Uitgerekend juni 2022

Ik heb vandaag eerste consultatie gehad!
Jayce is nu 53 cm en 4.35 kg hihi! Moet hier echt aan wennen, ondanks hij “nog klein” (ook eerste wat ik hoor als iemand hem ziet) is hij voor mij al super groot ?. Nog even en hij gaat uit huis haha

Hij was 47 cm en 2810 toen hij was geboren, 2690 toen we ontslagen waren uit het ziekenhuis. Verder is hij super gezond en niets aan de hand. Merk wel in de avond dat hij onrustiger is, hele tijd wil liggen bij me of beetje huilerig is. Moet ik aan wennen omdat hij een super rustige baby is, en al helemaal gedurende de dag heb je echt geen kind aan hem, tot na 18:00?. Witching hour

Is het nog uit te houden in deze t*fus hitte? Ik slaap sinds 2 dagen in de woonkamer met alle gordijnen en ramen dicht. Lekker koel met de kleine. De rest van m’nn huis is niet uit te houdeb

Hihi, M is niet heel veel groter dan Jayce, maar als ik hem nu op mijn buik heb liggen (ook 's avonds als hij alle aandacht van de wereld nodig heeft) dan heb ik wel zoiets van: hoe heeft dat ooit gepast? Zo groot lijkt hij nu. Toegegeven, z'n hoofdomtrek was ook ruim 39 cm bij het consultatiebureau, dus misschien is hij wel niet veel langer geworden, maar z'n hoofd is in elk geval uitgezet... (Blij dat ik er al van bevallen ben, haha.)

Ik ben erachter gekomen dat M. wel gemeten is in het ziekenhuis, maar dat was terwijl ik op de OK lag om de placentarest te verwijderen en mijn man vind het dus niet interessant genoeg om dingen als de lengte of hoofdomtrek van z'n kind te onthouden... Zucht... Mannen... In het verslag heb ik alleen het gewicht en de bijbehorende pwaarde teruggevonden.

Hier gaat het qua hitte nog wel ok, vannacht lekker zo'n beetje alle ramen open in kiepstand, en het is nu 24 graden binnen. Met de rolluiken dicht (helaas hebben we die alleen op de 1e en 2e verdieping - niet op de begane grond) is het best prima te doen vooralsnog. Ik denk dat we echt geluk hebben met ons huis, al heeft M inmiddels ook alleen een romper aan.

Jesse vindt de warmte echt helemaal niets. Zo sneu ook die zweetdruppeltjes op zn hoofd en neus. We zijn een paar keer in bad en onder de douche geweest. Normaal vindt ie de douche helemaal niets (druppeltjes in het gezicht), maar zonet vond die het heerlijk. Morgen waarschijnlijk (voor het eerst) even zwemmen. 
Witching hour hebben wij hier ook. Als zn zus op bed gaat, neem ik hem ook mee naar boven. Dan lekker in het halfdonker voeden/sabbelen (op ons grote bed) tot ie in slaap valt. Ik lig lekker te rusten op mijn zij, en hij komt ook tot rust. Ik laat hem op het bed liggen en doe de voedingskussen om hem heen. Lekker veilig en lekker knus. 

Een tijdje niet gereageerd hier, maar hoe gaat het met jullie en de kleintjes na de warmte e.d.? Hier had Jason er de er over het algemeen weinig last van, op die heftige warmte van die dinsdag na. Hangerig (lekker plakken bij papa of mama) en minder willen slapen. Maar geef 'm ook eens ongelijk, slapen ging bij ons zelf ook minder makkelijk met de warmte.
Ik heb een tijd gestruggeld met het geven van borstvoeding, het toeschieten van de melk ging vaak veel te snel waardoor Jason zich vaak verslikte, veel lucht inslikken en vooral huilen en boos worden omdat het allemaal niet lukt. Afgelopen zaterdag was ik er helemaal klaar mee en zijn we overgestapt op volledig flesjes kunstvoeding overdag. De laatste voeding in de avond, 1 à 2 voedingen 's nachts en de eerste in de ochtend krijgt hij nog aan de borst en de rest nu fles. Wat een opluchting voor mama en haar tepels ?
3 weken terug ook op het consultatiebureau geweest en ook Jason wordt klein genoemd (ook het eerste wat mensen zeggen als ze 'm zien). Hij was toen 52cm en 3,7 kg. Als ik nu samen met hem op de weegschaal ga staan, komt hij ongeveer op 4,1 kg dus de groei zit er prima in wat ons betreft!
Vorige week de nacontrole gehad bij de vk en het gehad over anticonceptie. Ik zei eigenlijk zonder na te denken dat ik weer de combinatiepil wil gebruiken die ik voorheen ook gebruikte. Puur omdat ik er geen problemen mee had. Maar thuis wat gaan Googlen en zie ik dat dat ten eerste helemaal niet kan als je borstvoeding geeft. En daarnaast geven eigenlijk alle vormen van anticonceptie zo'n lijst van mogelijke bijwerkingen dat je er bijna bang van wordt. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet kiezen en ben bang voor seks (en dus zwanger worden) zolang ik nog geen anticonceptie slik. Wat doen jullie of gaan jullie doen met de anticonceptie?

@JSdB wat fijn dat het zo beter gaat qua voeden, gewoon lekker doen wat voor jullie werkt, een blije mama is zo belangrijk.

De hitte is hier in huis gelukkig vrij goed gegaan, op gegeven moment was het wel 27 graden binnen, maar ik had daar zelf meer last van dan M. 
Inmiddels heb ik alweer gefietst, het trekt wel een beetje aan de knip, maar het is goed te doen, en zo ver hoef ik voorlopig toch niet (naar mijn werk is straks wel weer 16 km fietsen, maar dat is pas in september weer, haha, dus ik kan nog even oefenen, en anders rijdt er gelukkig ook een trein en ik kan veel thuiswerken...)
Mijn conditie is een ander verhaal, ik ben vandaag voor het eerst weer gaan zwemmen en was blij dat ik 40 baantjes volhield deze keer, terwijl ik de week voor de bevalling nog 120 baantjes per keer zwom... En het tempo lag zeker lager, haha. 

Ik ben ook nog niet helemaal toe aan weer seks hebben, maar ik denk dat ik straks weer een spiraaltje laat plaatsen. Ik denk dat we tzt nog wel voor een derde gaan, maar na de eerste wist ik zeker dat we relatief snel voor een tweede zouden gaan, nu weet ik het niet helemaal zeker en al helemaal niet wanneer dan, dus lijkt een spiraaltje me een fijne optie, sowieso omdat ik ook zo'n warhoofd ben dat de pil misschien nog wel eens zou vergeten (en nu al helemaal met alle hormonen). Maar een spiraaltje kan natuurlijk pas als je baarmoeder weer goed geslonken is, dus ik moet sowieso tot 10 weken na de bevalling wachten daarmee. En in de tussentijd uitvogelen of het een mirena of een koperspiraaltje moet worden... Tot die tijd hebben we wel condooms liggen, maar ik weet nog niet of we voor die tijd wel echt bezig gaan. Scheelt wel dat ik de vorige keer ook pas na 8 maanden ongesteld zou zijn geworden, dus toch wel zoiets heb van: de kans dat ik nu al zwanger zou raken is klein (niet nul, maar klein).

Wouw, 40 baantjes zwemmen. Dat is wel knap hoor. Ik wil aan de ene kant wel weer sporten, maar weet aan de andere kant ook nog niet waar ik de tijd van moet halen. Mijn bekken en heup gingen opspelen en ik slaap weer met een kussen tussen de benen. Het voelt allemaal behoorlijk slap aan in mijn bekken, buik en rug. 
Wij zijn aan de condooms. Dat deden we tussen beide kindertjes ook. 
Jesse slaapt sinds 4 dagen op zijn eigen kamer. Daardoor slaapt ie nu tussen de 5 en 7 uur na de nachtvoeding. Dat is wel heel lekker. Maar de 'schade' haalt ie overdag in. Hij wil veel drinken, slaapt hele korte dutjes en weet met zn wakkere tijd niet goed raad. 

Dames! Leuk weer even alles te lezen. Fijn dat je er ff weer bent @JSDB!

Hoe gaat nu met de koters? ?Met het sporten? Wanneer verloopt jullie ZW-verlof? Wie is aan het werk? Wie heeft er zin in of blijft nog liever thuis! Weer jullie leven oppakken? Hoe gaat het met jullie lichaam? Ik ben echt benieuwd naar de updates!

Ik ben gister ongesteld geworden, ik was in de veronderstelling dat als je borstvoeding geeft je nog lang niet je cyclus krijgt. Niet dus, haha precies na 6 weken.Jayce is inmiddels sinds gister ineens weer geïnteresseerd in mijn borsten terwijl hij de afgelopen 3 weken niets van borstvoeding wilde weten, alleen borstmelk. Zelf met een tepelhoedje was het geen succes. Het was werkelijk waar een gevecht. Ik ging continue kolven en was van plan af te bouwen maar Jaycie had andere plannen. Gister hapte hij prima aan en zaten we 2u lekker aan elkaar geplakt. Welkom back zere tepels!

Ik heb wel weer seks gehad, the good old pull out method maar nu dat ik ongesteld ben geworden ga ik serieus ff kijken naar anticonceptie?. Ik zit echt niet te wachten op een zwangerschap. Shoot me! Ik moet zeggen dat ik het wel spannend vond met een keizersnee, ook mijn vriend, maar merkte er helemaal niets van. Alsof er “niets” was gebeurd en voelde weer vanouds. Moet ook zeggen dat ik m’n libido niet kwijt ben, iets wat ik vaker hoor over na de bevalling, dat zin in seks weg is.

Ik moest dit weekend de eerste kleertjes weg doen die hem niet meer passen en had het er zwaar mee. Ook zijn speen, hij had een new born speen. Hij stikte in de 0-6 maanden speentjes omdat de tuit te lang was. Nu is deze te klein en moet ik ‘m vervangen. Zijn eerste speentje ?. Mijn baby groeit als kool, en alhoewel ik hem graag zie groeien en ontwikkelen wenste ik toch dat ik weer naar het moment kon gaan in het ziekenhuis waar ik hem voor het eerst vasthield. Ik koester echt de momenten ?.Inmiddels is hij ook 54 cm met z’n lange benen net zijn vader haha.

Wie heeft er ook moeite met zichzelf weer mooi vinden? Ik ben redelijk veel afgevallen en moet nog wennen aan mijn “mommy body” en alhoewel iedereen vindt dat ik “blij” moet zijn dat ik niet ben aangekomen, vind ik afvallen ook geen pretje. Ik was sowieso al tenger, dus het is niet gewenst. Ik heb al wel weer m’n haren gedaan en mijn wimpers, gewoon om mezelf op te peppen alleen is ‘t toch een mentale strijd. Hoe zit het bij jullie??

@Marijke hoe bevalt dat? Dat hij op z’n kamer zit. Hoeveel weken is hij nu? Jayce is nog in de co-sleeper. En ik wil ‘m eigenlijk zo dichtbij mogelijk en dat zo lang mogelijk maar toch in z’n eigen bed.

https://freeimage.host/i/SvV1J1

@Cicigrcia dat is inderdaad vrij vlot, maar ik weet dat mijn moeder ook telkens zo snel weer ongesteld werd, en die heeft toch iedere keer een half jaar borstvoeding gegeven, er valt gewoon vrij weinig over te zeggen als je borstvoeding geeft. Maar wel des te meer reden om die anticonceptie te gaan regelen inderdaad. En je cyclus kan echt wel invloed hebben op de smaak van je melk, er zijn veel kindjes die dan ineens slechter drinken.
Het mom-body is ook echt wel weer iets waar ik aan moet wennen, ik deed er de vorige keer denk ik ongeveer 6-7 maanden over om weer op gewicht te zijn (bij mij zaten er nog wat meer kilos aan na de bevalling), maar zelfs toen ik weer op gewicht was heb je dan toch niet de strakke buik die je eerder wel had enzo, al merk ik nu gelukkig nog wel steeds vooruitgang, steeds iets minder los vel over en steeds iets strakkere buik (lang leve bekkenfysio oefeningen tegen de diastase). En dan was er nog haaruitval (tijdens de zwangerschap een mooie volle bos, maar die spoelde ik daarna zo weg door het doucheputje leek het), en heb je eindelijk jezelf een keer jezelf leuk aangekleed (die eerste weken ben ik van de joggingbroeken en zo comfortabel mogelijk kleden), dan wordt je uiteraard meteen onder gespuugd...
Gelukkig vind mijn partner me duidelijk nog steeds mooi, en dat werkt dan wel weer aanstekelijk om toch weer in bed bezig te gaan (is inmiddels hier dus ook gebeurd).

M slaapt nog steeds bij ons op de kamer, we hebben zijn ledikant op 1 nachtkastje breed naast ons bed staan. Dat is eigenlijk heel onhandig, want we hebben een lange smalle slaapkamer, ons bed staat nu zo dat mijn man over het voeteneinde moet klimmen om bij zijn helft te komen, en aan mijn kant staat er dus een nachtkastje (want waar bewaar je anders je zoogcompressen, een klok die je kan zien tijdens het borstvoeding geven en je flesje water?) en daarnaast dan meteen het ledikant. Waarschijnlijk gaan we de slaapkamer wel weer een keer verbouwen zodat M wat verder van ons voeteneinde af ligt, maar we wel weer gewoon allebei aan de eigen kant van het bed kunnen instappen. Zo stond het vroeger ook met de oudste, maar die was 7 maanden voor we hier kwamen wonen. 

Wij hebben ook alweer een aantal kleertjes gewassen om in de 'te kleine kleren lade' te stoppen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet zo'n moeite mee heb, maar het gros van deze kleertjes heb ik ook niet per se zelf uitgezocht, maar tweedehands gekregen. Nu gaan we juist meer naar de maatjes waar ik zelf best wel wat kleertjes in gemaakt heb, en dat vind ik eigenlijk juist wel heel leuk. 

Terug
Bovenaan