uitgerekend in mei 2009........

hallo dames

ik ben ninke en 25 jaar oud. ik heb een dochter van 16 mnd genaamd sam marit (roepnaam alleen sam). verder ben ik nu zwanger van onze 2e en 14 mei uitgeteld.
graag wil ik met jullie meekletsen over het zwanger zijn!

ik heb de intake bij de vk al gehad en 22 okt de eerste echo met 11 weken. wij willen geen onderzoeken behalve de 20 weken echo.

bij sam wisten wij niet wat het werd en waren we verrast met een meid, nu wil ik wel weten wat het word kan ik niet wachten tot 20 weken!

verder ben ik misselijk, heb last van bandenpijn, hormonen en moe 24/7!!!

liefs

hoi dames!
wij zijn even een lang weekendje wezen kamperen en we hebben enorm geboft met het weer......
ben nu alleen erg grieperig teruggekomen.........
heb alleen wat angst.....; heb al een paar dagen een licht krampachtig gevoel in mijn buik en heb ook al 3 keer bij het afvegen wat lichtbruinig slijm gehad......herkent iemand dit? zal dit kwaad kunnen? wil niet gelijk de vk bellen, want heb met 5/6 weken al een echo eerder gekregen omdat ik last had van kramp dus wil niet bekend staan als zeur, maar maak me wel druk.......hellup!
x chan

he meiden,
ik dacht, laat ik ook nog eens wat van me laten horen.
Het is lastig om na alles wat er gebeurt is (2 mk en zwangerschap afgebroken) vertrouwen te hebben in deze zwangerschap. Mijn kwalen wisselen per dag en zijn niet zo heftig meer als eerst.
Daarbij heb ik ook last van bruine afscheiding. Nu weet ik dondersgoed dat bruine afscheiding 'oud' bloed is (tailly) en dat het waarschijnlijk niks betekent, maar ik zit dan gelijk enorm in de stress. Daarom donderdag ook om een extra echo gevraagd. Die was heel kort, maar het hartje klopte nog en daar gaat het om tenslotte. In die zin is mijn voorgeschiedenis handig, want dan laten ze je eerder komen....
Dinsdag heb ik weer een echo die zal uitgebreider zijn.
Het is inderdaad normaal om alleen bij 11/12 weken en 20-weken een echo te krijgen. Alle meiden die hem hier eerder krijgen zullen dat hebben om een eerdere mk of omdat ze al in de MMM lopen. Dus eigenlijk moet je blij zijn als je alleen die 2 echo's krijgt, want dan verloopt je zwangerschap normaal.
Ik heb de echo's nu echt nodig om vertrouwen in deze zwangerschap te houden. Die roze wolk is er voor mij echt niet meer!

Hopelijk komt ons eigen mei-forum snel, want er schrijven nu zoveel meiden dat ik het echt niet bij kan houden. Volgens mij is de lijst ook niet meer up-to-date gezien de ongelukkigen die een miskraam moeten ondergaan.
Misschien kunnen we in dit forum een nieuw topic maken waar alleen de lijst bijgewerkt wordt? Of ben ik als relatieve vreemdeling nu gekke dingen aan het verzinnen? We kunnen natuurlijk veel meer topics openen als we maar beginnen met mei 2009- ....
Maar dan pikken we misschien wel veel ruimte in. Aan de andere kant moeten ze maar opschieten met ons eigen mei-forum.
nou ja, ik ga lekker tv kijken,
werkse van de week,
groetjes
Patricia mama van Bas*

hoi

ik  ben 29 mei uitgerekent,
ben 19 en weet me geen raad.help!
niemand weet het nog aleen me vriend.
aan de ene kant zijn we er erg blij mee en aan de andere kant is het veel te snel.
we zijn niet getrouwt en wonen niet samen vanwegen de kerk.
Ik heb geen iedee hoe het nu verder moet.
wie kan ons helpen,heeft goede raad of heeft iets vergelijkbaars mee gemaakt.

Groetjes H.

Patricia mama van Bas*
Ik vind het eigenlijk wel een heel goed idee van je om wat meer topic te openen, want ik zie ook door de bomen het bos niet meer hier.
Ik open wel een aantal topics en dan kan iedereen zelf kijken bij welk topic ze zich het beste thuis voelt.

Ik zat te denken aan de volgende topics:
- Mei 2009: de lijst met datums
- Mei 2009: voor het eerst zwanger
- Mei 2009: zwanger van de 2e, 3e of 4e
- Mei 2009: met wat hulp (IUI, IVF, ICSI, KID)
- Mei 2009: afspraken bij de verloskundige/gynacoloog
Misschien ook nog
- Mei 2009: de twintiger
- Mei 2009: de dertigers

Ik open ze wel en dan zien we wel wie zich waar aansluit. En we kunnen altijd nog hier blijven kletsen natuurlijk. Of nog meer topics openen.

Helga

Jeetje meid, wat een lastige situatie. Ik begrijp dat dit niet gepland was. Je staat nu voor een belangrijke beslissing.
Willen jullie het kindje wel houden?
Willen jullie wel samen gaan wonen? Of kan dat echt niet?
Als je niet kan gaan samenwonen, dan zal je moeten gaan beslissen of je wilt gaan trouwen zodat het wel kan.

Ik denk dat ik in jou geval met mijn moeder zou gaan praten om te kijken hoe die er tegen over staat.
Je bent 19 jaar dat is erg jong om  zulke ingrijpende beslissingen alleen of alleen met je vriend te maken.

Een vriendin van mij  is ook zwanger geraakt toen ze 19 was. Zij is toen gaan samen wonen met haar vriend in een flat die haar vader voor haar kon regelen. Ze hebben een hele moeilijke tijd gehad, maar ze zijn er wel samen uitgekomen, met de hulp van hun ouders.

Heel veel succes meid
Maar ik kan je alleen maar aanraden om er met iemand over te praten, want die is denk ik teveel om zelf te overzien. Als je het niet aan je ouders durft te vragen ga dan na of er iemand anders is die je vertrouwd, misschien iemand van je school / werk / kerk?

quote: helga1102 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('12-10-2008 23:43:24'));

hoi

ik  ben 29 mei uitgerekent,
ben 19 en weet me geen raad.help!
niemand weet het nog aleen me vriend.
aan de ene kant zijn we er erg blij mee en aan de andere kant is het veel te snel.
we zijn niet getrouwt en wonen niet samen vanwegen de kerk.
Ik heb geen iedee hoe het nu verder moet.
wie kan ons helpen,heeft goede raad of heeft iets vergelijkbaars mee gemaakt.

Groetjes H.

Hoi iedereen,

Ik heb   vorige week de echo gehad, prachtig was het! Het lag met het ruggetje naar het beeld maar we konden al handjes en voetjes zien! Ook hebben we het hartje gehoord, dat was weer zo'n mooi moment. De uitgerekende datum blijft 4 mei, heerlijk! Dus loop lekker op tijd. Ben wel mega-misselijk en erg moe, maar dat heb ik ervoor over.  Hoe gaat het met de andere dames? Meerdere een echo gehad???

Liefs Kayleigh

Berichtje voor Helga:

Hoi Helga,

Ik ben 19 en zwanger van ons tweede kindje.
Mijn zoontje Cars heb ik op 17 jarige leeftijd gekregen.
Mijn man had ook het probleem dat je niet mag samen wonen van de kerk en dergelijke.
Misschien wil je info  of gewoon praten?
Je kan me mailen: little-babe@hotmail.com
Als je gewoon alleen info wilt en geen contact, kan je even op mijn site kijken: http://tienerouders.woelmuis.nl/

Succes!

Liefs Kayleigh

hoi allemaal,

Vandaag hebben we termijn echo gehad en alles was prima.
Sterke hartslag gehoord en de armpjes waren ook al een beetje te zien.
Ik ben ipv 8 weken zwanger, 9 weken en dus 18 mei uitgerekend.

Het genieten kan nu echt beginnen!!!

Groetjes,
Joyce

Terug
Bovenaan