Uitgerekend juli 2021

@Mootje Wat fijn zeg dat het omrollen zo snel is gegaan en er zoveel vooruitgang in zit. Hartstikke leuk maar inderdaad lastig met verschonen. Hier nog steeds niet aan het omrollen, wel veel op haar zij wat ook knap lastig is met verschonen maar ze gaat nog steeds niet om. Vind het super leuk om op haar buik te liggen en dan is ze super trots. Nu merk ik al een aantal dagen dat als ze op haar zij ligt haar ene beentje wel probeert kracht te zetten om om te rollen, dus wie weet. Donderdag moet ik weer naar het consultatiebureau, ben benieuwd. Inderdaad slim om dan savonds te fles te geven ipv snachts. Als dit goed werkt voor jullie dan is dat super fijn toch? Overdag gaat het slapen super goed in bed, wat knap! Hier slaapt ze nog steeds gewoon in de box overdag en is het nog erg verschillend wanneer ze slaapt en hoelang ze slaapt. Soms smiddags ineens een lange slaap maar soms ook sochtends ineens een uur en smiddags maar 20 minuten en dan na het groente hapje ook 20/30 minuten. Wil binnenkort wel beginnen met haar middag slaap in ieder geval in bed. Hoe gaat het nu met het brood en water geven? Hier gaat dat super goed, brood vind ze heerlijk en water drinkt ze ook goed. Ze houd zelf haar eigen fles al vast met water drinken! Verder eet ze nog steeds super goed idd, geen klachten gelukkig. Hier nu ook de wandelwagen in gebruik, super leuk! Vond het wel een momentje van besef dat het echt heel snel gaat, niet meer in de reiswieg!
@Feutje Wat fijn dat het slapen nu snachts goed gaat, heerlijk zeg! Het is even een weg vinden maar dan lukt het wel. Ik heb het maar voor lief genomen dat ze overdag dan maar iets minder slaapt want ik vind snachts het belangrijkste. Hier dus ook overdag vaak korte slaapjes en inderdaad ze is veel vrolijker als ze wat langer slaapt maargoed. De ene dag gaat dat beter dan de andere dag. Gister heeft ze weer een goeie dag met slapen overdag gehad en toen had ik zoiets van nou word maar even wakker dan kunnen we weer even spelen en ouwehoeren samen haha! Wat goed dat de hapjes/eten zo goed gaat. Het is idd ineens heel veel, fruit groente brood tussendoortje… plus de flessen… soms heb ik ook het idee dat je de hele dag met eten bezig bent. Leuk zeg dat je het idee hebt dat hij al wat probeert te kruipen, super leuk. Schuift hij dan beentjes al echt onder zijn buik? Heb het idee dat mijn kleine dat ook laatst probeerde maar ze doet nog vrij weinig met haar armen als ze op haar buik ligt. Ben benieuwd hoe dat allemaal ontwikkelt, echt leuk om te zien. Spannend dat je weer wat gaat werken. Hoe gaat het tot nu toe? Goed dat je wat tijd voor jezelf hebt genomen, nu ook wel in de gaten blijven houden dat het niet te snel gaat of teveel is. Ik zit hier nog steeds op 3 flessen en 1 potje fruit 1 potje groente, 1 broodje met pindakaas/appel-peer stroop en water. Als we een dagje weg zijn of ze is bij mijn ouders of schoonouders dan geven ze ipv brood nog een fruit pakje, die knijp pakjes van Olvarit of eigen merk jumbo/AH. Die vinden het nog te eng om brood te geven dus dan hoeven ze dat ook niet te doen! Heb het idee dat als ik nog meer zou geven ze alles toch wel op eet dus ik laat het eerst hier ff bij. Ze krijgt genoeg zo haha!

Wauw wat goed! Leuk is dat hè als ze steeds behendiger worden ?

Hier gaat het ook goed. Hij is een paar weken geleden naar zijn eigen kamer verhuisd, ik moest daar zelf meer aan wennen dan hij ? En we zijn ook van de avondfles af. Wel lekker, dan kunnen we zelf ook wat eerder naar bed. Ergens ook wel weer jammer, vond het altijd zo’n fijn momentje. Het slapen ‘s nachts gaat ook zoveel beter. We moeten alleen nu wel zo’n luierbroekje aan doen, want ik ga hem ook niet wakker maken om te verschonen en hij ging met de gewone pamper toch wel doorlekken. Overdag lijkt hij in een overgang te zitten van 3 naar 2 slaapjes. Op sommige dagen heeft hij gewoon al twee “lange” slaapjes en dan wil hij einde middag echt niet meer. Resultaat is dat hij dan ook weleens rond 18:00/18:15 op bed ligt, maar dat gaat eigenlijk heel goed. Met water drinken ook steeds beter, wel veel geknoei, maar hij snapt het principe haha. Probeer af en toe ook een 360 munchkin beker, maar die is nog te moeilijk. Broodje eten gaat ook steeds beter. Ik was een beetje aan het puzzelen met de eet/drink momenten, want soms had hij gewoon geen honger om een broodje te eten. En op een gegeven moment moet de vaste voeding natuurlijk wel de flessen gaan vervangen. Ik geef hem dan twee keer een wat kleiner flesje en zo gaan de hapjes ook beter.

Hoe gaat het verder bij jullie? Slapen overdag ook al beter en lukt het al in haar eigen bedje?Ja leuk hè de wandelwagen, mijn zoontje ligt ook heerlijk en heb hem nooit meer horen mopperen.

Wat fijn Mootje dat het zo goed gaat. Zal inderdaad even wennen zijn geweest nu hij niet meer bij jullie op de kamer ligt. Maar je bedoelt de avond fles van +- 23.00 uur toch? Inderdaad een heel fijn momentje maar dat momentje doe ik nu gewoon om 19.00 uur ipv zo laat. Lekker samen naar boven, flesje drinken pjama aan nog even samen zitten en even genieten samen en dan leg ik haar in bed. Ga denk ik binnenkort ook beginnen met boekjes voorlezen, lijkt me zo fijn om dat samen te doen voor het slapen gaan. Maar dan zit ik inderdaad ook met haar slaapjes. Onze dochter slaapt nu zoiezo nog maar 2 keer, sochtends vaak een uurtje of 1,5 en smiddags soms 2 uur. Dus einde vd middag ook niet meer en dan is ze dus ook bekaf. Ik rek het dan altijd wel tot ongeveer 19.00 uur maar dan word ook nog een boekje lezen echt teveel. Nee overdag ligt ze nog steeds in de box te slapen maar dat gaat nog hartstikke prima. Voor nu houd ik het nog even zo. Ze heeft ook geen last van geluiden dus kan alles gewoon doen wat ik wil ookal slaapt ze. Hahaha leuk he dat water drinken, vind het er zo schattig uitzien. Pakt hij de beker ook al zo lief zelf vast? Hier heb ik voor nu een Dr. Brown speen speciaal voor overgang van fles naar beker en zal een dezer dagen een 360 beker aanschaffen. Hier pakt mevrouw de fles met water zelf vast en drinkt ze eruit maar de fles met melk wilt ze niet vasthouden haha! Ja wandelwagen is super. Inderdaad wat je zegt, ze moppert nu nooit meer. Gaan regelmatig uit eten of even lunchen en het is weer een genot om haar mee te nemen nu. Hoe gaat het bij jullie met het zitten? Ze vind zitten hier echt geweldig en gaat bijna zonder steun van ons maar nog niet helemaal. Zo leuk hoe de ontwikkeling gaat, en hoe snel het gaat… Vind het oprecht elke dag leuker worden. Hoe lijkt het met de tandjes? Hier nog steeds 2 maar die zijn nu goed gegroeid dus ziet er zo grappig uit. Denk dat er heel snel anderen bijkomen want ze heeft al een aantal dagen knal rode wangen en overal op bijten. Verder gelukkig niet veel last van! ?

Ja ik bedoel inderdaad die laatste avondfles, nachtvoeding kwam hij al lang niet meer voor. Ik geef hem ook vaak op zijn kamer nu de laatste fles en dan valt hij soms al lekker bij me in slaap, heerlijk even knuffelen en snuffelen aan dat hoofdje. Boekjes voorlezen heb ik vanaf een paar maanden al gedaan, ik legde hem meestal wakker weg. Al vaak dezelfde boekjes, want hij snapt er natuurlijk nog niks van hahaha. Daarna even een liedje zingen en slapen. Hij is ook lid van de bibliotheek geworden, dus tzt kan ik allemaal leuke verschillende voorleesboekjes halen.
Oh ze slaapt wel goed dus overdag! Heerlijk toch als ze gewoon lekker beneden zo goed kan slapen. Met water drinken gebruiken wij een klein tuitbekertje van siliconen (Konges Slojd). Hij kan die ook wel redelijk goed vasthouden al. Wat goed dat ze de fles zelf kan vasthouden! Mijn zoontje probeert dat af en toe, maar volgens mij vindt hij het ook wel makkelijk zo.
En supergoed dat ze al bijna kan zitten! Mijn zoontje kan een beetje zitten, heel instabiel dus wel ondersteuning nodig. Op het speelkleed zet ik hem vaak even rechtop en zit ik erachter met mijn armen eromheen, zo wiebelt hij een beetje heen en weer. Heb jij haar ook al in de kinderstoel met eten? Wij hebben zo'n kidsmill kinderstoel waar een newborn zitje op zat, hij is hier nu echt te groot voor dus heb hem omgebouwd naar de kinderstoel. Alleen zit hij daar nog wel een beetje gek in. Doe hem maar af en toe een kwartiertje om even een fruithapje te geven ofzo. De overige maaltijden nu maar even in de wipper.
Nou die tandjes zijn er nog steeds niet hier, om de dag roep ik wel een keer... oh er komen vast tandjes! Maar nee, nog steeds niks.

Zo fijn hè als ze bij je in slaap vallen na de fles. Hier vanavond eindelijk weer eens gebeurt omdat ze zo moe was maar de laatste keer was echt toen ze 3 maanden ofzo was. Zo heerlijk als ze zo tevreden liggen te slapen op je schouder. Hoe reageert hij op de boekjes? Kijkt hij er wel naar en grijpt hij de bladzijdes al uit het boek? Hier nog niet begonnen maar dat komt dus doordat ze savonds zo moe is dat ik haar gelijk weg kan leggen en dan slaapt ze. Ja wij hebben hier de stokke tripptrapp en nadat ik joun berichtje had gelezen heb ik gelijk de kinderstoel geprobeerd maar dat is nog te wankel. Meer omdat ik haar heel vaak in de newborn set bij mij heb staan als ik bezig ben in de keuken of eventjes aan tafel zit. Krijg deze week een ‘tuigje’ binnen speciaal voor de kinderstoel en dan ga ik ze wisselen denk ik. Het zitten gaat met de dag beter en ze houd het ook al eventjes vol als ik haar niet vasthoud. Eigenlijk is ze ook veelste groot voor de newborn en officieel mag het maar tot 9 kilo maarja ze zakt er vast niet snel doorheen. Hier het omrollen helemaal ontdekt, ze draait gelijk om maar komt nog niet terug. Sinds gister draait ze ook rondjes om haar as en zet ze zich steeds meer af. Zo leuk! Hahaha leuk is dat hè, elke keer met rode wangetjes of veel kwijl denk je aan tandjes maar dan komen ze nog niet. Gaat joun zoon ook naar de kinderopvang? Ben het even vergeten. Wij gaan in mei voor de eerste keer op vakantie met het vliegtuig met haar. Ik ben behoorlijk autistisch wat betreft voorbereiding en alles mee hebben maar omdat ik het nog nooit heb gedaan heb ik ook geen idee wat ik allemaal mee mag en kan nemen. Denk dat ik maar even moet informeren bij het reisbureau, kortste klap. Eerst zsm pasfoto’s met haar maken voor een paspoort. Ben benieuwd hoe dat gaat hahaha! Jullie al vakantie plannen?

Terug
Bovenaan