Uitgerekend in december 2014

Het is nog rustig in de mamaclub december... :(

Ik ben nu 7 weekjes zwanger, zelf getest en uitgerekend (met behulp van een appje) op 6 december 2014.
Nu maar eens de volgende stappen nemen, afspraak met de huisarts. En van daar zal het balletje verder gaan rollen!

Voel me verder prima, geen last van zwangerschapskwaaltjes! Dus dat is fijn!!

Ben wel beetje 'benieuwd', wanneer vertel je het 'de buitenwereld'?
En wat komt er veel op je af.... Zo wonen wij op een oude boerderij, die niet volledig gerenoveerd is, slechte isolatie, stomend warm water middels een boiler, geen CV, e.d..
Maargoed, dat was 'vroeger' niet anders en toen kwam het ook goed!

Benieuwd van jullie te horen... :)
 
Ik sluit me hier voorzichtig aan. Ik heb positiefgetest afgelopen vrijdag. Het is een wonder, want ik was al 2 jaar en 8 maanden bezig. Heb 6 gestimuleerde inseminaties gehad en had de intake voor IVF al gehad. De volgende ronde zouden we beginnen, maar die volgende ronde bleef zo lang uit. We konden dan ook niet geloven dat ik zwanger was. En nogsteeds niet.
Ik ga ook niet echt ontspannen mijn zwangerschap in. Ben heel beng dat het mis zal gaan en we opnieuw moeten beginnen. En wat me dwars zit is dat ik voordat ik zwanger bleek veel in de sauna ben geweest. Een aantal dagen na mijn eisprong bben ik 2 x een kwartier geweest in één weekend omdat ik toen een sauna tot beschikking had. Een week later ben ik een dag naar een saunacomplex geweest. En toen ook in de infraroodsauna geweest. Ik heb dit al die tijd gemeden in de tweede helft van mijn cyclus, maar nu dacht ik: ik wel graag nog 1 x voor de IVF. Wat en spijt heb ik daar nu van, omdat je overal leest dat een stijgende lichaamstemperatuur miskramen en afwijkingen kan veroorzaken in de eerste drie maanden. Ik ben wel een ervaren saunaganger.
Ik mag, omdat ik onder behandeling ben van het ziekenhuis over 2 weken al voor een inwendige echo. Misschien dat dat iets helpt, maar nu eerst die twee lange weken doorkomen.
Over jou vraag: van een koud huis: kun je niet in het koude huis een warm plekje maken? De eerste maanden is het wel belangrijk dat het kindje het warm heeft. Maar met een dekentje, mutsje en kruikjes kom je al een heel eind. En de winter daarna is het ook wel fijn als ze gaan kruipen enzo. Wij hebben al 1 kindje en hebben het eerste jaar iets meer gestookt, maar daarna zijn we toch meer van de warme truien en dekentjes voor onszelf en onze dochter.

En over het vertellen:wij gaan het aan de ouders vertellen, ook i deze prille fase. Ze waren ook op de hoogte van de IVF, dus het zou raar zijn om ineens niets te vertellen. Na de eerste echo brengen we misschien zussen en broers en 2 hele intieme vrienden op de hoogte. De rest komt na 12 weken.
Gr. Wenser



 
Hallo meiden!

Leuk om jullie berichtjes te lezen!

Heb een paar weken geleden zelf positief getest. Na wat berekeningen kwam ik uit op 30 november. Maar door mijn onregelmatige cyclus ga ik er vanuit dat Een echo december zal uitwijzen.
Wij hebben al een zoon van 3,5 jaar.

@Jozinad, aan je berichtje te lezen zal het voor jullie de eerste zijn! Gefeliciteerd! En natuurlijk komt het goed met je huis! Lekker fleecedekentje voor de kleine in de box erbij en het komt vast goed! Heb je al een afspraak gemaakt bij de verloskundige?
(De huisarts sla ik over omdat hij niet meer doet dan weer een test die ook gewoon zelf moet betalen volgens mij)

@Wenser, Gefeliciteerd!!! En wat een fantastisch nieuws zo voor de IVF. Daar had je duidelijk ook niet mee gerekend. Heb je het met je behandelend arts gehad over je sauna bezoekjes? Hij/zij kan je misschien wel een beetje geruststellen... (Ik had er trouwens nog nooit van gehoord dat dat niet mag.... Geldt dat ook voor een heet bad? Die neem ik namelijk regelmatig een paar uur per week)
Ik begrijp zeker dat je je ouders al het grote nieuws zal brengen.

Hier weten mijn schoon ouders het. Zondag ga ik het mijn vriendin vertellen.
Ik heb volgende week een afspraak staan voor een echo. In mijn eigen berekening ben ik dan ruim 8 weken. Ben benieuwd! Vind het altijd toch wel spannend.
Fijn dat jij ook zo snel voor een echo mag komen wenser? Dat geeft toch wat meer zekerheid dan!

Fijne avond!
Marieke
 
Hallo dames hier ook positief getest vandaag maar het was alleen niet helemaal gepland maar ben er wel heel erg blij mee!! Alleen nu zit ik ergens mee en misschien maak ik me wel druk om niks maar we hebben een zoontje van 1,2jaar en zou nu dus in december de 2de verwachten vinden jullie dit te vroeg achter elkaar of niet ben op het moment zo onzeker en ook een beetje bang om het straks anderen te moeten vertellen. Liefs x
 
Samsamsamie:Hier in de omgeving heb ik veel moeders met 2 kindjes kort op elkaar. Dwz. als de eerste 7 a 8 mnd is al weer zwanger. Het is pittig dat eerste jaar, maar aan de andere kant hebben de kindjes weer veel aan elkaar als ze wat ouder zijn. Wij zijn met 1 jaar weer ervoor gegaan. Uiteindelijk is mijn oudste nu 3 jr, 8 mnd. Dus dat kan ook gebeuren. Als de tweede gewenst is, geniet er van en trek je niet aan wat anderen van je denken.
Marieke: idd geldt het ook voor een heet bad, maar wel heel heet dan. Het gaat erom dat je lichaamstemperatuur van binnen stijgt. Met de sauna bereik je dat eerder denk ik dan met een bad. Veel succes met de echo volgende week. Lekker snel!
Hebben jullie al klachten? Ik heb het vooral steeds maar koud. Niet normaal. Verder eigenlijk weinig, wel dat ik soms een opgezwollen buik heb, maar daarna is het weer weg.
 
Hoi hoi!
@samsamsammie, gefeliciteerd! En te snel achter elkaar, dat vind ik niet! Er zijn zoveel ouders die ze dicht op elkaar hebben. Probeer die onzekerheid aan de kant te zetten hoor want dat is echt niet nodig! Ga er lekker van genieten.@Wenser, dat wist ik echt niet joh! Ja ik neem altijd een heel heel heet bad... Maar ik denk inderdaad dat je in de sauna sneller op warmt van binnen.
En of ik klachten heb... Gelukkig niet veel bijzonders maar inderdaad de kou heb ik ook. En dan vooral aan m`n borsten voel ik het dan. De moeheid is hier wel in alle hevigheid los gekomen, of geef ik me er nu aan over omdat het mag?!?
Gezellig weekend!
 
Ja vermoeidheid, dat heb ik ook, maar dat had ik al. Ik werk 4 dagen, reis die dagen ook 2,5 uur en heb een kindje, een hond en een huishouden ;-) Maar nu geef ik er wel iets eerder aan toe, waar ik eerst mijzelf geen rust gunde. Ik wil niet dat mijn zwangerschap onder stress leidt, sowiezo niet, maar zeker niet na al die jaren wachten.
Mariekje: ben je al voor de echo geweest?


 
Terug
Bovenaan