Uitgerekend Juli 2019 ♡

Gisteravond om 22.40, na 24uur, is onze dochter Eef geboren! Ze weegt 2655gr en is 50cm groot! We zijn vanwege haar gewicht extra nachtje in het ziekenhuis gebleven, maar mogen morgen naar huis. Voor de rest gaat alles goed en zijn we dolgelukkig! 

Peky en Saarttje leuke namen!
SaniVdG Gefeliciteerd met Lois!
Zoë Gefeliciteerd met Manox. Ik zou me ook niet op andere gedachten laten bregen van die opmerkingen over de naam. Je er helemaal niks van aantrekken is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Wij hebben ook een wat apartere naam en ik verwacht wel wat opmerkingen. Maar ik kan toch echt wel zeggen dat we er goed over hebben nagedacht en dat we echt niet iets zijn tegengekomen wat we leuker vinden. Gewoon genieten van die kleine en lekker in je bubbel kruipen!
JessyToon  gefeliciteerd met Toon! Had je er moeite mee om ingeleid te worden of gewoon over hoe de bevalling zelf is gelopen? 
Empee Gefeliciteerd met Eef! Fijn dat alles op zich wel goed gaat en dat je morgen naar huis mag.
Hier nog steeds geen baby. Inmiddels 40+4 weken. Ik heb al vanaf het begin in mijn hoofd gehad dat hij op 1 augustus geboren zou worden, dus daar hoop ik nu maar op. Ik hoop dat ik straks alsnog met jullie verder kan kletsen in het geboren in juli topic ondanks dat het waarschijnlijk een augustus kindje gaat worden. 
Hier is de baby nog steeds niet ingedaald. Was wel een paar dagen, maar hij is er weer uit gekropen. Gisteren heb ik zelfs een extra controle aangevraagd omdat hij zondag zo druk was dat ik bang was dat hij was gedraaid. Dat gelukkig niet. Gewoon koppie beneden.
Verder heb ik echt een super hardnekkige schimmelinfectie. Ik zit al aan mijn 4e kuur. Ik wordt daar echt een beetje zenuwachtig van. Heb mezelf nu ook maar op een suikerarm, lactose-arm en koolhydraat arm dieet gezet, maar daar wordt ik ook niet bepaald vrolijk van, want veel van mijn cravings zitten daar tussen. Ook last gekregen van maagzuur nu ik 's ochtends geen melk meer drink.
Gisteren had ik nog een heel actieve dag waarin alle ramen heb gewassen en flink heb schoongemaakt in huis. Maar ik weet niet of ik daar vandaag de prijs voor betaal of dat het gewoon door het op het einde lopen van de zwangerschap is; vandaag heb ik alle 3e trimester klachten gekregen waar ik dus nog geen last van had. Een rug die helemaal verstijfd en pijnlijk is, een bekken die juist als pudding voelt, steken in mijn vagina elke keer als ik op sta en natuurlijk het maagzuur nog. Ik ben er nu wel helemaal klaar mee hoor.
Maar goed nog maximaal 1,5 week. Ik zelf mag dat nog zeggen, maar ik denk dat ik de volgende persoon die dat tegen mij zegt tussen mijn buik en een betonnen muur plet! Owja. Superchagrijnig, die was ik nog vergeten....

Gefeliciteerd EmPee! Fijn dat het goed verlopen is.
Ja Dwaallichtje, die klachten herken ik. Vooral die stijve rug en slappe buikspieren/bekken.
Ik moet morgen/vandaag in de ochtend bellen of er plek is om ingeleid te worden. Vind het toch wel erg spannend en voel ook wel enige teleurstelling dat het niet spontaan begint. Tot over een paar dagen. ?

Tot mijn verrassing begonnen gisteren ochtend rond 5 uur spontaan de weeën. Rond 9 uur hebben we gebeld en ongeveer een uur later waren we in het ziekenhuis. Ik had toen al heftige weeën, maar nog geen verdere ontsluiting. In plaats van de ballon te plaatsen hebben we gekozen om een aantal uren af te wachten of het uit zichzelf zou vorderen. De weeën werden snel heftiger en kwamen onregelmatig, soms 4 keer direct achter elkaar, soms met een paar minuten ertussen. Ik heb een aantal uren onder de douche zittend de weeën kunnen opvangen. Rond half 3 had ik ongeveer 2 cm ontsluiting. De ctg registreerde de hartslag heel vaak niet of niet goed, dus is een draadje op het hoofd van de baby gezet, daarna brak in de volgende wee mijn water. Ik gleed daarna in een heftige weeënstorm, die ik steeds moeilijker op kon vangen. Ik wilde niet bijgestimuleerd worden en heb om een ruggenprik gevraagd. Die konden ze na ongeveer 45 minuten zetten. De eerste keer prikken lukte niet goed, en ik had constant weeën achter elkaar waardoor (stil) zitten erg moeilijk was. De tweede keer prikken ging er wel in, maar na 30 minuten had ik nog geen verlichting van de pijn. Ik heb het soms uitgeschreeuwd van de pijn. De enige optie was remifentanil pompje of nog een keer de epiduraal zetten. Ik wilde het eerste, maar werd uiteindelijk afgeraden omdat ik pas 3 cm ontsluiting had en het dan niet lang genoeg zou werken totdat je bij het persen kwam. Inmiddels was het volgens mij al ver na 7 uur s avonds. Ik begon vreselijk moe te worden waardoor ik de pijn niet meer op kon vangen. Omdat ik niet nog een keer de epiduraal wilde zetten heb ik gezegd dat het goed zo was en ik een keizersnede wilde. Dit was rond 8 uur in de avond. Binnen een drie kwartier waren we op de OK. Ondanks de weeënremmers had ik nog heftige weeën daar. Onder enige dwang en een strenge gynaecoloog is de spinaal gezet (die andere was op de verloskamer er al uitgehaald). Gelukkig konden ze er een gentle sectio van maken, waardoor ik haar geboren heb zien worden en haar een hele tijd op de borst mocht vasthouden tijdens het hechten van de wond. De operatie duurde langer dan de vorige keer omdat het een tweede keizersnede was en er ( zoals ik al dacht) verklevingen aan de buikwand waren. Om een paar minuten voor 10 s avonds is onze dochter Willemijn geboren. Ze doet het hartstikke goed en heeft al twee keer bij me gedronken.
Ik kijk positief terug op deze heftige bevalling. Ik was prettig verrast door de kracht van mijn eigen lijf en de mentale kracht die ik toch 17 uur heb kunnen opbrengen. Ik ben blij dat ik de regie kon houden, en niet koste wat kost door ben gegaan. Het herstel zal wel pittig zijn, toch weer de combinatie van weeën en keizersnede, maar ik voel me opgelucht dat het goed verlopen is en dankbaar dat ik de kracht van mijn lijf heb mogen ervaren. Het is goed zo, nu kunnen we lekker genieten van ons kleine meisje dat straks mee naar huis mag. Wat een andere ervaring dit keer, fantastisch! 

Van harte gefeliciteerd allemaal met de geboortes!!
J V; wat fijn dat het toch zelf op gang os gekomen! Je mag inderdaad super trots zijn dat je het zo lang hebt volgehouden! Klinkt als een hele pittige bevalling! Maar belangrijkste, nu lekker genieten!!

Pfoe JV klinkt echt best heftig. Gefeliciteerd met Willemijn! Vooral die mislukte ruggenprikken lijken mij enorm vervelend. Wat goed dat je er toch zo positief op terug kan kijken.
Hier net een eerste strippoging gehad met 40+6 weken. Gelukkig toch 1 cm ontsluiting waardoor het mogelijk was. Ik moest wel echt met mijn kont op mijn vuisten gaan liggen zodat ze er goed bij kon. Wel kon ze ondanks dat hij dus niet ingedaald is zijn hoofdje van binnen goed voelen. Ik bedacht me op de terugweg dus dat mogelijk mijn baarmoedermond gewoon wat hoger ligt. Misschien dat hij daarom ook niet echt in mijn bekken wil zakken.

Terug
Bovenaan