Uitgerekend juni 2022

@Cicigrcia Wat vervelend zeg dat het herstel van je keizersnede nog niet zo voorspoedig gaat! Ik had er tegen de tijd dat mijn verlof verliep bij de oudste geen last meer van, dus vind het wel echt heel naar voor je dat dat voor jou nog niet zo is! 
Verstandig dat je even voor jezelf neemt om te werken aan je studie en te genieten van/te zorgen voor Jayce. Heb je trouwens iets van begeleiding voor het mentale stukje?

Baby M was vorige week maandag ook 58,? cm op het consultatiebureau en 5,65 kg. Maar het groeien gaat op gegeven moment steeds minder hard. Ik kan me nog goed herinneren dat we bij de oudste twijfelden of we nog een fietsstoeltje voor voorop wilden kopen omdat die maar tot 15 kg ging, hij woog 11,4 kg toen we het kochten (met 15 maanden) en hebben het nog een jaar kunnen gebruiken.
Wij hebben deze week intake gehad bij de kinderopvang (hadden al een paar maanden een contract en zn grote broer zit er ook, maar het gesprek om het te hebben over zijn ritme en bijzonderheden qua voeding etc). Ik heb eerlijk gezegd wel zin om weer aan de slag te gaan, ben ook al af en toe even bezig geweest ter voorbereiding.

hey meiden, ik kan mij ook niet herinneren dat ik nog heel veel last heb gehad van mijn keizersnee op jeuk na. Is dat iets wat je nog kunt laten onderzoeken? Van je werk snap ik wel. Ik heb ook wel weer zin om te werken, maar niet in de chaos die er nu heerst (collega's vertrokken enzo). Goed dat je voor jezelf kiest. Ik laat het maar op me af komen. Ik heb ook wel weer even zin in iets voor mezelf. 
Wij hebben de eerste wendag op de opvang gehad, en komende maandag de tweede. Jesse doet heel erg moeilijk over de fles, en dat geeft mij super veel stress. Ik ga straks drie dagen werken en mijn vriend moet dan twee dagen met de kleine redden. Na zijn psychose ben ik erg bang om hem teveel stress te laten geven. Ik heb nog één week. 
Vanochtend nog met pijn en moeite een fles gedaan, maar daarvoor is super veel huilen en weigeren vooraf gegaan. Hij drinkt dan wel wat uit de speen loopt, maar daar krijgt ie dan weer heel veel lucht mee binnen, dus veel buikpijn. Ik krijg al hoofdpijn van zijn huilen, dus kan me voorstellen dat hij daar ook niet lekker op gaat en dan is ie natuurlijk oververmoeid. Dus één fles in de ochtend en ik ben de rest van de dag bezig hem een beetje op de regel weer te krijgen. Pfff. Slapen doet ie trouwens wel heel lekker. Dat is meestal van 12 tot 7 ongeveer. 

Damessss!

wow, tijdje geleden alweer. Hoe gaat het met iedereens koter? Ze zijn nu inmiddels als een half jaar! De tijd vliegt. Mijn Jaycie is gewoon een super vrolijke sociale eigenwijs ventje en ik geniey gewoon van elk moment dat moederschap mij brengt. Ik hoop dat jullie en de babies het goedmaken! Fijne feestdagen en alvast een gelukkig nieuw jaar x liefs van Jaycie en Cici

Jullie ook alvast een gelukkig nieuwjaar! Ik heb vandaag even een wat gekke bui gehad. De newborn set voor de stokke tripp trapp, de bassinet van de kinderwagen en het wipstoeltje opgeborgen op zolder, want die hebben we voorlopig in elk geval niet meer nodig. Gek idee is dat, hoe groot ze alweer zijn en hoeveel ze inmiddels alweer kunnen. 

Hoe eten jullie jongens? M moet er helemaal niets van hebben, elk lepeltje dat erin gaat, gaat er net zo hard weer uit. Onze oudste vond het juist super interessant en waar we lazen van twee theelepeltjes is genoeg, schoven we al heel snel meer naar binnen bij hem. M is al een paar weken bezig met hapjes, maar meer dan 2 theelepeltjes hoeven we nog altijd niet klaar te maken voor hem, want het gaat er toch niet in... Wat overigens niet te merken is aan zijn luiers (de oudste was een paar weken lang volledig geconstipeerd toen hij begon met hapjes, M spuit al een paar weken lang meerdere luiers per dag vol (en helaas ook wel met enige regelmaat buiten de lijntjes zegmaar)). 

Hi Elsiejoy!

Echt weer leuk om te lezen! Hoe gaat nu met z'n voeding? Hoe gaat nu met jou en je gezin?
ik heb ook al een hoop kleren etc zitten opruimen, waaronder de co-sleeper want hij gaat nu officieel naar zijn ledikant, vind mooi maar moeilijk. M'n hulploze baby is nu echt een beweeglijk mannetje die al oefent met staan. Gaat mij veel te snel. Dus ik geniet van elk moment dat hij nog zo 'klein' is. Klein is anders want Jaycie is lang, inmiddels bijna 72 cm ?. Helpppp nu al geen geld voor kleren ?.
ik was met Jayce al rond 3.5 begonnen met hapjes. Hij is tot nu toe een makkelijk eter, het enige wat hij niet zo lekker vindt is brood. Ging de hapjes zelf maken maar meneertje wil geen eten van de vorige dag. Dus ben maar begonnen met potjes van little maryam. Kan niet wachten tot hij met de pot mee kan eten. Hij heeft me wel laten schrikken laatst, hij stikte in een poffertje, heb zo snel m'n vingers in zijn keel geduwd, hij kotste alles eruit. Dus heb mezelf maar opgegeven voor baby EHBO ?. 
Verder gaat het helemaal goed met hem, hij heeft nog geshoot met Prenatal en die collectie komt februari uit, kan niet wachten om de foto's te zien! 

Ohhh, wat gaaf! Lijkt me wel echt heel leuk dat je baby een echt model is! En wat zal je geschrokken zijn met dat poffertje! Dat zou ik ook nog niet durven, maargoed, M heeft ook nog niet zoveel eetervaring als Jayce. Een EHBO cursus (al dan niet voor baby's) lijkt me sowieso wel interessant om te volgen. Maar voorlopig zie ik mezelf daar nog geen tijd voor maken. Wanneer heb je die cursus? Of heb je hem al gehad? (En zoja, heb je er veel van opgestoken?)

Wat is er veel veranderd sinds een maand geleden! M heeft ergens tussen kerst en oud en nieuw ineens doorgekregen hoe hij eten naar binnen kon werken (was best sneu daarvoor, je zag dat hij wel enthousiast werd van banaan, maar hoe hij dat in hemelsnaam naar binnen moest krijgen wist hij nog niet...) En sindsdien gaat het best goed met eten. Hij doet er wel langer over om te wennen aan smaken dan zijn grote broer deed, maar hij eet in elk geval enthousiast mee. Brood hebben we van de week ook voor het eerst geprobeerd, nou, ik geloof dat er twee kleine plukjes zijn mond in gegaan zijn, en de rest lag op indrukwekkende afstanden rondom zijn stoel - haha. En gisteren dacht ik dat hij toch een redelijke pluk had gegeten, maar die kwam bij het verluieren daarna tevoorschijn, had kennelijk klem gezeten in z'n nek en hadden wij over het hoofd gezien... Zijn darmen lijken gelukkig wel gewend aan het eten van vast voedsel inmiddels, dus het luiers verschonen is wat dat betreft weer wat aangenamer geworden. Hij rolt alleen zo fanatiek alle kanten op dat het best een uitdaging is om een nieuwe luier aan te krijgen...
Sinds een paar dagen tijgert hij de hele kamer door, echt super schattig om te zien - maar wel weer een nieuwe uitdaging omdat de grote broer toch ook wat speeltjes heeft die niet zo baby-proof zijn, en we dus 2 kleine deugnieten in de gaten moeten houden. M is niet lang, inmiddels onder de gemiddelde lengte, twee weken terug 68.5 op het consultatiebureau en maat 68 past hij nog goed (al begint het wel krap te worden, moet maat 74 ook maar weer eens tevoorschijn toveren). Dat zal hij wel van mij hebben, want ik ben zelf ook klein.

Qua lengte dan, qua gewicht mag ik nog wel een paar kilo's kwijt na de zwangerschap, maar nu ik sinds kort gestopt ben met borstvoeding geven lukt het me eindelijk om daar echt werk van te maken.

Terug
Bovenaan