Hallo allemaal!
Ik dacht ik ga me ook eens aanmelden op een forum om bepaalde dingen met andere te kunnen delen. Omdat het voor mij denk ik wel fijn is om ook eens met onbekende moeders te kunnen praten. We hebben namelijk nogal een moeilijke bevalling en start gehad met ons meisje. Het zit zo.. Ik had een zwangerschap om door een ringetje te halen, niet ziek en nergens last van. Tot de laatste loodjes aan waren gebroken, maar dat heeft bijna iedereen wel denk ik? Op 12-01'18 was ik uitgeteld en ons meisje Lis is geboren op 11-01'18
! Woensdagochtend om 06:45 werd ik wakker van 'n plofje in mijn buik.. Mijn vliezen braken! Ik naar de wc (het kwam er gelukkig niet met bakken uitvallen) en weer terug naar bed. Mijn man wakker gemaakt, we zaten helemaal vol adrenaline. Het gaat beginnen! Verloskundige kwam alles controleren en zou later weer terug komen.. Om 09:00 zoiets stapte ik nog even lekker in de douche (dacht ik), daar begonnen de weeën al. Om 11:00 toch maar terug gebeld want ze kwamen zo snel achter elkaar. Verloskundige controleerde me weer en ik zat al op 4cm ontsluiting.. Ik dacht yes dit gaat lekker snel. Omdat ik in het ziekenhuis wilde bevallen gingen we meteen. Rond 15:00 was het niet meer uit en vol te houden ze kwamen zo snel achter elkaar dat ik geen tijd meer had om op adem te komen. Dus gekozen voor een ruggenprik. Dit deed me heel erg goed! Maar zo goed dat er geen vorderingen meer kwamen. Weeënopwekkers kreeg ik maar die deden ook niet heel veel. Rond 19:00 had ik 7 cm ontsluiting en rond 21:00 9cm. Toen dachten we die ene cm zal wel niet lang meer duren dus we bellen onze ouders vast, en die kwamen ook meteen. Rond 22:00 had ik volledige ontsluiting maar er gebeurde nog steeds heel weinig. Ze wilden het nog heel even aankijken.. Rond 23:00 mocht ik een keer proberen te persen maar ook dat zette geen zoden aan de dijk. Ze wilde niet diep genoeg naar beneden zakken. Maar omdat haar hartslagje op en af ging en ik vort hoge koorts had moest er iets gaan gebeuren. En ik kon niet meer, het was genoeg geweest! De gaenocoloog kwam en vroeg hoe ik dacht over een keizersnede.. Ik zei het maakt me allemaal niks meer uit, als er maar iets gedaan wordt nu want ik ben er meer dan klaar mee en mijn baby moet eruit! Zo gezegd zo gedaan, 00:00 lag ik op de operatietafel en 00:54 werd ons dochtertje Lis geboren
! Ze hadden me gezegd dat als ze uit mijn buik was gehaald ze kort op mijn borst werd gelegd en dan mee ging voor een onderzoekje. Maar dit gebeurde niet.. Ze schreeuwde 1 keer en toen hield het op. Terwijl ze bezig waren met mij dicht te maken kon ik vanuit m'n ooghoek een klein beetje zien dat ze met haar bezig waren. En mijn man die maar op en neer bleef ijsberen, het was zo zielig! Uiteindelijk kwam de kinderarts boven me hangen en zei het gaat niet zo goed met Lis maar we doen wat we kunnen.. Het voelde alsof ik helemaal verlamd raakte en de paniek sloeg toe. Ik begon over te geven en te rillen als een rietje wat niet meer wilde stoppen. Eenmaal op de afdeling aangekomen waren ze nog steeds volop met haar bezig.. Reanimeren, intuberen het was verschrikkelijk om te zien. En ik lag daar maar en kon werkelijk waar helemaal niks doen, wat een machteloosheid. Toen de kinderarts voorbij kwam vroeg ik ze gaat het toch wel redden?! Waarop hij zei 'ze is echt heel erg ziek' ik kreeg geen ja en geen nee. De artsen uit het Radboud werden ingeschakeld en wonder boven wonder toen deze arriveerden was ze al wat opgeknapt. Ze mocht lekker bij ons blijven. De volgende ochtend was ze al van de zuurstof af
! Ze heeft uiteindelijk nog een dag zondevoeding gehad maar die mocht er ook uit want ze dronk geweldig goed. En een week antibiotica via infuusjes in allebei haar handjes, die mochten er een week later uit toen we naar huis mochten. Mijn koorts zakte pas na het weekend dus mocht niet eerder naar huis. Maar dat was ook niet erg want ik wilde bij haar blijven. Lis mijn man en ik konden met zijn drietjes op een kamer verblijven tot we naar huis mochten dat was zo enorm fijn. Uiteindelijk uit alle onderzoeken gebleken was het de gardnerellabacterie waardoor Lis een infectie heeft opgelopen in mijn baarmoeder al. Elke vrouw draagt deze bacterie alleen normaal gesproken gaat ie niet naar binnen, en bij mij om 1 of andere reden wel.. Maar om wat voor reden valt niet meer te achterhalen. Uiteindelijk is godzijdank alles goed gekomen en heeft ze er niks aan over gehouden. Kinderarts hoeven we niet meer heen, we zijn nog wel in behandeling bij een osteopaat.. De meeste krampjes zijn al wat minder aan het worden en ze begint beter te slapen nu. Ze is heel lang heel onrustig geweest en huilde veel. Maar het gaat de hele goede kant op nu. En zo werd die ietsie grijze wolk toch nog helemaal knal roze. Fijn om het weer eens van me af te kunnen schrijven. Liefs!