uitgerekend februari 2019

Ik heb gisteren de glucosetest gehad. Wat een smerig drankje zeg. Ben er de rest van de dag ook goed beroerd van geweest . Mijn biologische vader heeft Suikerziekte alleen omdat ik daar geen contact meer mee heb weet ik niet welk type. Volgens mij maakt het niet uit voor de test welk type er in je familie zit. Volgens de medewerkster van het ziekenhuis krijg ik het of over twee dagen telefonisch te horen als het niet goed zit en als het wel goed zit bespreken ze het bij de eerst volgende afspraak. Die is voor mij pas over drie weken. 
 Wij hebben van het weekend de proefdruk voor het geboortekaartje besteld en die komt aanstaande woensdag binnen.  De naam van de kleine meid staat er ook al op want daar zijn we gelukkig geluid. Zijn jullie al uit de naam? 
 Ik vroeg me af of jullie ook al bezig waren met de bevalling? Ik merk als ik er nu zo over nadenk dat ik het best spannend vindt. 

Gisteren controle gehad hartje weer gehoord super fijn.. alleen omdat ik sinds 2 dagen zeurende rugpijn heb onder in.. en last van harde buiken  moet ik het toch in de gaten gaan houden of het niet erger wordt zei de verloskundige...  of regelmatig komen de harde buiken... ze zei ook rugpijn kan komen ook door je bekken ... 
Stiekem maak ik me toch echt zorgen ... en maalt er van alles door me hoofd... ik ga het vandaag maar even aangeven op me werk dat ik wat rustiger aan ga doen ... sorry dames moest het even kwijt ... Iemand anders nog last van onderrug? 

@Pegg zit je wel goed rechtop en loop je recht? Ik heb gister gehoord op de zwangerschapsgym dat dat heel belangrijk is voor je onderrug en dat je van je onderrug ook last kan krijgen als je met een holling in je rug loopt ze zeiden dat je niet heel erg met je buik naar voren moet lopen borst vooruit en kleine stapjes en geen holle rug.
@Lyjam ik was nog niet zo bezig met de bevalling maar gister bij de zwangerschapsgym allemaal verhalen gehoord en dan vind ik het toch wel heel spannend... Ik heb een epi-no bal gekocht om het hopelijk niet te laten uitscheuren. Ik geloof dat ik dat drie weken van te voren moet gebruiken of iets dergelijks verder kreeg ik van de zorgverzekering een tens apparaat om de pijn te verlichten. Dus ik heb al wel een beetje wat hulpmiddelen aangeschafd ?
Wij zijn gelukkig al helemaal uit met de naam dat was best wel snel we hadden al wat namen bedacht voor de zwangerschap en we houden mijn achternaam. Voor degene die ook de achternaam van de vrouw willen doen zou ik kunnen adviseren om voor de bevalling naar de gemeente te gaan want daarna heb je drie dagen en de vrouw moet verplicht mee om te registreren. 

@pegg, dinsdag ben ik ook weer wezen zwemmen, vond het erg fijn wist alleen niet dat je op je zij of rug moet zwemmen, of borstcrowl omdat ‘normaal’ zwemmen niet goed schijnt te zijn voor je bekkenbodem. Wist jij dit wel? 
Maandag ben ik een masseur geweest om mijn rug los te maken, dinsdag wezen zwemmen, het huis schoongemaakt, bed verschoond etc. en gistermiddag kreeg ik ineens hele erge rugpijn met harde buiken. Ben toen in bad gegaan waardoor het weg ging, uit bad was het gelijk terug en met een warme kersenpittenzak werd de buikpijn minder. Slecht geslapen omdat er geen houding was die lekker lag.. Vandaag de verloskundige gebeld en die gaf aan dat het een blaasontsteking kan zijn, spierpijn of (oefen)weeen. Voel me nu heel schuldig omdat ik zoveel gedaan heb en dit misschien niet goed is voor mij en/of het kindje. Mag niet werken en moet nu volledig rust houden.. baal er heel erg van dat ik niet wat rustiger aan heb gedaan :( 
De babykamer is bij ons zo goed als klaar, box en kinderwagen, kleertjes etc. hebben we ook allemaal al. Misschien wat vroeg maar hebben het eea gekregen en via marktplaats gekocht dus konden het allemaal al meenemen en in elkaar zetten :D 
Het is een heel verhaal geworden.. Hoe gaat het bij jullie? 

Hoihoi,

zaterdag en zondag op de dag gewerkt en maandag avondgewerkt...
zondag avond kon ik thuis al helemaal niks meer (zitten,liggen,staan,lopen). Maandag de hele ochtend tot 14:00. Voornamelijk plat gelegen . Maandag avond gewerkt 2 uur eerder weggegaan omdat ik echt niet meer kon. Dinsdag en woensdag voornamelijk niks gedaan en 's nachts wakker geworden van de pijn. 
Toen toch maar bedacht dat het niet langer zo gaat... nu heb ik vandaag 6 uur gewerkt en morgen weer. Volgende week heb ik vakantie, maar dan hebben we contact om verdere afspraken te maken.
Ik moet zeggen dat mijn werk heel goed reageerde en direct vroeg wat ik zou willen en wat denk te kunnen etc.

Verder gaat alles goed m.b.t. de baby.

Die onderrug pijn heb ik ook, straalt uit naar mijn been. Ik loop ermee bij de fysio. Verder werk ik nog gewoon fulltime (40 uur) en hoop dat ook vol te houden, over 7 weken vakantie en er meteen achteraan verlof. Het gaat echt zo hard met de tijd.
De baby gaat goed, loopt nog wat achter qua groei, dus over 3 en een halve week een extra echo. Maar alles zit erop en eraan en het beweegt goed gelukkig.
Ik vind je niet vroeg hoor met de babykamer Neikolein, bij ons is hij al een week of 5 zo goed als af haha. Het kan maar klaar zijn toch.
Hopenlijk gaan de pijntjes bij iedereen nog weg

@neikolein nee dat wist ik niet van het zwemmen ... 
Ja ik kijk het even paar dagen aan...zit nu echt in me heup en straalt door naar me bil..na Halve dag werken begint het te komen en dan gaat het niet meer weg tot in de ochtend en zo weer door... kijk even paar dagen aan en anders even overleggen met verloskundige... Wat ik beste kan doen..

@larissab dat is minder zeg denk goed aan jezelf en wat fijn dat je werk goed er op reageerd... mijn baas zei ook al kijk even hoe het gaat en als wat is graag laten weten... dus dat is ook fijn..
iedereen alvast een fijn weekend... 

@hetmeisje .. ik denk dat ik wel normaal loop enz..maar zit er over na te denken om ook zwangerschap gym te gaan doen..
binnekort ook een avondje over borstvoeding volgen en wie gaat er ook met zijn vriend na avondje samen bevallen? Of een bepaalde avond/cursus.? Zo heet het bij ons.. gewoon een avondje met allemaal info wat je kan verwachten ook voor de partner lijkt me wel interessant ....

Terug
Bovenaan