zwangerschap. Ben echt niet echt mezelf door alles, ben bang dat ik mn man en dochtertje te kort doe, maar ik kan niet anders. Gelukkig vind ons dochtertje badmomentjes heerlijk, dus gaan lekker veel samen in bad, en kleien en kleuren. Maarja, ze merkt toch wel dat mama niet helemaal zichzelf is. En seks, dat gaat ook echt niet. Daar voel ik me erg schuldig over naar mn man toe, maar ik zou niet weten hoe t wel zou kunnen, zeker na die laatste keer die echt pijnlijk was. Vind het erg lastig. Maarja. Ik moet maandag naar de VK en dan hoop ik daar ff alles te kunnen zeggen kijken wat zij ermee kunnen. 
Gelukkig beweegt ons wondertje heel goed, vind dat echt genieten! Van die kleine genietmomentjes geniet ik nu extra. Maar, stiekem heb ik hoop dat mn bekken minder zeer gaan doen. 

Terug
Bovenaan