Uitgerekend januari 2024

[quote quote=10616617]Goedemorgen dames! Van harte gefeliciteerd allemaal! Super bijzonder! Ik doe graag met jullie mee. Ik ben nu 3 weken en 6 dagen. Dus precies gelijk met Arnibas!ik ben gewoon zwanger.. en kan het eigenlijk nog niet geloven. Ik blijf maar staren naar de testen. Bij maand 10 was het raak.. Ik zou willen dat ik kon vertellen dat ik heel stoer gewoon rustig heb afgewacht, maar heb het af en aan best zwaar gehad de afgelopen maanden. Telkens weer die teleurstelling. En nu is het zo onwerkelijk dat het wel is gelukt. Afgelopen maandagavond opeens intense drang om te testen. Vanaf dinsdag dacht ik echt iets te zien op de sensitest (6 dagen eerder.) Maar heeeeeeeel vaag. Ze hebben echter geen indroogstrepen en heb ze zo vaak duidelijk negatief gehad, dat bij mij de hoop begon te groeien. Ik dacht 50/50 kans. Mijn vriend zag absoluut niks en ging er dus ook niet vanuit. Woensdagochtend sensitest (4 dagen eerder) en cb early gedaan. En toen wist ik het zeker! Het was echt een streepje en de cb zei zwanger! Net ook weer een test gedaan en het loopt mooi op. Het is natuurlijk heel vroeg, dus er kan nog van alles gebeuren..weer de volgende stap in ‘het leren loslaten’. Maar tot nu toe kan ik me niet al te veel zorgen maken en overheerst blijdschap (en ongeloof). Ik heb nog niet echt symptomen en hoop dat de misselijkheid een beetje uitblijft. Het is trouwens ons eerste zwangerschap. Kom uit Nederland en ben 32 jaar. Ik wil maandag de verloskundige bellen. Moet je ook meteen de huisarts informeren?[/quote]
Oh zo leuk dat we exact even ver zijn! ?
proficiat met je zwangerschap!
ik begrijp je volledig. Ik ben meer dan 1,5 jaar bezig. Het niet kunnen geloven had ik ook echt. Toen ik de test zag ben ik echt beginnen roepen: dat kan niet! 
Leren loslaten lukt me echt niet, en nu na de miskraam is het nog eens 10x zo moeilijk. Ik probeer te accepteren dat het gewoon hele moeilijke weken gaan zijn ?.
Ik wordt dit jaar trouwens 32, ook eerste kindje ?.
Bij de verloskundige kan je normaal gezien pas na een paar weken terecht. Je kan dus eventueel al naar de huisarts gaan en bloed laten trekken. Als je dit twee keer doet met ongeveer een week tussen, kan je opvolgen op de waarde mooi stijgt. HCG verdubbelt om de 48-72u in het begin. Ik ga dit doen, maar dit moet ook omdat ik in het ivf traject zit.
 
[quote quote=10616620]Dag dames Ik sluit ook aan, ben denk ik ruin 5 weken zwanger. Afgelopen zondag had ik een positieve test met 2-3 weken zwanger. Is ons 3e kindje en tot nu toe is alles anders dan bij de vorige 2 wat erg onzeker maakt. Toen was ik vanaf moment 1 ontzettend misselijk, down en voelde me helemaal naar. Nu voel ik me prima, beetje misselijk maar prima te doen, zit lekker in m’n vel, wel gevoelige borsten maar ook niet extreem. Dus ja, aan de ene kant heerlijk dat ik me zo voel maar aan de andere kant vind ik het ook spannend of het dan wel goed zit. Heb pas over 2,5 week eerste echo…[/quote]
Fijn dat je je hier bij voegt en proficiat! ? 
ik snap dat je onzeker bent. Bij mij zijn alle symptomen nu ook anders dan de eerste keer. Maar elke zwangerschap is anders dus eigenlijk is het heel normaal dat je symptomen nu anders zijn. Het is ook nog erg vroeg, wie weet wat er nog aan komt van vervelende symptomen:p. Je hcg waarde lijkt alleszins wel goed te zitten als cb nu 2-3 weken aangeeft. 

Fijn dat je al een echo hebt ingepland staan! Ik vermoed dat mijn echo 5 juni gaat zijn. Bij mij in het ziekenhuis doen ze echo op 7 weken. Dat valt in het weekend dus ik vermoed dat ze net als vorige keer de maandag erna de echo gaan inplannen. Klinkt ook nog verschrikkelijk ver weg ?.
 
@Jorie Als eerst gefeliciteerd! fijn dat er na 10 maanden een plakker is. Ik heb mijn HA nooit ingelicht xD deze krijgt vanzelf bericht van de verloskundige en anders bij de geboorte.
@Anirbas Ik viel idd ook eerst af voor ik aankwam. vind ik eigenlijk niet zo erg des te minder kwam ik uiteindelijk aan en des te minder moet ik weer afvallen. Ik zit nu gelukkig 2kg onder mijn startgewicht van me 1e dus ben daar al erg blij mee (officieel heb ik overgewicht en heb het afgelopen half jaar een afval trajet gevolgd ben 13kg afgevallen) Hopelijk val ik nu eerst ook weer wat af haha
In principe heb je rond 8 weken je eerste afspraak/echo bij de verloskundige. je kan je altijd al aanmelden dan heb je de afspraak in ieder geval staan, en is het niet dat je opeens langer moet wachten omdat ze vol zitten ofzo. Het is voor ons overigens het 3e kindje We hebben al twee zoontjes samen van 3,5 en 1,5 en nog een bonus dochter van 8 jaar. totaal dus 4e kindje.
Ik heb voor me eerste een vroege miskraam gehad, dit was oen onze 2e ronde. 4 rondes daarna was ik zwanger van me oudste. Nr 2 was er in de eerste poging en deze zwangerschap was ook de 1e keer gelijk raak. Blij dat het ons zo snel gegund is maar ik weet ook zeker dat het anders kan en snap zelf ook het gevoel met de mk en de maanden erna etc.Als alles klopt en goed gaat zou ik 22 januari uitgerekend zijn (1 dag na de verjaardag van me nichtje xD) ik zou nu dus 3+4 zijn. Ik ben overigens zelf 33 jaar
oh en voor aantal is het de eerste voor aantal niet. maar als je vragen hebt stel ze gerust. ik heb tot vorig jaar gewerkt als kraamverzorgende :) ik houd me nog steeds op de hoogte met alle intwikkellingen in het vak. Ik doe nu de verpleegkundige opleiding om voor stabiliteit (aangezien de kraam heel onregelmatig is) uiteindelijk op de kraam/verlos in het ziekenhuis te werken.
 
Ohh meiden wat super leuk en gezellig dit!
het zijn spannende weken , ik voel ook zo goed als niks Behalve beetje misselijk zo af en toe en mijn borsten. Maar verder ben ik zo blij en elke dag dat ik me goed voel geniet ik er maar extra van aangezien het bij de vorige echt drama was.
ik zou a.s woensdag een echo hebben maar die gaat niet door wij zijn op vakantie 2 dagen eerder dan gepland vanwege een cancelend gezeur vliegmaatschappijen.
Nu dus pas 5 juni!


eerst maar lekker 2 weken naar Turkije ☀️ 
 
 
@GeekyRox: heel fijn en lief dat we vragen aan jou kunnen stellen! Ik ga er waarschijnlijk nog wel een heleboel hebben ?.
bedoel je via whatsapp verder praten? Voor mij is het eender, hier of via Whatsapp ?. Ik volg wat de rest liever wil!
Oh waw, jij hebt echt een hele mooie oploop van testen! 
Ik heb gisteren bloed laten trekken en gisterenavond de resultaten al gezien. HCG was 450, dat ik best hoog vond voor 13dpo ? vorige zwangerschap had ik op 17dpo als waarde 350 ongeveer. Hopelijk is het een goed teken al besef ik heel goed dat er nog veel kan misgaan.
 
Terug
Bovenaan