Uitgerekend juli 2021

@Feutje Wat superleuk dat je weer zwanger bent, van harte gefeliciteerd! Fijn ook dat je je nog goed voelt, misschien word je deze zwangerschap helemaal niet misselijk. Elke zwangerschap is weer anders. Pfff dat is best pittig geweest om je kindje zo te moeten voeden, gelukkig gaat dat nu goed. En jouw zoontje is dus ook al zo’n goede slaper, wat heerlijk zeg. Dat was in de eerste maanden ook lastig bij jullie toch?
En ook lekker ondernemend zo te lezen, hier net zo hoor. Ik verbaas me er soms over hoe snel hij zich verplaatst haha. Ook echt in de box als ik even een minuut weg ben. Mijn zoontje eet geen 2 potjes leeg met avondeten. Ik wissel het af met zelf gemaakt en potjes, maar dat is hooguit 200 gram. Ik geef hem wel soms nog wat yoghurt of een babytoetje. Hij krijgt wel om 19:00 dan nog een fles voor het slapen gaan. Maar superfijn dat je zoontje zo lekker kan eten,! Veel plezier in de Efteling!

Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het allemaal hartstikke leuk en geweldig is, met je kleintje op vakantie. Begon al de heenweg, 3 uur vertraging met het vliegtuig. Kleine meid deed het super goed en kwam perfect uit dat ze in het vliegtuig zou slapen maar dat ging dus even anders. Vliegen ging hartstikke goed gelukkig, geen last van de oortjes en is redelijk rustig gebleven. Aparte is wel dat vanaf het moment dat ik haar aankleedde om met de auto naar het vliegveld te gaan, ze rond de 5/6 hele dikke poepluiers op een dag heeft. Vaak waterig, soms weer wat steviger. Lijkt er geen last van te hebben dus ik hou het op tandjes en hier misschien door de warmte. Ik wilde na de vakantie beginnen met haar dutjes boven op haar kamertje te doen maar hier is natuurlijk geen box dus moet ze ook op haar kamertje. We zijn hier nu 5 dagen en ze heeft elke keer nog geen kik gegeven als ik haar weglegde. Ons kleine slaapwondertje is aan de andere kant wel elke ochtend om 06:30 wakker. Dat is voor mij wat nieuws en echt even wennen. Daarentegen slaapt ze nu wel 2 x 2,5 uur in haar bedje hier. Heeeeerlijk! Maar door de warmte (hoop ik) zet ze het vaak op een gillen (niet huilen of van verdriet maar gewoon haar stem uittesten) en daar kan ik echt wel gek van worden. Ook is het ritme van savonds om 19:00 naar bed gaan er natuurlijk niet en ligt ze vaak pas rond 22:00 op bed. Dan heeft ze smiddags wel nog lang geslapen maargoed, een kleintje is om 22:00 wel bekaf. En hoe egoïstisch/raar/ondankbaar het misschien mag klinken, ik vind het thuis echt heerlijk als ze er om 19:00 in ligt. Soms het liefst om
18:30 al. Ik heb dan de hele avond lekker voor mezelf of met mijn vriend. Hier gaat ze dus rond 21:30/22:00 naar bed en wij redelijk gauw erachteraan. Maar om 06:30 gaan bij haar de oogjes alweer los. Dat vind ik best ‘zwaar’ als ik het zo mag zeggen. Verder heb ik echt wel een heel makkelijk kind en ookal is ze moe word ze niet vervelend niks (gelukkig) maar ik kan niet wachten tot we thuis zijn en het normale ritme weer kunnen oppakken. Als dat dan nog gaat lukken…. We komen op donderdag terug en vrijdag word ze opgehaald door mijn moeder voor een weekendje bij hun. Ik denk dat dan pas mijn vakantie begint…. Hebben jullie de warme dagen in Nederland ook een beetje overleefd met de kleine? En iedereen vraagt nu al wat onze wensen zijn voor haar eerste verjaardag. Maar ik heb werkelijk waar geen idee. Ik zat te denken aan cadeaubonnen van verschillende winkels zodat als ik wat nodig ben ik het kan aanschaffen. Het zitten gaat hier trouwens ook echt veel beter, vind het zo’n schattig gezicht. Van de week hier wel naar achteren gevallen keihard op haar hoofdje… had haar 1 seconde uit zicht. Voelde me zo slecht…

Even weer een positief berichtje vanuit deze kant. Eind goed al goed een hele fijne vakantie gehad waar ik nu zeker fijn op terugkijk alleen op het moment zelf met een aantal irritaties erbij was het eventjes teveel haha! Mooie herinneringen gemaakt, lekker op het strand wezen spelen en in het water en vanaf de vakantie doet ze dus al haar slaapjes in haar bedje. Ook nu we alweer even thuis zijn. Ideaal, super! Morgen naar het consultatiebureau voor weer 2 prikjes en controle. Hoe is het bij jullie? Ze worden alweer bijna 1…. Wij hebben aanstaande zaterdag een cakesmash gepland staan en als er daar een foto van hebben gebruiken we die als uitnodiging voor haar eerste verjaardag. Heb er heel veel zin in! Jullie nog grootse plannen rondom de verjaardag van de kleintjes?

Hoi! Wat fijn dat je nu toch positief terugkijkt op de vakantie! Het is natuurlijk nogal een happening met zo’n kleintje, al dat gereis en een vreemde omgeving. Als dan de slaapjes ook nog zo in de war gaan dan snap ik dat je er zelf even niet zo gelukkig van wordt. Superfijn dat het toch nog leuk geworden is. Hier gaat het goed. Mijn zoontje staat begin volgende week ingepland voor de prikjes. Sinds deze week gaat hij nu ook zelf zitten (overal ?) en dat is zo lief om te zien. Soms nog wat wiebelig, maar hij steunt dan echt op zijn armpje als hij dreigt te vallen. Al lukt dat ook niet altijd. Wij gaan binnenkort op kampeervakantie met een camper. Heel benieuwd hoe dat gaat. We zoeken wel wat plekjes waar het mooi weer is en proberen niet te veel te reizen, zodat we lekker veel buiten kunnen zijn.

Wat leuk van die smashcake! Leuk om daar de uitnodiging van te maken. Wij hebben de uitnodigingen al verstuurd voor zijn feestje. En ik heb voor de dag zelf een hele leuke taart besteld. En zo’n versiering pakket met vlaggetjes met 1 erop en ballonnen, slingers, kroontje … dat soort dingen. Ik heb het afgelopen jaar elke 3 maanden een fotoshoot met hem gedaan (en 1x met 3 weken) en eind deze maand is dan de laatste. Dan hebben we leuk van het eerste jaar mooie foto’s van hem. En dan nog die 6000 op mijn eigen telefoon, haha ? Ik was van plan om van het eerste jaar een fotoboek te gaan maken, maar ben bang dat daar helemaal niks van terechtkomt. Doe jij daar iets mee? Ik heb wel een dagboek bijgehouden van het eerste jaar met alle bijzondere gebeurtenissen en ontwikkeling.

Hoe gaat het met de tandjes? En kruipen? Hier inmiddels 5 tandjes ?

Hoe zijn de prikjes bij je zoon gegaan? Hier gaf ze deze keer helemaal geen kik. Ze keek mevrouw alleen heel raar aan van : Wat doe jij nou? Ze is nu 11,5 kilo dus wat aan de bovenkant van de curve. Zeiden ze voor de rest niks van dus dat scheelt. Wat lief dat hij zo overal gaat zitten en wat knap dat hij zichzelf dan ook echt opvangt. Kleine van mij is nog erg ‘lui’ haha! Sinds een paar dagen tijgert ze door het huis en ze kan zitten als ik haar neerzet op haar kont maar verder doet ze nog vrij weinig. En vind ik ook wel prima haha! Anders loop ik de hele dag achter haar aan te vangen. Wat leuk zeg, met de camper weg. Heerlijk alles altijd bij de hand en lekker onderweg. Super fijn! Oooh wat leuk al die versieringen hè! Hier ook giga veel gekocht alvast en de uitnodigingen zijn de deur uit. Word een groot tuin feest met barbecue en ik laat ook een mooie grote taart maken. Wat een super idee om elke 3 maand een fotoshoot te doen, heel mooi! Dan kun je straks helemaal goed de verschillen zien. Ik ga straks een fotoboek maken van haar eerste jaar al zal dat nog een hele klus worden. Al die foto’s inderdaad, hahaha! Ik had ook een dagboek voor het eerste jaar maar dat heb ik helemaal niet goed bijgehouden dus dat is wel jammer. Heb er wel 1 van mijn zwangerschap! Tandjes hier nu 8, 4 onder en 4 boven. Sommigen zijn al helemaal door maar de buitenste steken nog maar puntjes uit. Heeft hij erg last van de tandjes gehad? En hoe voel jij jezelf? Weer helemaal als voor de bevalling? Alvast een fijne vakantie!?

De prikjes gingen wel goed, eventjes huilen, maar dat was zo voorbij. Wel daarna last gehad, koorts en echt uit zijn doen. Duurde gelukkig maar 1 dag. Wat goed van je meisje dat ze geen kik gaf! Bikkel ? En ze groeit ook lekker door zo te zien. Mijn zoontje is nu 10,3 kg en 74 cm. Hij gaat mooi volgens zijn eigen lijntje en de ontwikkeling gaat goed. Sinds vorige week kan hij ook kruipen, ineens had hij het door. Dus eindelijk niet meer als een gewonde soldaat door de kamer met z’n sleepbeen, haha. Hij probeert zich nu ook overal aan op te trekken, maar kan nog niet staan. Ik zou er inderdaad nog even van genieten dat je dochter nog lekker rustig aan doet. Ik vind het nu al doodvermoeiend… laat staan als hij straks gaat lopen, haha.

Hoe is het met de cake smash gegaan, zijn de foto’s leuk geworden/gelukt? Gezellig hoor, wij doen ook lekker de bbq aan. Nog maar een ruime week hè, dan zijn ze al een jaar! Onvoorstelbaar hoe snel dat is gegaan.

Wow al 8 tandjes, hier nog steeds 5. Ik heb niet het idee dat hij er heel veel last van heeft gehad. Maar we hebben nog flink wat tandjes te gaan. Jouw dochter wel?

Ik voel me op zich wel goed, wel erg moe nog hoor. Maar dat is ook niet zo gek met een kleintje en jij?

Lieve dames van juli 21 ,, heb al even hier niks meer geschreven maar het is bijna zover onze kindjes worden 1 !! ☺️ we hebben het eerste jaar overleefd hihi zoveel mooie en vermoeiende momenten meegemaakt en hopelijk nog vele die zullen volgen ! Alvast heel erg gefeliciteerd met jullie kleintjes ook ♥️?

Terug
Bovenaan