Uitgerekend juni 2022

Wat een leuke foto @cici. Mooie wimpers :) Jesse slaapt nu een weekje ofzo op zn eigen kamer. Die gaat mee in de bedtijd van de oudste en dan voedik um nog eenkeer als ik opbed ga. Gaat meestal wel lekker. Heb ik even 1,5 uur ofzo in de avond en dan hopelijk maar één keer snachts eruit. Behalve gisteren en vannacht. Lang leve de regeldagen.
Jesse is nu 9 weken. Voor mij nog 6 weken verlof (heb er een vakantie aan geplakt). Ik wil op zich wel weer werken, maar ik ben bang terug te keren in een chaos. Mijn werk was al niet super overgenomen (door drukte en onderbezetting) en nu gaat die collega (die het meeste overgenomen heeft) ook al weg voordat ik terug kom. Ik denk erover om een dag ouderschapsverlof op te nemen tot Jesse 1 is. Die is dan grotendeels betaald en ga ik van 4 naar 3 dagen werken. 
Jesse past nu nauwelijks maat 62 meer aan. Dus gaan we over naar de derde maat. Veel kleertjes niet gedragen door de warmte en ook de kleertjes die ik zelf heb gemaakt. @Elsie, jij maakt ook zelf kleertjes? Wat super leuk. Nog wat goede patroon-tips voor jongens?

@Cici, ik zie nu de foto pas, wat zien jullie er goed uit samen!

@MarijkePlusTwee, wat vervelend dat je vervanger nu al eerder weg is. Niet leuk om in de chaos terug te komen lijkt me. Ik heb het geluk dat mijn werk (wetenschappelijk onderzoek) gewoon stil ligt en er geen haast bij is. Ik moet straks gewoon de draad weer oppakken waar ik gebleven was. Nog 4 weken...

Ook niet echt veel tips voor jongenspatronen, de meeste leuke patroontjes zijn meer op meisjes gericht. Maar ik kan wel delen wat ik tot nu toe gemaakt heb. Ik heb patronen gemaakt van de dromenfabriek, dat zijn gratis patronen. De rompers daarvan vind ik wel leuk, de shirts vind ik eigenlijk allemaal te kort, dus die heb ik altijd een paar cm langer gemaakt dan het patroon. Olliver pants heb ik ook een aantal keer gemaakt en strampler mini-we van bastelrado (duitse site). Ik heb ook een aantal jassen gemaakt volgens een patroon uit een oude Knippie Baby (zomer 2005) die ik van een vriendin geleend heb (een hele verzameling), maar die is denk ik erg lastig te vinden tegenwoordig, en veel van de patroontjes erin vind ik zelf gewoon niet mooi (hallo jaren '90 mode, haha). Er stond wel een leuk patroon in voor een slaapzak dat ik een aantal keer gemaakt heb, al heb ik nu een nieuw patroon besteld waar ook kleinere slaapzakken in zouden moeten staan (andere waren vanaf maat 68, maar M is duidelijk beweeglijker dan z'n grote broer was, dus die wil ik eerder in een slaapzak hebben). 

Verder heb ik qua breien de newborn vertebrae van Kelly van Niekerk gemaakt en de flax light sweater van TinCanKnits. Benja Kirk Designs heeft ook veel leuke baby breipatronen, al geldt daarvoor ook dat veel patronen vrij vrouwelijk zijn. Die patronen heb ik via ravelry gevonden (de eerste twee zijn gratis, de patronen van Benja niet.) Ik ben zelf ook fan van noorse truien, daarvoor heb ik een aantal babypatronen gekocht bij SKD yarns. 

Ik ben wel benieuwd of jij nog patroontips hebt? Voor jongens vind ik het erg lastig.

@Cicigrcia wat een leuke foto van jullie! Mijn verlof is helaas de eerste week van september afgelopen. Op zich heb ik wel heel erg zin om weer te gaan jeuken, maar aan de andere kant ben ik me steeds meer aan het afvragen hoe Jason het dan zal doen. Ik ga 3 dagen werken, waarvan hij er 2 naar een gastouder zal gaan en 1 papa dag. Vooral naar de gastouder vind ik wel spannend, we hebben namelijk niet echt een vast ritme geïntroduceerd omdat Jason overal wel in slaap valt als hij wilt slapen. Voeden doe ik eigenlijk ook op verzoek. Dus vraag me nu een beetje af of dat wel handig is voor de gastouder.
Wat goed @Elsiejoy dat je zo fanatiek aan het zwemmen bent! Ik moet zeggen dat alleen de kleine me al genoeg uitput en ik niet per se aan sporten moet denken. Nou ben ik daarnaast ook alleen maar aan het afvallen (terwijl ik echt goed eet) dat ik nu op een gewicht zit waarvan ik me niet meer kan herinneren wanneer ik voor het laatst zo weinig heb gewogen. Ik wil dus ook niet echt veel sporten, maar houd er wel van om een wandeling te maken, maar dat is dan weer lastig met die hoge temperaturen iedere keer.
@marijkeplustwee lastig dat je nu al weet dat je in een chaos terug gaat keren naar je werk, maakt het vooruitzicht minder leuk lijkt me. Maar hopen dat wanneer je eenmaal aan het werk bent de chaos snel weer opgelost is.
Wat leuk dat jullie van het zelf kleertjes maken zijn! Ik ben daar echt totaal niet creatief genoeg voor helaas, dus voor mij is de Zeeman toch een uitkomst. Hier ook de eerste kleertjes op de te klein stapel. Gisteren bij het consultatiebureau (2 maanden) zit hij op 4,5kg en 55,6 cm lengte. Die groei zit gelukkig helemaal prima. We zitten wel nog goed in maat 56 en met sommige dingetjes kan maat 62 ook al wel.

Wij gisteren ook even gemeten en gewogen. Durf het bijna niet te zeggen. 7,2 kilo en 64 cm. Morgen 10 weken en hij meet als 4 maand. Dus de maat 62 gaat ook alweer terug in dozen. Ik denk erover om maat 68 maar helemaal over te slaan. Jesse is niet super dik (heeft niet echt van die michelin-armpjes ofzo) maar is wel breed in zijn lijf. Rompers zijn al wat strak om zn lijfie. 
@JsdB. Probeer je niet al te druk te maken over een schema. Dat deed ik ook heel erg met mijn eerste. Die had ook totaal geen schema. En wat ze thuis deed, was op de opvang weer totaal anders doordat de omgeving weer anders was. Daar sliep ze beter en langer, maar de lengte en aantallen wisselden nog steeds van dag tot dag. Mijn ervaring is dat het zich vanzelf weer red. Pas op de dreumesgroep (1,5) ging ze wat meer in een schema, kwamen de hapjes (fruit/brood/soepstengel-momenten) op een vast tijdstip en daarmee de flesjes ook op een vast tijdstip. Heeft de gastouder ervaring met kleine babies? Welke kindertjes heeft ze verder nog? 
@elsie. Ik naai vooral uit magazines en favorite zijn nu de knipkids, Be Trendy en By Poppy. Allen tijdschriften met een goede mix jongens/meisjes. Ik ben natuurlijk super verwend met het naaien voor een meisje. Dat is super makkelijk omdat 'alles' voor meisjes gemaakt kan worden. Nu wordt de keus wat beperkt en moet ik zelf wat creativer worden, haha. Voor breien heb ik geen geduld, dat laat ik mijn moeder doen :)

Dank jullie wel dames! Dacht ff een gezichtje erbij! ?
Lekker grootttt! Als hij maar gezond is @marijkeplustwee! ?

@elsiejoy super leuk! Heb je foto’s ervan?

Morgen is Jayce alweer 8 weken. Hij is nog steeds heel rustig, slaapt goed. Zelf z’n regeldagen zijn best chill, ik verwachtte echt helse momenten maar ze zijn echt best te doen. Hij is snel tevreden. Ik laat ‘m sinds kort slapen op z’n buik. Z’n nek is best sterk, zijn hoofd tilde hij al op met 4 dagen?.
Ik probeer em alleen nu van 12 tot 6 te laten slapen, maar is nog niet gelukt. Hij is half 10 al MOE en 10u KO, terwijl hij daarvoor pas om 11u sliep. Ik probeer te dream-feeden maar dat helpt alleen met een uurtje langer slapen. Dus ipv 3u, 4u wakker worden. Ik hoop dat hij snel 6u aantikt i.p.v 3 en half uur - 5 uurtjes.

Weer een paar warme dagen die eraan komen, ik word gek, winter me please ?.

@JSdB niet te druk maken over een ritme, dat had ons zoontje ook nog totaal niet toen hij voor het eerst naar de kinderopvang ging. Is ook niet per se nodig, als het goed is houden ze gewoon rekening met zijn ritme en zijn signalen, en als ze dat een beetje aanpassen aan hun schema is dat natuurlijk ook niet heel erg. Fijn om te horen dat hij wel goed groeit! 

@MarijkePlusTwee wat een powermelk heb jij dan zeg! Jeetje, dat is echt een flinke baby. Hopelijk gaat die snel lopen, zodat je niet al te lang dat gewicht hoeft te tillen.
KnipKids ken ik (ik denk dat dat de moderne variant is van de Knippie?), die andere twee ken ik wel van naam maar heb ik nooit ergens gezien waar ik hem kon kopen. Misschien eens kijken of daar ook wat leuks in staat. Al moet ik zeggen dat ik soms ook gewoon een patroontje maak van kleding die in een winkel gekocht is.

@Cicigrcia Ik heb dat ook geprobeerd, verschuiven van slaaptijden, maar werkt hier ook niet. Hij valt vaak tussen 8-9u 's avonds in slaap voor de nacht en slaapt dan vaak tot ergens tussen 2 en 4 uur 's nachts. Op zich best prima, vaak hoef ik er 's nachts maar 1x uit op die manier, maar het zou natuurlijk fijner zijn als hij ergens rond 10 uur gaat slapen als we zelf ook naar bed gaan (ivm de oudste moeten we meestal toch vroeg uit bed). Maar hem nog een keertje wakker maken voor een extra voeding rond 10 uur lukt me gewoon niet, hij blijft te diep in slaap om aan te happen, zels na een luier verschonen. Dus ik heb me er voorlopig maar bij neergelegd en prijs me zeer gelukkig dat hij me niet elke 2 uur wakker maakt zoals zijn grote broer op deze leeftijd en wij dus elke nacht onderbroken kunnen slapen ipv alleen maar dutjes doen.

Ik ben de afgelopen dagen flink geveld geweest door een buikgriep. Dat in combinatie met borstvoeding was toch wel een uitdaging om een beetje genoeg vocht binnen te houden, al lijkt M gelukkig niet teveel geleden te hebben onder minder melk ofzo. Inmiddels gelukkig wel weer aan het opknappen, wat mis ik het eerste trimester niet zeg, het kwam weer helemaal terug toen ik na uitgebreid overgeven weer aan de ORS en droge crackers zat. Deze week dus maar een keertje niet gaan zwemmen en gewoon lekker rustig aan gedaan. En ik denk dat ik pas weer actief ga worden als deze hittegolf voorbij is, en stiekem hoop ik dat het eerder afkoelt en het officieel geen hittegolf wordt. Gelukkig is het vannacht weer helder en kunnen we weer afkoelen, maar ik kijk ook uit naar koeler weer. 

@Elsiejoy dat heeft Jaycie ook, diep slapen maar hij eet wel in z’n slaap ?. Gelukkig niet elke 2 uur opstaan, ooit een dag gaat ie doorslapen. Vandaag heeft Jayce voor het eerst van 10 tot half 5 geslapen, heb hem wel om 12u een flesje gegeven, dreamfeeding en buikslapen werkt op dit moment hartstikke prima. Jayce is best een sterke baby, hoor ik continue haha, dus met 4 dagen tilde hij letterlijk zijn hoofd al op. Dus het buikslapen gaat ‘m prima af.

Wat NAAR! Zo een buikgriep met borstvoeding lijkt me verschrikkelijk! Ik merk nu al dat als ik Jayce borst geef, ik me daarna helemaal uitgedroogd voel. Dus i can only imagine, maar power mommy hoor, gewoon doorgezet! Love it.
Hopelijk ben je straks helemaal weer de oude.

DEZE HITTEGOLF IS VERMOEIEEEEEND. Jayce kan er ook niet goed tegen. Mijn huis is best goed geïsoleerd, fijn in de winter, maar niet zo fijn nu. M’n kamer is een sauna, en als de zon opschuift wordt mn woonkamer een sauna. Bovenste verdieping wil ik niet dood gevonden worden.
Dus mijn oh zo chille baby, is huilerig in de avond. Hij wil slapen maar die hitte houdt hem tegen, en op deze leeftijd kan je niet veel aan verkoeling doen voor ze zonder dat ze ziek kunnen worden

Hopelijk gaat het helemaal prima met Jason, Jesse en baby M!

Hoi dames!
Hoe gaat het met jullie en de kiddos?Jayce had afgelopen vrijdag zijn tweede consultatie en hij is nu 58 cm en 5055 gr! 11 cm in 2 maanden tijd, op deze manier heb ik binnenkort een tiener in huis ?.
Mijn verlof verloopt volgend week af maar ik heb besloten het te verlengen. Naast dat ik totaal geen zin heb in alle hectiek van werk, de werkdruk en personeelstekort. Ik ben manager en het was echt al een zooi toen ik met ZW-verlof ging. Daarnaast ronde ik nog mijn laatste jaar hbo af.Ik mag september beginnen met scriptie, dus ik steek liever mijn energie in mijn koter en ‘t afmaken van m’n hbo opleiding. Ik heb ook sinds m’n 15e non stop gewerkt dus ik heb dit ff nodig!

Verder heb ik nog super veel last van mn KZ en ben ik nog steeds lichamelijk niet helemaal van hersteld. Dat werkt ook echt op m’n mentale gemoedstoestand helaas

Terug
Bovenaan