Uitgerekend in januari 2018!

Meiske1988 geniet lekker van je verlof!!
Ik moet nog 1 weekje werken en dan heb ik ook verlof.
Ik werk al halve dagen maar de verloskundige heeft me toch geadviseerd om nog een uurtje minder te gaan werken, ik heb namelijk veel last van harde buiken die ook naar aanvoelen en i.v.m. de bekkeninstabiliteit. Op mijn werk doe ik toch te veel. 
Ik vind het maar moeilijk om een stapje terug te doen.

@marj1982 hoe gaat het nu met je? Lijkt me erg pittig wat je door moet maken! Doe maar rustig aan!! Sterkte!  

@mirandaas
Gaat redelijk met mij. Met de baby alles in orde.
inmiddels is de keizersnee gepland en hoppen we zo van een januari kindje naar een december kindje.
wij zullen een bijzondere kerst krijgen dit jaar! 21 december staat de geplande keizersnee ik kan niet wachten tot ze er is. Dus nog 2 weken
tot die tijd zal de bank en bed mijn beste vriend moeten blijven want het zal fijn zijn als ze nog echt even blijft zitten ?
succes allemaal met de laatste loodjes ??

Marj1982, o wat spannend nog 2 weken. 
Ja meiden we komen steeds dichterbij. 
Ik ben vandaag 36,5 week en moet zeggen dat het aardig goed gaat, tuurlijk word het wat zwaarder, maar dat is bij mij eerder mentaal. Ben zo klaar voor die kleine en dan met je verlof zo veel tijd om na te denken en vooral te lezen. Ik ben echt een fan van bevallingsverhalen. Hoe sommige het proberen te vermijden heb ik er altijd al een fasinatie voor gehad. Gek he.
moet zeggen dat mijn baarmoeder wel vrij actief is. Best veel voorweeen en menstruatieachtige gevoel. Helaas ook voorweeen in mijn rug dus hoop zoooo op geen rugweeen tijdens de bevalling. Maar ik kijk verder heel erg uit naar de bavlling. 
Ik wil in het ziekenhuis bevallen, geen medische reden maar meer het idee mocht er wat zijn dat ze er meteen bij zijn. Van plan om zonder medicatie te doen, mocht het nodig zijn dan het liefst zo'n morfine pompje. 
Jullie al een beetje het idee hoe je de bevalling het liefst ziet gaan? Ruggeprik of juist niet? Thuisbevalling? 

Nog even doorzetten meiden

Jaaa spannend zeg. Ik ben nu 35.1 week. Ook wel druk met nadenken over de bevalling. Wil ook in het ziekenhuis. Ook zonder medische indicatie maar ook meer voor als er wat is..... twijfel nog over de pijnmedicatie evt. Het liefst ook zinder maar als t niet meer gaat.... verder is de babykamer af en ben bezig met de laatste wasjes. Voel me als ik rustig aan doe goed. Dus lekker relaxen en rusten en zo nu en dan weer wat actiefs. Hahaa. Nog even volhouden allemaal. Maar dat komt goed. 

Hoi! Het begint allemaal zo te korten :) Wij zijn uitgerekend voor 16 januari, maar iedereen hier heeft het gevoel dat het een beetje vroeger zal worden :) Ik zal er alleszins niet boos om zijn, het begint echt te wegen. Vooral de combinatie van een geblokkeerde zenuw in mijn bekken en een dochter van amper 1 jaar... :)
Vorig jaar, bij de bevalling van mijn dochter, hadden wij ook op voorhand gezegd: geen ruggenprik. Woensdagochtend is mijn water gebroken en donderdagnamiddag ben ik bevallen. Tegen de tijd dat mijn persweeën opkwamen, was ik zodanig op van vermoeidheid dat ik zonder de ruggenprik niet meer ging kunnen starten aan de persweeën. Uiteindelijk hebben wij toch gekozen om een prik te laten zetten, omdat het al te laat was voor een keizersnede (dochterlief zat al te diep). Bovendien had dochterlief nog eens besloten om zich om te draaien wanneer ze er bijna was, terwijl ze goed zat ervoor. Daardoor zou de bevalling nog langer duren. Dus uiteindelijk, ondanks het feit dat we het niet wilden, waren wij toch blij dat we nog de mogelijkheid hadden om een prik te laten zetten... Dan kon ik even op krachten komen om de dochter opnieuw te laten draaien en verder te persen. 
Ik ben nog steeds aan het werk. Ik wil nadien zo lang mogelijk genieten van mijn gezinnetje, dus nu even afzien :) Hoe lang mogen jullie in Nederland thuisblijven na de geboorte?
Ik wil ook wat rust, maar dat wordt ons momenteel niet echt gegund (er is zoveel gaande met mijn oma en mama, en mijn buik ziet hier echt wel van af)... :) Voor de rest voel ik me fysiek wel goed. 
Hopelijk gaat het bij jullie allemaal wel wat beter!!! xxx

Meiske1988 ja ik vind dat toch ook wel een fijn idee in het ziekenhuis. Ook fijn dat het aller eerste bezoek daar waarschijnlijk kan komen. Blijven ze ook niet zo lang plakken de eerste dag. Verder gaat het je wel goed af zo te lezen. 
Caro89 zo zie je maar dat een bevalling anders kan lopen als dat je in gedachte had. Klinkt als een zware bevalling. Of viel dat wel mee? 
Ik ben vandaag precies 37 weken. Betekend dat het echte wachten is begonnen. En van mij mag het wel komen, heb het huis grote schoonmaak gegeven, vluchtkoffers staan klaar, zo ver ik weet alles in huis. Nu de kleine nog zin hebben om te komen. De ene dag is het flink aan het rommelen en denk ik nou dit kan niet meer duren en de andere dag is het zo rustig dat ik het idee heb dat het nog wel tot 42 weken kan duren. 
Tijd zal leren zeggen ze wel eens he. 
Vandaag is het weer flink aan het rommelen, rugpijn, menstruatie krampen en harde buiken. We zullen zien. 
Hoe gaat het met jullie en de laatste loodjes?

Vorige week ben ik opgenomen in het ziekenhuis ivm een hevige bloeding.
ik zal hier blijven tot de geplande keizersnee of een spoedkeizersnee helemaal afhankelijk of ik nog meer bloedingen ga krijgen of niet.
inmiddels is mijn verlof ingegaan ? alles heb ik moeten delegeren aan manlief en familie.
het ergste vind ik dat ik mijn kinderen niet bij me heb. Ga kapot van de heimwee. Inmiddels heb ik het gevoel dat ik een broedmachine ben. Maar goed alles voor de kleine meid volgende week heb ik haar zeker!
ik hoop dat het bij jullie allemaal wat makkelijker verloopt! Dit is mijn derde zwangerschap en gelukkig kon ik bij mijn andere 2 zwangerschappen heerlijk genieten van mijn verlof!

Hallo allemaal!
Op 8 december ben ik bevallen van onze gezonde dochter Luna.
Ik was 36+2 weken zwanger toen mijn vliezen om half 4 snachts braken. Vrijwel meteen kwamen de weeën opgang. Ik kreeg een weeënstorm van rug en buikweeen en 9uur later volledige ontsluiting maar ze was nog niet helemaal ingedaald... Precies 12uur na het breken van de vliezen kwam onze dochter ter wereld.
Ze weegde 3030gram en was 48cm groot!
We moesten 3 dagen in het ziekenhuis blijven vanwege de 'vroeggeboorte'. 
We zijn nu lekker aan het genieten van ons meisje!!
Groetjes Maud 

Terug
Bovenaan