Uitgerekend maart 2019

Noorw, bij mij hetzelfde, ook rhesus c negatief! Gelukkig idd maar een kleine kans dat het problemen geeft :)

Leuk om te zien hoe je kindje al zo vroeg helemaal "compleet" is he? Wij hadden vorige week onze termijnecho, vond het ook zo bijzonder!

Hier nog een met rhesus c negatief! Komt toch nog best vaak voor dan! volgens mij gaan ze het opnieuw onderzoeken met 27 weken inderdaad, hopelijk valt het allemaal mee maar verwacht er niks geks van. Wel een iets groter kans omdat ik al een miskraam heb gehad dus dit is in feite mijn 2e zwangerschap.
Fijn dat jullie termijnecho goed was @Klijn en @Noor :)

Leuk om alle berichtjes weer te lezen, mijn buik begint nu dan ook echt te groeien.
Voel me sinds vorige week wel al stukke beter, nog wel af en toe misselijk en last van een klotsbuik. En nog wel erg moe, maar hopelijk is dit een beetje het einde!
Wat betreft de bekken, ik heb dus nu sinds een paar dagen zere heupen, ik denk zelf dat komt door het hele liggen van de afgelopen weken. Ben nu begonnen met zwemmen 1 x per week en ik ga dan ook naar zwangerschapgym.
Mocht het aanhouden ga ik ook naar zo'n fysio, en ik vraag sowieso even mijn gewone fysio voor advies.
Vanavond hebben we weer een controle echo, ben nu 14+3. Met 16 weken hebben wij een pretecho!

Ja Klijn, inderdaad zo bijzonder. Was er zo van onder de indruk. Voelde me zo trots! Echt zo'n mini mensje wat daar gewoon aan het zwemmen en bewegen was. Kan nu even nergens anders aan denken. 
Rhesus c negatief komt voor bij 18% van de bevolking las ik in mijn brochure. Best vaak dus inderdaad. Maak me er niet zo druk om, met die extra controle via bloedonderzoek erbij houden ze het vast goed in de gaten. Denk dat ik het bij een volgende zwangerschap wel spannender zou vinden. 
StK, konden ze bij jou in je bloed al antistoffen vinden? Zo niet, dan is er denk ik toch geen verschil met een 1e zwangerschap? Of hebben ze daar nog niet naar gekeken?

Hi allemaal. Ik heb vorige week mijn uitgerekende datum gekregen. Rond 27 maart mogen wij ons wondertje verwachten. Hier word de misselijkheid langzaam aan ook minder. Maar de vermoeidheid neemt helaas nog niet af. Na 2 volle dagen werken ben ik echt op en heb ik een dag nodig om bij te trekken. Verder gelukkig als super en gezond. Leuk om jullie ervaring en berichtjes te lezen. Liefs Hanneke

@Happyhanneke. Leuk!! En fijn dat het wegtrekt. Bij mij wordt ook eindelijk een stuk minder.  En idd herken me heel erg na 2 volle dagen werken ben ik op.. ook dat gaat nu iets beter. 

Ik heb gister eerste VK bezoek gehad zonder echo :( wel het hartje gehoord.
ook ik moet met week 27 bloedprikken, heb de bloedgroep O negatief ook vrij zeldzaam. Ben er niet echt gespannen voor maar wel benieuwd wat ons kindje heeft.  Nog 1,5 week voor we weer naar ons kindje mogen kijken en dan weer 4 weken geduld ?

@happyhanneke: herkenbaar die vermoeidheid! Ik ben ook vaak op en dan moet ik eigenlijk 's avonds ook nog wel eens dingen doen voor mijn werk. Terwijl ik het liefst gewoon om half 8 mijn bed in duik. Ik kan alleen niet goed slapen, ik ben vaak wakker en wordt ook vroeg wakker. Ik voel me wel alsof ik de hele dag en nacht kan slapen, maar ik kan het vervolgens niet. Zo frustrerend. 
Zijn er meer dames die hier met Centering Pregnancy beginnen? Ik heb mijn eerste meeting op 4 oktober. Mijn vk praktijk bied het aan, en ik dacht, ik probeer het gewoon. Ik hoop wel dat er meerdere mama's zijn die ook van de 2e of 3e zwanger zijn. Ik ben benieuwd hoe hoog het theekransje gehalte is. 
Volgende week pretecho! Ik kan niet wachten!

Ik heb sinds deze week een nieuw kwaaltje... Heb het s avonds en s nachts zooooo warm, herkenbaar?
Welke cursussen etc. gaan jullie doen en wanneer doe je die ongeveer?

Terug
Bovenaan