Uitgerekend januari 2024

Hoi,

Ik ben er zelf nog al vroeg bij (zou nu 3 weken 3 dagen zijn), maar ik wou graag in contact komen met anderen die uitgerekend zijn in januari 2024!

Wat zijn jullie kwaaltjes? Hebben jullie al een eerste echo ingepland? En zijn jullie al eerder zwanger geweest?

Ik zal mezelf even voorstellen. Ik ben 31 jaar, woon in België (regio Gent) en ik ben nu voor de tweede keer zwanger. Mijn eerste zwangerschap eindigde in een miskraam toen ik 8w4d was. Dat was in januari dit jaar. Ik hoop dat het dit keer wel allemaal goed blijft gaan. ? ik ben wel wat zenuwachtig.

Hoii , wij hebben samen in eerdere topics gezeten! Wat fijn dat het gelukt is ?
Ik ben 6 weken zwanger van mijn tweede kindje. Mijn dochter wordt 4.
kwaaltjes heb ik niet soms een beetje misselijk terwijl ik bij mijn dochter vanaf week 4 doodziek ben geweest.. gek hoor hoe dat zo kan verschillen!
ik heb volgende week woensdag mijn echo omdat ik donderdag op vakantie ga wilde ik hem lekker vroeg ? 

Heeey, ik ken je van naam zeker nog.
Proficiat met je zwangerschap!
wat fijn dat je niet meer zo lang moet wachten op de echo.
mijn kwaaltjes zijn nu ook helemaal anders dan de eerste keer. Ik heb nu vooral rugpijn, de eerste keer was het buikpijn. Gisteren had ik een metaal smaak in mijn mond, vorige keer nooit gehad. Maar verder heb ik ook niet echt veel symptomen, beetje gevoeligere borsten en afgelopen dagen lichte hoofdpijn.
vandaag zijn al mijn syptomen ook zowat gestopt. Mijn hoofd sloeg helemaal tilt. Maar ik probeer me voor te houden dat dat normaal is, symptomen kunnen komen en gaan dus dat wil nog niks zeggen. Ik doe straks nog even een zwangerschapstest (elke dag 1) om te kijken of het mooi oploopt.

Jij ook van harte gefeliciteerd !!
en wat de kwaaltjes betreft ik zit ook de hele dag aan me borsten om te zien of ze nog gevoelig zijn. Echt super vervelend haha.. om de dag testen heb ik ook gedaan tot de streep dikker was dan de controle streep toen dacht ik oké nu moet ik wel echt stoppen 

Hey,
Ik heb sinds gister een licht positieve test. Vandaag/morgen zou me NOD zijn. Net en CB gedaan en die geeft ook aan zwanger 1-2 dus dat heeft altijd weer een goed gevoel. Kwaaltjes kwamen bij mij de vorige keren pas wat later. Ik had wel vanaf het begin dat ik koffie vond stinken.
Nu weet ik het eerlijk niet want ben verkouden ? dit keer lijk ik wel andere dingen te voelen. Heb een soort fluttering gevoel in me onderbuik, soms een steekje. Soort van opvliegers. Dan heel warm dan weer koud. En eigenlijk de hele dag hoofdpijn. Oh en ik heb vaker honger maar zit ook weer snel vol.
Ik test overigens om de dag zodat ik wel de oploop zie. Zodra die knal is vind ik het wel goed haha

Goedemorgen dames!

Van harte gefeliciteerd allemaal! Super bijzonder! Ik doe graag met jullie mee. Ik ben nu 3 weken en 6 dagen. Dus precies gelijk met Arnibas!
ik ben gewoon zwanger.. en kan het eigenlijk nog niet geloven. Ik blijf maar staren naar de testen. Bij maand 10 was het raak.. Ik zou willen dat ik kon vertellen dat ik heel stoer gewoon rustig heb afgewacht, maar heb het af en aan best zwaar gehad de afgelopen maanden. Telkens weer die teleurstelling. En nu is het zo onwerkelijk dat het wel is gelukt. 

Afgelopen maandagavond opeens intense drang om te testen. Vanaf dinsdag dacht ik echt iets te zien op de sensitest (6 dagen eerder.) Maar heeeeeeeel vaag. Ze hebben echter geen indroogstrepen en heb ze zo vaak duidelijk negatief gehad, dat bij mij de hoop begon te groeien. Ik dacht 50/50 kans. Mijn vriend zag absoluut niks en ging er dus ook niet vanuit. Woensdagochtend sensitest (4 dagen eerder) en cb early gedaan. En toen wist ik het zeker! Het was echt een streepje en de cb zei zwanger! Net ook weer een test gedaan en het loopt mooi op. 

Het is natuurlijk heel vroeg, dus er kan nog van alles gebeuren..weer de volgende stap in 'het leren loslaten'. Maar tot nu toe kan ik me niet al te veel zorgen maken en overheerst blijdschap (en ongeloof).

Ik heb nog niet echt symptomen en hoop dat de misselijkheid een beetje uitblijft. Het is trouwens ons eerste zwangerschap. Kom uit Nederland en ben 32 jaar. 

Ik wil maandag de verloskundige bellen. Moet je ook meteen de huisarts informeren? 

Dag dames
Ik sluit ook aan, ben denk ik ruin 5 weken zwanger. Afgelopen zondag had ik een positieve test met 2-3 weken zwanger. Is ons 3e kindje en tot nu toe is alles anders dan bij de vorige 2 wat erg onzeker maakt. Toen was ik vanaf moment 1 ontzettend misselijk, down en voelde me helemaal naar. Nu voel ik me prima, beetje misselijk maar prima te doen, zit lekker in m'n vel, wel gevoelige borsten maar ook niet extreem. Dus ja, aan de ene kant heerlijk dat ik me zo voel maar aan de andere kant vind ik het ook spannend of het dan wel goed zit. Heb pas over 2,5 week eerste echo...

[quote quote=10616615]Hey, Ik heb sinds gister een licht positieve test. Vandaag/morgen zou me NOD zijn. Net en CB gedaan en die geeft ook aan zwanger 1-2 dus dat heeft altijd weer een goed gevoel. Kwaaltjes kwamen bij mij de vorige keren pas wat later. Ik had wel vanaf het begin dat ik koffie vond stinken. Nu weet ik het eerlijk niet want ben verkouden ? dit keer lijk ik wel andere dingen te voelen. Heb een soort fluttering gevoel in me onderbuik, soms een steekje. Soort van opvliegers. Dan heel warm dan weer koud. En eigenlijk de hele dag hoofdpijn. Oh en ik heb vaker honger maar zit ook weer snel vol. Ik test overigens om de dag zodat ik wel de oploop zie. Zodra die knal is vind ik het wel goed haha[/quote]
Ooh proficiat!!
Dat fluttering gevoel komt me wel bekend voor. Hoofdpijn ook, heel licht maar wel al een paar dagen dat het komt en gaat. En honger ja, dat was de vorige zwangerschap en nu ook weer het allereerste teken: Wakker worden met honger ? ik viel die eerst weken ook af (zonder over te geven). Nu probeer ik dus goed te eten. 

Terug
Bovenaan