Uitgerekend februari 2024

Hi allemaal, gefeliciteerd! Wat leuk om eindelijk mee te praten!
Ik ben 32 jaar en zwanger van ons eerste kindje (uitgerekend 6 Februari)! Afgelopen maandag een positieve test na een hele heftige droom over een positieve test. In April heb ik helaas een miskraam gehad en ben daardoor erg nerveus over hoe het nu zal gaan. Ik heb echt geen helemaal geen symptomen (1 dag moe geweest), dus dat vind ik wat zorgelijk.
Ook wij hadden net onze intake datum gekregen voor het fertiliteitsonderzoek na 1,5 jaar proberen. Op 26 juni hebben we de eerste echo.
Wij hebben het nog niemand verteld en willen wachten op de eerste echo.
 
Wat leuk dat er al zoveel reacties zijn, gefeliciteerd iedereen! 


Ik moet zeggen dat ik erg veel spanning heb. Vandaag 5+3 weken zwanger, maar gisteravond en vanochtend een heel klein beetje roze bij de afscheiding. Gelijk bang voor een miskraam. Hopelijk valt het mee en betekend het niks, maar vind het lastig hier mee om te gaan. Meer die hier last van hebben? 
 
Er ontstaat inderdaad al een leuk groepje. 
Merken jullie al dat je zwanger bent? Hier vooral moe, eerst dacht ik nog door een drukke week vorige week, maar afgelopen week wat bij geslapen en nog steeds voel ik me moe. Gelukkig is het vandaag lekker weer dus blijven we heerlijk buiten hangen.
@nwj, hopelijk blijft het bij dit beetje. Ik herken het niet, maar heb ook gelezen dat kleine hoeveelheden normaal kunnen zijn. Ik duim dat de kleine gewoon lekker blijft zitten. Als je echt twijfelt zou ik maandag gewoon de verloskundige bellen om te overleggen. 
 
Leuk!  Ik ben 28 en zwanger van de tweede. Volgens de app uitgerekend op 8 februari. Merk al veel verschil met de eerste zwangerschap. Deze word een zware ?   Ik ben extreem moe, misselijk in de ochtend en hele gevoelige borsten. Veel plassen, opgeblazen buik omdat ik niet goed naar het toilet kan (lijk al 4 maanden zwanger). En al flink wat stemmingswisselingen. Heb medelijden met m'n man.. ?
 
Bij de eerste had ik geen klachten, behalve extreme bekkeninstabiliteit vanaf 16 weken dus lag ik er met werken vroeg uit. Eerste was een jongen, misschien zijn de andere klachten tekenen van een meisje?!
 
Hi allemaal, 
 
als eerste gefeliciteerd allemaal!
Ik ben zelf ook 28 jaar, ik zal zo kort mogelijk vertellen wat er allemaal gebeurt is. 

Ik heb meer dan 7 jaar een relatie gehad vanaf nov 2014. In deze relatie probeerde mijn ex en ik vanaf 2018 zwanger te worden. Na 1,5 jaar zelf proberen 5 IUI behandelingen en op de wachtlijst gezet worden voor IVF/ICSI. Maar 1 positieve test in handen gehad, deze zwangerschap was al 1 dag na de test gestopt. Na meerdere factoren is deze relatie gestopt in februari 2022.
nu heb ik zins augustus 2022 en nieuwe relatie, we zijn vrij snel samen gaan wonen. Kinderen zat nog niet in de planning, maar toch had ik afgelopen mei een positieve test. Ik zat aan de pil, dus we waren allebei goed in shock. De test was nog heel licht je zag duidelijk een lijntje maar ik was nog niet overtuigd. 
helaas 3 dagen na de test begon ik te bloeden en was de test ook lichter dan de eerste test.
na dit zijn we gaan na denken en hebben we besloten om het maar gewoon te zien wat er gaat gebeuren. Ik ben gestopt met de pil ( met in mijn achter hoofd zwanger worden duurt jaren )
wat had ik het mis op 8 juni had ik weer een positieve test in handen, de lijn was net zo donker als de controle lijn. CB gaf 2-3 weken aan op 10 juni.
ik ben uitgerekend op 15-02-2024
ik vind het dood eng vanwege mijn geschiedenis van moeilijk zwanger worden ( de oorzaak lag bij mijn ex ) ik had nooit verwacht om zo snel zwanger te worden, het voeld ook alsof het niet waar is. 

Klachten nu zijn vermoeidheid, slecht kunnen poepen en grote gevoelige borsten.
groet Felic
 
 
@Felic, wat een weg heb jij al afgelegd. Hopelijk blijft deze kleine plakken. 
@tasja, hier dacht ik veel verschil met de eerste zwangerschap te merken maar net mijn forum posts van destijds terug gelezen en het is zeer vergelijkbaar. 
Hier weten goeie vrienden het al, onze eerste schelen 2 weken en zij verwachten op korte termijn de tweede. Dus het was super leuk om te vertellen dat we weer samen zwanger zijn (helaas niet tegelijk met dikke buiken, maar wij kunnen nu wel alle nuttige tips over 2e kinderen van de overnemen). 
Nog 1.5e week geduld tot de eerste echo... Ergens daarna het aan al onze ouders vertellen. 
(Het systeem wil mijn gebruikersnaam niet opslaan dus helaas blijf ik gebruiker*lang*)
 
Ik heb even weer teruggelezen na onze vakantie. Welkom en gefeliciteerd aan iedereen die aangehaakt is! 


Ik heb het gelijk aan een goede vriend en vriendin verteld. De rest wachten we nog maar even mee tot in ieder geval na de eerste echo. 


Mijn klachten zijn inmiddels ook nog steeds vooral vermoeid, last van darmen en sinds afgelopen week ook misselijk. Niet overgeven gelukkig, maar wel de hele dag door in vlagen. 
 
Ik zit nu op 4 weken en 1 dag. Wist het dus op 3 weken. En ik ben me een partij nerveus. Het enige wat ik merk is dat mijn borsten wat gevoelig zijn, en ik ben 1 avondje wat misselijk geweest. Toen ik de test deed had ik heel licht bloed, waardoor ik dacht aan een innesteling en daarom de test toen deed. 
Met alles wat je online leest en over hoe vaak het nog mis gaat ben ik zo bang dat dat gaat gebeuren. Tegelijkertijd wil ik niet zo negatief denken, bang dat dat weer invloed kan hebben.. 
Kortom, ik heb het zwaar mentaal gezien ?.. en kan echt niet wachten tot de 1e echo, waarbij ik (hopelijk) gerust gesteld ga zijn. Mijn partner maakt zich totaal niet druk, focust zich op werk en heeft zoiets van.. we moeten het toch afwachten dus denk er maar niet teveel over na. Ik krijg die knop niet gevonden. ?
Hoe is dat bij jullie?? Hoe gaan jullie ermee om?
 
Terug
Bovenaan