uitgerekend februari 2019

Hoi @littlebeeb!
Welkom bij de club?
Ik snap goed war je voelt. Ik vind de nachten ook steeds zwaarder/lastiger worden.. en dan te bedenken dat je nog maar net over de helft bent he.. 
Is er geen mogelijkheid om bijvoorbeeld (ik weer niet hoe je werkdagen er uit zien) halve dagen te werken? Ik werk ipv 8.30-17.00uur nu van 8.30-13.00uur en voor mij is het echt een verademing. Ik vond het ook lastig om rust te nemen, zeker als je veel energie hebt maar als je lichaam het aangeeft moet je echt luisteren! Zeker harde buiken moet je serieus nemen. 
Ik neem aan dat je verloskundige hier het meest over weet en je het beste kan adviseren, mocht je dat gevoel niet hebben kan je altijd langs de huisarts gaan natuurlijk.
Zet hem op, en lekker rustig aan doen maar. 

@captain:

gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat alles goed komt met de niertjes en dat het bijgroeit met de rest van het lichaampje. Ben je de ergste schok al een beetje te boven? Ik hoop dat je toch van je zwangerschap kan gaan genieten!

@mdns
Ikzelf ben al wel aardig van de shock bekomen en begin ook te werken naar een zo'n positief mogelijke toekomst voor het kind en mij, het enige waar ik nu weer tegen aanloop is dat mijn partner waarschijnlijk de relatie wil verbreken en misschien niets met het kind te maken wil hebben, maar ook daar kom ik wel doorheen want ik heb veel steun van mijn familie en vrienden. 

@littlebeeb
Ondanks dat je graag wil doorgaan met alles moet je uiteindelijk toch het meest luisteren naar je lichaam, als je veel stress en vermoeidheid ervaart door werk moet je dat maar laten voorlopig, de gezondheid van jou en je kind gaan voor! Ik ga morgen zitten met mijn baas om te kijken naar de beste oplossing rondom werk. 

@MDNS, stiekem ergens wel fijn om iemand tegen te komen die in ongeveer precies hetzelfde schuitje zit. Maakt dat je je toch meteen minder zorgen gaat maken. Door alle klachten vind ik het soms lastig om er op te vertrouwen dat alles wel goed zit. Wat eigenlijk belachelijk is want tot nu toe waren alle echo's volgens het boekje en heeft de VK ook gezegd: Het is niets om je zorgen over te maken. 

@Littlebeeb, uit ervaring wil ik je mee geven: Luister naar je lichaam. Je hoofd is eigenwijs maar je lichaam weet heel goed aan te geven wat het wel of niet nodig heeft. Ik heb op de harde manier mogen leren dat als je niet luisterd je lichaam zelf wel aan de rem trekt. Gelukkig niet in de vorm van een zwangerschap die mis ging maar wel in een vorm van langdurig rondlopen met zenuwpijn en maar doorzetten. Dan krijg je het lesje; als je niet luisteren wilt dan moet je maar voelen. Zo kwam ik langdurig thuis te zitten. Je lijf heeft het moeilijk en daar moet je goed voor zorgen. 

@Captain, wat een ontzettend heftig nieuws zeg... En dan ook nog eens een partner die er zo tegenover staat. Fijn om te lezen dat je wel een goed vangnet hebt mocht het zo ver komen. 

Hoi, ik ben 26 Jan uitgerekend en lees zowel in januari als feb mee. Heb me sinds deze week ook 50% ziekgemeld. Vond het een erg moeilijke keuze maar merk dat het ook rust geeft... Fijn om te zien dat ik niet de enige ben! 

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben in deze situatie. Soms voelt het net alsof je de enige bent ik je omgeving die dit meemaakt. Ik zou nooit de gezondheid van mei of onze kleine in gevaar brengen. Het is moeilijk om de balans te zoeken van wat nog wel goed voor je is of wat je beter even kan laten. 
@MDNS: inderdaad! ik dacht in het begin dat ik in ieder geval de eerste 30 weken met gemak ging doorbrengen maar dat valt nu toch wat tegen. 
@Captain en Lyjam. Jullie hebben helemaal gelijk. Ga even kijken hoe een uurtje minder bevalt en of ik eventueel moet nadenken over halve dagen werken.
bedankt voor alle tips❤️ 

Hoi allemaal,
ik ben een trouwe lezer van dit forum en ben zelf momenteel 24 weken zwanger van ons eerste meisje. Alles gaat goed tot nu toe! Nu heb ik vandaag de oven aangezet, terwijl er nog een ovenhandschoen in lag. Deze handschoen is in de fik gevlogen. Gelukkig kwam ik er op tijd achter en is niet alles afgefikt, maar doordat de handschoen in vuur en vlam stond heb ik wel veel rook binnen gekregen. De rook was erg smerig en ik heb meteen alles gelucht (nog steeds trouwens haha, ik heb al een jas aangetrokken op de bank) 
Nu is mijn vraag of de inademing van deze rooklucht erg schadelijk is voor mijn baby. Ik heb vanmorgen al de verloskundige gebeld ivm een erg zere onderrug en wilde niet meteen weer bellen met deze vraag... misschien dat jullie het weten? 

Tja geen idee. Goed dat je het laat luchten. Ik zou vooral zoiets hebben van: het is al gebeurd dus dan heeft het geen zin om je daar heel erg druk om te maken. Ik denk dat het wel meevalt en je ademt het niet dagelijks in zoals bij rokers ;) 
Goed laten luchten en verder misschien proberen in een andere kamer te zitten waar het minder heftig is? 

Terug
Bovenaan