Uitgerekend november 2021

@kim wat fijn dat het zo goed gaat met Owen en dat de eerste werkdag fijn is geweest.

Ik heb gelukkig het voorrecht pas weer in april te hoeven gaan werken. Als ik nu zou moeten gaan werken zou je mij kunnen opvegen denk ik. We zijn na 10 weken aanmodderen alles proberen wat we zeg kunnen naar de huisarts geweest. We hebben nu voor Lynn maagzuurremmers gekregen die we gelukkig maar een keer per dag hoeven te geven. Vanmiddag gestart. Ik hoop dat dit de oplossing is voor het huilen en de pijn die ze duidelijk heeft. Als dat niet het geval is gaan we een doorverwijzing naar een kinderarts vragen want dan is er echt iets anders aan de hand. Ze huilt zo ontzettend veel, echt heel erg zielig.

Ze wil de fles ook niet goed pakken, zijn we aan het oefenen voor als ik weer ga werken en zodat ik een keer tussendoor weg kan. Ik hoop dat hier snel verandering in komt zodat mijn ouders ook een keer een middag kunnen oppassen zonder dat ik na 2 uur weer terug moet zijn. Een ritme is hier nog ver te zoeken. Ben jaloers op jullie ???.

Als jullie nog tips hebben om haar de fles goed te laten pakken hoor ik het graag ?

@Eva wat een gezoek is het hè. Hoe gaat het nu met de maagzuurremmers? Hopelijk huilt ze wat minder. Hoe oud is ze nu?
Qua voeden met de fles; heb je al geprobeerd om op dr zij te voeden? Met een kussen op schoot, haar met dr rug naar jou toe erop leggen (op dr linker zij is het prettigste) en dan het flesje vanaf de voorkant geven. Dit hielp bij m’n zusje (ook bv) heel goed.

Hier gaat het nog steeds goed. Hij heeft gister z’n eerste prikjes gehad en had savonds koorts. Zo zielig. Hij laat zich nooit zo goed troosten, dus knuffelen of wiegen helpt vaak niet. Dus dat vind ik dan wel echt enorm lastig. Hij heeft een zetpil gehad en is uiteindelijk, na 2 diarree luiers, toch op m’n arm in slaap gevallen. De rest van de nacht verloopt tot nu toe goed. 22;00 50ml gedronken, 01:15 speentje en nu net een flesje van 150ml. Ook snottert hij momenteel wat af en heeft hij veel slijm in z’n keel. Ik heb sinds 2 dagen nu een geurwolkje op z’n kamer, kennen jullie dat? Zo wordt de lucht daar hopelijk wat vochtiger, we hebben een heel droog huis. En je kan er drupje etherische olie bij doen, ze hebben een speciale kinderlijn. Ik ben tot nu toe wel tevreden.

@ Eva: wat spannend zeg! Hoop zo dat de maagzuurremmers helpen en dat jullie ook een beetje bijkomen! Qua fles, heb ik geen ervaring. Je hebt wel flessen die de borst nabootsen. En als iemand anders hem geeft als jij even weg bent ofzo? Dat wil ook nog weleens helpen.
@Kim: haha klinkt heerlijk weer om te werken en papa-dag! Duurt hier nog een klein maandje. Hopen dat Owen weinig last heeft verder.
Hapjes ;-) hier duurt dat nog 2 maanden. Bij de oudste heb ik van 4-6 maanden heel weinig gegeven. Vooral ook omdat hij veel last van darmpkampjes heeft gehad en met het begin van hapjes er ook weer veel last van had. Bij Jette ben ik daar minder bang voor. Ik heb toen eerst 2 weken alleen groente gegeven 'S middags en daar na smorgens fruit en smiddags groente. Ik kookte vaak 1 soort groente, door de staafmixer en dan in ijsblokjes. Ik gaf in het begin ongeveer 2 of 3 dagen dezelfde smaak, zodat hij eraan kon wennen. Heb ooit gelezen dat je iets 17x moet proeven, voordat je weet of het lekker is. Met fruit deed ik het ook zo. Als ik merkte dat 1 ijsblokje helemaal opging, deed ik er 2 en zo verder. Af en toe gaf ik er een potje bij met verschillende smaken door elkaar. En vanaf een half jaar ben ik ook begonnen met pap door de fles 's morgens en 's avonds. Brood geloof ik ook vanaf een half jaar. Ik denk dat ik vooral weer kijk hoe het gaat en wat Jette haar darmen doen met hapjes.

Hier gaat het verder goed gelukkig! Onze oudste is super onrustig op het moment, vooral snachts en vroeg wakker. Dus dat is soms dealen met twee kinderen! Vanmorgen had ik veel schoonmaakwerk gepland. Maar Jette kwam weer na 3 uur al en daar na zijn we maar van de zon gaan genieten! Mn man stuurde al... schoonmaakwerk blijft er altijd. Voor mij voelt dat toch niet leuk ofzo! Wil graag elke week mn huis gepoetst hebben ;-)

We gebruiken nu een week de maagzuurremmers. We hebben echt een ander kind. Ongelofelijk. Ze slaapt overdag wel nog steeds in de draagzak, kinderwagen of maxicosi maar ze is dan in 5 tot 10 min vertrokken en niet meer aan het krijsen. Dat spul is we echt heel vies. Zo zielig vind ik dat.
Ik heb een afspraak bij een Lactatiekundige en pre verbaal logopedist ingepland. Hopelijk kunnen die ons verder helpen met het fles probleem. We hadden blijkbaar vanaf 8 weken elke dag de fles moeten aanbieden maar dat wisten we niet ??. Zo veel om aan te denken en rekening mee te houden. Nu is ze 11 weken. In het begin pakte ze hem meteen heel goed dus we hadden dit niet verwacht. Toen de klachten met haar maagje en darmen steeds erger werden wilde we haar ook niet onnodig pesten met de fles onstabiel hier bij voorbaat al boos van werd. De borst is dan toch troostend denk ik. Ik heb goede hoop daybed experts ons verder kunnen gaan helpen. Die van op haar linker zij leggen met haar rug tegen mij aan is ook we een goede. Kan ik morgen wel eens proberen.
Poetsen kom ik ook nog niet veel aan toe. De was, vaatwasser, boodschappen en koken. Een snelle doek over de wc maar veel verder kom ik nu niet tenzij mijn man thuis is dan doen we alle twee wat meer als de een zijn handen vrij heeft.

Hi lieve mama's,

Ik ben niet heel actief meer op het forum (gelukkig misschien, ik was er tijdens en net na de zwangerschap obsessief mee bezig haha), maar ik ben even benieuwd: hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het heel goed! Onze lieve Nina is inmiddels al 5 maanden oud, kan zich sinds kort omdraaien en is nog steeds echt de vrolijkheid zelve. Wel flink ziek geweest: het RS virus te pakken, maar gelukkig weer helemaal de oude.
Ze sliep door (20 - 8), maar sinds het ziek zijn komt ze weer 1x per nacht. Flesje proberen we niet te geven (we willen niet dat dit gewenning wordt, ze kan het ook zonder redden)) , maar we troosten haar en laten haar rustig in slaap vallen bij ons. Meestal red ze het dan weer de rest van de nacht!

Ik ben benieuwd naar jullie verhalen! :)

Hee hoi,
Wat leuk om weer eens iets te horen, fijn dat het zo goed gaat! Wel pittig het RS virus zeg bah. Fijn dat het wel lukt om het flesje uit te stellen, dat is hier wel anders haha.

Hier gaat ook alles goed. Owen is inmiddels bijna een half jaar (!!)? het gaat zo bizar snel ineens. Hij is volop aan het draaien en wordt af en toe erg boos omdat hij (nog) niet vooruit komt haha. Gelukkig kan hij inmiddels redelijk goed zelf terug naar z’n rug want we zijn heel wat avonden en nachten naar hem toe gelopen omdat hij niet terug kon ? maar inmiddels slaapt hij altijd op z’n buik en hij slaapt een stuk dieper. Het groente en fruit gaan hier ook super goed, dit zijn we inmiddels aan het uitbreiden met oa een stukje brood of een maisvinger. Owen heeft eigenlijk 5 maanden lang sowieso niet doorgeslapen, kwam altijd 1 a 2x snachts voor een fles. Toen ging het 3 nachten ineens goed van 22:00 tot 07:00 en toen kwam de drama? moest er soms echt ieder uur uit en ook wel 2 of 3x een klein flesje. Hij was ook behoorlijk ziek, heel veel hoesten en ontstoken ogen enzo. Maar hij is weer beter en hij heeft afgelopen nacht van 18:15 tot 06:00 geslapen! We maken hem sinds kort ook niet meer wakker voor een late fles. Soms komt tie dan om 23:00, soms om 03:00 en dus soms helemaal niet haha.
Gelukkig is hij inmiddels elke dag super vrolijk. Wat vond ik die eerste 3 maanden zwaar zeg!! Echt blij dat die voorbij zijn.

Zijn jullie ook zo benieuwd naar het gaan zitten en tijgeren/kruipen? Ik ben zo benieuwd wanneer dat gaat komen.
Hebben jullie ook vakantieplannen?

Terug
Bovenaan