Uitgerekend Juli 2019 ♡

Hallo allemaal, 
Alleerst gefeliciteerd alle juli mama's met de geboorte van jullie baby's! Ik moet nog even teruglezen afgelopen 3 weken want ik ben niet online geweest! Dus excuses als ik niet persoonlijk reageer!
Even een tijdje niet geschreven na de geboorte van Luca! Ondertussen is hij morgen 3 weken oud en hij doet het ontzettend goed! Het is een vrolijk tevreden kereltje die doordat hij 16 dagen over tijd was al wat verder is dan zijn 3 weken! We genieten volop van hem! 
Ik ben ondertussen nog herstellende van de onverwachte keizersnee! De wond is goed hersteld maar door het bloed verlies, 2 zakken bloed transfusie , is mijn energie nog erg laag! Ik moet elke middag nog verplicht 2 uren slapen zodat ik s'avonds weer wat energie heb! Zo raar ik ben nooit ziek, in 8 jaar 1x ziek gemeld voor mijn werk, en nu,ik herken mijn lichaam niet meer! Maar volgens de arts heeft het herstel tijd nodig! Daarnaast merk ik dat ik nu de bevalling aan het verwerken ben! Er zijn wat dingen fout gegaan in het ziekenhuis, dat geeft de arts ook toe, die niet hadden mogen gebeuren! 20 uren weeën waarvan 4 uren stormweeën achterelkaar! Ze hadden veel eerder moeten besluiten om in te grijpen! Vooral omdat ik 6 uur op 8 cm bleef hangen! Daarnaast kwamen ze laat erachter dat hij een sterrenkijker was en probeerden ze nog na 19 uren weeën hem te draaien! Ik kon niet meer! 
Heb dan ook een excuses van de verloskundige arts gekregen die verantwoordelijk was! 
Maar nu ontzettend genieten van ons trots! Ze zeiden altijd dat je gelijk verliefd op je kind zou worden! Nou dat heb ik nu ervaren❤️

[quote quote=10229091]Tot mijn verrassing begonnen gisteren ochtend rond 5 uur spontaan de weeën. Rond 9 uur hebben we gebeld en ongeveer een uur later waren we in het ziekenhuis. Ik had toen al heftige weeën, maar nog geen verdere ontsluiting. In plaats van de ballon te plaatsen hebben we gekozen om een aantal uren af te wachten of het uit zichzelf zou vorderen. De weeën werden snel heftiger en kwamen onregelmatig, soms 4 keer direct achter elkaar, soms met een paar minuten ertussen. Ik heb een aantal uren onder de douche zittend de weeën kunnen opvangen. Rond half 3 had ik ongeveer 2 cm ontsluiting. De ctg registreerde de hartslag heel vaak niet of niet goed, dus is een draadje op het hoofd van de baby gezet, daarna brak in de volgende wee mijn water. Ik gleed daarna in een heftige weeënstorm, die ik steeds moeilijker op kon vangen. Ik wilde niet bijgestimuleerd worden en heb om een ruggenprik gevraagd. Die konden ze na ongeveer 45 minuten zetten. De eerste keer prikken lukte niet goed, en ik had constant weeën achter elkaar waardoor (stil) zitten erg moeilijk was. De tweede keer prikken ging er wel in, maar na 30 minuten had ik nog geen verlichting van de pijn. Ik heb het soms uitgeschreeuwd van de pijn. De enige optie was remifentanil pompje of nog een keer de epiduraal zetten. Ik wilde het eerste, maar werd uiteindelijk afgeraden omdat ik pas 3 cm ontsluiting had en het dan niet lang genoeg zou werken totdat je bij het persen kwam. Inmiddels was het volgens mij al ver na 7 uur s avonds. Ik begon vreselijk moe te worden waardoor ik de pijn niet meer op kon vangen. Omdat ik niet nog een keer de epiduraal wilde zetten heb ik gezegd dat het goed zo was en ik een keizersnede wilde. Dit was rond 8 uur in de avond. Binnen een drie kwartier waren we op de OK. Ondanks de weeënremmers had ik nog heftige weeën daar. Onder enige dwang en een strenge gynaecoloog is de spinaal gezet (die andere was op de verloskamer er al uitgehaald). Gelukkig konden ze er een gentle sectio van maken, waardoor ik haar geboren heb zien worden en haar een hele tijd op de borst mocht vasthouden tijdens het hechten van de wond. De operatie duurde langer dan de vorige keer omdat het een tweede keizersnede was en er ( zoals ik al dacht) verklevingen aan de buikwand waren. Om een paar minuten voor 10 s avonds is onze dochter Willemijn geboren. Ze doet het hartstikke goed en heeft al twee keer bij me gedronken. Ik kijk positief terug op deze heftige bevalling. Ik was prettig verrast door de kracht van mijn eigen lijf en de mentale kracht die ik toch 17 uur heb kunnen opbrengen. Ik ben blij dat ik de regie kon houden, en niet koste wat kost door ben gegaan. Het herstel zal wel pittig zijn, toch weer de combinatie van weeën en keizersnede, maar ik voel me opgelucht dat het goed verlopen is en dankbaar dat ik de kracht van mijn lijf heb mogen ervaren. Het is goed zo, nu kunnen we lekker genieten van ons kleine meisje dat straks mee naar huis mag. Wat een andere ervaring dit keer, fantastisch![/quote]
Gefeliciteerd! Pittige bevalling zeg. Wel mooi dat je er nog zo positief op terugkijkt. Hopelijk gaat het herstel voorspoedig. 

Hoi, ja ben blij dat dat gevoel overheerst. Ik hoorde vanmiddag dat ze met een handje boven het hoofd ingedaald lag en dat het nooit en vaginale bevalling had kunnen worden. Blij dat het zo gelopen is.
Loop nu wel een beetje te tobben met mijn blaas. Kreeg na een paar dagen verhoging en diarree, mijn baarmoeder zakte niet voldoende terug. Bleek dat mijn blaas niet goed leegde. Kreeg opnieuw een katheter en moest een dagje langer in het ziekenhuis blijven. Nu heb ik na twee dagen thuis pijn bij het plassen, mogelijk blaasontsteking, dus nu aan de antibiotica.?
Verder gaat het goed, met mij en de baby. Ik stond vanochtend op de weegschaal en was verrast dat alle zwangerschapskilo's er al af waren. Super, voel me ook redelijk fit nog steeds.
Hoe gaat het bij jullie?

Donderdag 1 augustus zijn wij ook papa En mama geworden van een flinke knul na zwangerschap van 40+5
Zijn naam is Liam Tichem en hij weegt 4050 gram en is 56 cm ❤
Helemaal verliefd ondanks de slapeloze nachten

Terug
Bovenaan