uitgerekend februari 2019

Hier ook eerste kindje, dus erg spannend! Ook geen idee wat ik moet verwachten. Vind de gedachte dat ik straks ergens in Februari ga bevallen ook erg spannend! 
Oh wat gek ongeduldje, ik ben de eerste 15 weken erg misselijk geweest en daarbij een paar keer over gegeven, maar heb er nu helemaal geen last meer van. Wel nog een keer griep te pakken gehad paar weken terug kon toen ook niet veel eten. Gelukkig geen invloed gehad op de baby, die heeft er niks van gemerkt.

Heb even een zware rotweek achter de rug. Vorige week goed geslapen eenmaal op mijn werk werd ik niet goed.... Ging zweten, trillen, ging bijna onderuit en voelde me zo naar en zweverig. Ik heb een lage bloeddruk en wel eens vaker dit gehad maar niet zo heftig. Dus naar huis veel geslapen toch ff langs de vk. In deze periode maakt je lichaam meer bloed aan en je vaten zijn nog niet groot genoeg dus kan je bloeddruk ineens zakken. Dus mag gerust een zakchips leeg eten? De hele week super moe veel harde buiken dus niet gaan werken en heb bloed laten prikken. Mijn hb was goed wel vitamine D tekort is van 49 nu naar 35 en slikte al extra vitamine D maar toch blijft het zakken dus nu heb ik druppels. Heb heeeeel veel bekkenpijn voelde me echt zo nutteloos, zielig, moe zo moe. Heb 2 oudere kids en man die gelukkig veel helpen. Alleen ik wil zoveel en kan niks mijn hoofd wil wel maar mijn lichaam niet. Daarbij heb ik nog heel veel op mijn werk te doen wat in mijn hoofd zit....maar kan net aan naar de winkel zelfs met de auto en dan snel alles gericht pakken en weer snel naar huis. En mijn huis staat op zijn kop krijg deze maand een nieuwe keuken....vloer...en mijn voortuin word opgehoogd. Zo dat is eruit....kamertje is wel geverfd en de meubels staan er nu nog mijn lijstje afwerken van de kraamzorg....ben benieuwd met hoeveel weken die komen? Verder met de kleine man gaat het super geniet echt van alle bewegingen in mijn buik dat blijft bijzonder! Goed dat ik het las over de kaartjes....dat moet ik ook nog doen?

Alweer een tijdje geleden dat ik reageerde. Al weer ruim 26 weken zwanger. Vanochtend moest ik naar het ziekenhuis voor de glucose tolerantie test. Ik had voldoende meegenomen om mezelf wat te vermaken. Het drankje ging nog, maar het wachten op de tweede keer prikken duurde te lang, waardoor ik bijna gestrekt ging in de wachtruimte van de prikpoli. Gelukkig wat te eten meegenomen. Nu wachten op de uitslag. Tot nu toe voel ik me prima trouwens. De baby is aan de grote kant, maar de gynaecoloog maakte zich geen zorgen: 'grote mensen maken grote baby's'. Dus dan doe ik dat ook maar niet.
Wij hebben in de herfstvakantie het babykamertje helemaal afgemaakt. Afgelopen weekend kwam er alleen nog een schommelstoel bij in. Ook heb ik alles al een keer gewassen en gestreken. Ik moet zeggen dat ik het wel heel erg fijn vind om 'klaar' te zijn.
De komende weken nog wel een aantal zwangerschapszaken op de agenda. Zaterdag eendaagse zwangerschapscursus, maandag het intake gesprek met de kraamzorg, dinsdag voorlichting in het ziekenhuis over daar bevallen (wat zowiezo moet in ons geval) en ik heb me net opgegeven voor zwangerschapszwemmen. Dus ik hoop dat ik daar ook snel mee kan beginnen. 
Vanmiddag een start gemaakt met het schrijven van mn bevalplan. Maar geen idee wat ik daar allemaal in wil zetten (en wat niet). Iemand tips?

Hoi hoi, gisteren goed gesprek gehad mt verloskundige vanwege dat ik toch veel last van harde buiken heb en me bekken.. die zei toch dat ik minder moet gaan werken... werk nu 40 uur .. dus ga de ene week 3 dagen werken andere 4.. en kijken of dat helpt.. zo niet dan gaan ze me uren nog meer na beneden doen... nu bijna 25 weken zwanger vind allemaal zo reuze spannend hihi...  

Geboorteplan.? Moet je dat ook nog schrijven dat wist ik niet... miss krijg ik dat nog wel te horen bij volgende afspraaak

Ik heb ook dat ik het spannend vind! En nog geen geboorteplan geschreven hoor. Ik weet wel een beetje wat ik wil maar weet nog niet welke opties mogelijk zijn dus dat moet ik nog bespreken. 
Hebben jullie dat ook? Ik heb soms nog steeds dat ik niet kan geloven dat het echt gaat gebeuren, dat ons kindje er gewoon al bijna aan komt. Misschien komt het door mijn twee mk van vorig jaar? Maar het is voor mij soms echt nog onwerkelijk en vond het ook heel spannend om te beginnen met voorbereidingen treffen zoals de babykamer, omdat ik bang was dat ik ons geluk zou 'jinxen' ofzo.. moeilijk uit te leggen. Maar tussen die momentjes dat ik dat af en toe voel door, ben ik zo hard aan het genieten van alles :) echt als ik weer in een babyzaak sta glunder ik van oor tot oor ?

Hoi allemaal.
wat leuk dat er weer lekker gepraat wordt hier.
Hier alles wel zn gangetje. Buitenom wat frustraties over de verloskundige op dit moment.
vorige week zou ik eigenlijk dinsdag een prik en meetapparaatje ophalen om bloedsuiker te meten. Een uur voor de afspraak belt de verloskundige (een andere dan waar ik vorige x een afspraak mee ingepland had). Deze legt uit dat het voor 26 weken eigenlijk helemaal geen nut heeft om bloedsuiker te prikken omdat het dan kan dat er niks gezien word terwijl je toch zwangerschapsdiabetes kan hebben. Ook de groeiecho van 14 november zou te vroeg zijn gepland. Allemaal leuk en aardig dus ik heb nu pas volgende week bij controle de meting voor bloedsuiker en dan pas 6 december! De groeiecho.. ik word hier best onzeker van en ben er dan ook best boos over dat dit slecht geregeld is. Je verwacht die week iets te weten en dan word dit zo lang uitgesteld.
buitenom dat voel ik me opzich prima. Deze week wat duizelig en af en toe trillerig, maar denk dat mn hb laag is? Dit word volgende week zowieso nog een keer geprikt omdat ik voor de resusfactor nog bloed moet prikken dus ik ben benieuwd. De kleine schopt er gelukkig op los en nu ook sinds een paar weken dat ik het echt voel schuiven langs de buikwand en elleboogjes/handjes en voetjes voel dus dat is wel heel leuk.
babykamertje staat in principe in elkaar maar moet nog wel wat dingetjes een beetje ‘af’ maken. En mijn moeder gaat wss nog een muurschildering maken maar ik ben er nog niet helemaal uit wat precies. 
Bevalplan wordt als het goed is bij de verloskundige besproken maar ik vind dit persoonlijk ook nog vrij vroeg... bij mij staat het in het boekje van de verloskundige om in te vullen maar dit komt later nog geloof ik. Buitenom dat weet ik niet of het nut heeft zo een bevalplan.. je hebt geen idee wat je kan verwachten toch en hoe het loopt?
kleertjes en doeken uitwassen laat ik lekker nog even doen tot mn verlof. Met de kerst neem ik nog wat vakantie op en per 1 januari gaat mn verlof al in! (6wkn vooraf)! Komt best dichtbij nu ineens haha! Ik denk er nog maar niet te veel over na. Het komt zoals het komt!

@memymwurding ik ben nu 27 weken maar heb nog niet gehoord over een geboorteplan wat ik moet schrijven. We hebben wel op 14 december een afspraak ingepland voor de bevalling te bespreken.

@pegg en ongeduldje ik vind het ook erg spannend! Morgen komen ze bij ons de babyspullen allemaal brengen. We hebben alleen nog geen box waar het baby'tje in kan.
Ik heb alleen een test geloof ik voor mijn ijzer en niet glucose is dat normaal? Op 20 december gaat mijn zwangerschapsverlof in. Ben eigenlijk eind januari uitgerekend 31 maar het kan dus ook in februari komen. 

@hetmeisje
volgens mij is het inderdaad normaal dat je geen glucosetest krijgt. Deze krijg je alleen als je diabetes in de familie hebt of als ze denken dat je wellicht zwangerschapsdiabetes hebt. Ik hoef ook nog geen glucosetest maar ze gaan wel ‘gewoon’ mn bloedsuiker testen omdat ik blijkbaar hard groei haha 

Terug
Bovenaan