Uitgerekend in december 2017!

Hallo allemaal,

Ik ben redelijk nieuw hier, maar heb vandaag ontdekt dat ik een kindje verwacht in december! Eerste dag van de laatste menstruatie was 1 maart. Dus van die datum gerekend, ben ik nu 4 weken.

Heel gespannen en blij.

Hebben jullie tips voor me? Eerste kindje, alles is nieuw...!

Hi,

Gefeliciteerd! Ook bij mij vandaag difinitief dat ik zwanger ben, ongeveer 4,5 wk nu.

Hier extra spannend omdat ik in januari helaas een miskraam heb gehad na 9 wkn, dus voelt nog erg onwerkelijk allemaal...

Tip: ga op zoek naar een verloskundige waar jij je prettig bij voelt, niet degene welke het dichtste bij zit ;-)

Liefs

<p style="text-align: left;">Hoi Drew,</p>
<p style="text-align: left;">Gefeliciteerd!!</p>
<p style="text-align: left;">Jij bent de eerste van 'Uitgerekend in december 2017'. Ik was van 'Uitgerekend in december 2016'. Onze zoon is nu bijna 16 weken oud. Ik vind deze groep van een jaar later best speciaal.</p>
<p style="text-align: left;">Tips van een mama: houd er rekening mee dat zwangerschap, bevalling en moederschap niet één roze wolk is. Er zijn leuke dingen, maar ook minder leuke dingen. Geniet van de leuke dingen en laat de minder leuke dingen het gevoel niet overheersen.</p>
<p style="text-align: left;">Raak niet in paniek bij elk pijntje en bloedverlies is mogelijk. Neem bij twijfel altijd contact op met huisarts of verloskundige.</p>
<p style="text-align: left;">Je gaat zoveel adviezen krijgen ( nu ook). Onthoudt de adviezen die jou nuttig lijken en laat al die andere adviezen van je af glijden.</p>
<p style="text-align: left;">Tot slot: vertrouw altijd op je gevoel en moederinstinct!</p>

Hi!

Manon 77: Bedankt, ik vind het allemaal griezelig nog. Het is nog zo pril hè!

Joske: gefeliciteerd,  wat leuk!

Welke tijd moet ik aanhouden? 1-2 weken volgens de test of de theorie aanhouden en dus 3-4 weken?

Ik zal eens gaan zoeken naar een verloskundige.

Hoi dames,

Ik heb 28 maart een positieve test gekregen. Echt een dikke duidelijke streep.

Ik vind het ontzettend spannend en durf nog niet te hopen en er veel aan te denken, omdat ik 9 januari te horen heb gekregen dat het hartje van ons kindje niet meer klopte. Het was een hel de week erna.

Nu toch stiekem aan het genieten en goed voor mezelf zorgen! Als alles klopt ben ik vandaag 4 weken & 4 dagen. Ik heb 26 april de echo.

Jullie ook gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Hoe voelen jullie je?

Liefs, Saskia

Hoi Saskia, wat moet het heerlijk zijn om dan nu toch te kunnen genieten! Ik begin nu vlagen misselijkheid en duizeligheid te krijgen, al is het niet heftig. En ik heb zo'n zin in alles wat ongezond is!

Veder soms kleine krampjes en veel plassen.

Ik hoop vandaag of morgen de verloskundige te bellen voor de eerste afspraak. Zo spannend allemaal!

Terug
Bovenaan