Uitgerekend november 2021

@kim, wauw, 62 al. Het gaat echt snel! Nina zit nog steeds win 50/56 (50 los past ze niet meer). Ik heb net wel even flink ingeslagen bij h&m in 62/68, daar hebben ze leuke sale! ?

Wat fijn dat jij dat ook hebt haha! Ik voelde me zo schuldig omdat ik het eigenlijk echt heerlijk vond, maar ik denk dat het ook wel heel belangrijk is om af en toe te doen en even bij te tanken. We hebben afgesproken dat ze 1x per maand bij mijn ouders gaat logeren.
Nina slaapt sinds afgelopen weekend ook op haar eigen kamer. Ook weer een lastige stap voor mij, maar ik werd echt wakker van elk kreuntje, krampje en zuchtje. Op die momenten dacht ik steeds dat ze wat nodig had, dus ik was de hele tijd alert. Super vermoeiend. En nu ze op haar kamer slaapt, slaap ik beter en zij doet het ook heel erg goed!

Wat fijn dat Owen zo'n ander jongetje is geworden sinds de osteopaat zeg! Heerlijk :) hoe gaat het nu?

En hoe vinden jullie het moederschap tot nu toe? Staat jullie telefoon ook vol met foto's van jullie kleintjes? Hahaha

Beste wensen allemaal
@leli Ja het gaat super snel, hij groeit echt als kool. Hier gaat het eigenlijk heel goed. De Pepti voeding is echt een hele verademing en we hebben nu elke dag minimaal 1 poepluier en soms zelfs meer ???. Ik heb het idee dat de krampen nagenoeg over zijn. Als hij nu huilt is het of omdat hij honger heeft (en dan zet hij het helaas wel vrij snel op een krijsen, bij jullie ook?) of omdat hij moe is. Voor de rest is hij steeds meer wakker en lekker vrolijk naar alles aan het kijken en lachen.
Hij slaapt sinds 2 nachten in een slaapzak ipv ingebakerd omdat hij (helaas) steeds schuin in z’n ledikantje lag. Het is even wennen want ineens zwaaien die armen steeds weer alle kanten op. Ook maakt hij meer geluidjes nu als hij slaapt. Maar gelukkig kan ik hem goed wakker wegleggen en valt hij over het algemeen zelf lekker in slaap zonder al te veel gehuil. Alleen tussen 18;00 en 22:30 uur is het heisa. Ik probeer hem elke keer tussen 18:00/19:00 op bed te leggen maar hij slaapt dan echt niet terwijl hij vaak wel moe is (want gapen). Hij blijft telkens huilen en dan geven we hem een speentje en dan is hij weer even rustig en dan begint hij weer. Hoe is dat bij jullie? Wanneer leggen jullie de kindjes op bed voor de nacht?

Ik vind het moederschap heel mooi en bijzonder maar vooral de eerste weken echt heel zwaar. Ik hoop heel erg dat we over de kramp- en huilpiek heen zijn.
Hahaha mijn mobiel staat helemaal vol en ik gooi mn familie en vrienden dood met foto’s en filmpjes ?

De beste wensen! ?

Wat goed om te horen!
Nina 'krijst' eigenlijk alleen als ze uit haar badje of onder de douche vandaan gaat. Even koud. Dan is ze flink overstuur tijdens het afdrogen en aankleden en pas stil tijdens haar flesje. Verder moppert ze wat/huilt ze als ze honger heeft. Met krampjes kreunt ze vooral en af en toe een soort gilletje.

Qua slapen slaapt Nina voornamelijk beneden in de box. Ze wil gewoon niet in haar kamer slapen op die momenten. Dit ga ik morgen op het cb vragen hoe we hiermee om moeten gaan.

Zoals nu slaapt ze in de box, ze krijgt straks haar flesje en dan leggen we haar op bed. Rond 12 uur komt ze weer voor een flesje en daarna om 6 uur weer. Echt top!
Misschien helpt het om hem de tijden die heisa zijn, beneden bij jullie te leggen?
Maken jullie hem wakker voor zijn voeding?

Vanavond gaat ze voor het eerst in haar ledikantje slapen. Ben heel benieuwd hoe dat gaat. Ook in een slaapzak, omdat ze de dekens steeds van zich afschopt.

Ik sluit aan bij jouw ervaring van het moederschap. De eerste weken was ik echt een soort automatische piloot, maar ik merk nu dat die vermoeidheid er uit komt. Ik moet smiddags gewoon echt weer even slapen, ben prikkelbaar en ik heb gewoon geen fut. Ben ook meer emotioneel. Ik vind het ineens zo heftig en intens allemaal.
Ik ben zo bezig met Nina, het huishouden, eten koken, mijn vriend ontlasten (want hij werkt weer 40 uur in de week) het is echt gewoon te veel. Daardoor voel ik me een soort van tekort komen aan Nina en vraag ik me regelmatig af of ze wel van mij houdt, of ik wel een goede moeder ben, of ze wel goed genoeg hecht aan mij... Tijdens het flesje probeer ik echt wel te ontspannen en te genieten, maar mijn gedachten gaan dan alweer uit naar: 'oh, de was moet ik nog vouwen', 'ik hoop dat nina opschiet met het flesje, zodat ik nog even gauw dit of dat kan doen', enzovoorts. Het maakt me echt onrustig en daardoor voel ik me soms zo slecht. Ik durf er eigenlijk niet over te praten met mijn vriend, omdat ik mij er voor schaam. Ik ben mij er van bewust, maar hoe ga ik dit veranderen? Echt zo moeilijk ?
En dan gaat mijn vriend lekker te sporten, of hardlopen, werken, of boven even gamen, allemaal ter ontspanning. En ik? Ik ga tijdens de slaapjes van Nina het huishouden doen...
Net ook, ik heb op dit tijdstip m'n hele huis gedweild, terwijl ik ook lekker even in bad had kunnen gaan zitten, of even k9n bankhangen..

Het is uiteindelijk toch een heel verhaal geworden, dat was niet mijn bedoeling haha. Moest even mijn verhaal kwijt, wat eigenlijk ook wel weer oplucht!
Hebben jullie dit ook? Hoe gaan jullie hier mee om?

Gelukkig nieuwjaar allemaal ?.

@ leli: je mag echt tijd voor jezelf pakken en moet je echt niet schuldig voelen dat je die gedachten hebt. Lief zijnsoordelen jezelf en compassie hebben. Het kan gewoon heel zwaar zijn. Vergeet niet dat jij ook meer dan fulltime aan het werk bent. Zou je misschien aan je vriend kunnen vragen om sommige klusjes samen te doen dan heb je alle twee nog tijd over voor wat ontspanning zonder dat je over je gedachten hoeft te praten als je dat nu nog lastig vind.
Lynn is morgen 5 weken en heeft meet momenten echt heel veel last can krampjes. Ze heeft net weer 1,5 uur aan een stuk echt ontroostbaar lopen krijsen. Mega zielig voor haar en ook een beetje voor ons ?. Mijn man is net een uur met haar bezig geweest en is daarna even naar beneden gegaan om bij te komen.?De nachten vind ik echt zwaar met borstvoeding. De ene keer ben ik in 30 min klaar en de andere keer duurt het 1,5 uur omdat ze dan krampjes heeft. Mijn man is nog twee weken thuis maar ik kijk er echt wel een beetje tegen op als hij weer gaat werken. Met namen omdat hij dan een paar dagen met nachten weg is. Als ze dan nog krampjes heeft ga ik misschien wel gewoon hij mijn ouders slapen.

Als ze geen krampjes heeft is het een blij kindje. Ze is al een kg aangekomen vanaf de geboorte en maatje 56 is al bijna te klein. Nu is ze op mijn borst aan het slapen, daar geniet ik wel van maar durf haar nu bijna niet weg te leggen.

Slapen doet ze overdag soms tijdens het wandelen in de wagen, in de draagdoek, een bedje wat we beneden hebben staan of op onze borst. Ze heeft echt nog geen ritme met slapen of eten. Ze heeft nog niet op gastvriendelijke kamer geslapen. Inbakeren doen we nu niet meer want dat maakt haar eerder boos dan dat het helpt ze wil haar armen kunnen bewegen.

De beste wensen allemaal! Wat leuk om jullie verhalen te lezen en te herkennen. Jette is vandaag 6 weken. Krampjes zijn maar minimaal, dus ik ben echt blij daarmee. Eigenlijk doet zij het heel goed.
Het moederschap voelt vooral zwaar door onze oudste zoon. Hij slaapt al 2 weken slecht en is nu verkouden. Terwijl ik dit typ, slaapt hij bovenop mij en Jette in de box. Maar goed, het is niet anders. Morgen is mn man weer lekker 2 dagen vrij. Dus dan verdelen we het weer meer. Zo herkenbaar wat jullie schrijven qua huishouden! Hier wordt de was gedaan, de douche en wc en that's it!
Wanneer moeten jullie weer aan het werk?

Hier kwamen de klachten sinds 2-3 dagen langzaam aan weer terug helaas. We zijn sinds vandaag overgestapt op Nutramigen LGG, hopen dat dit beter gaat..

Ik moet 7 februari alweer beginnen. Gaat echt super snel allemaal. Heb er wel weer zin in, jullie ook?

Wat spannend @Kim! Hopen dat je nu de juiste voeding hebt gevonden. Was het vooral weer huilen, krampjes of ook spugen?
Dat is al snel! Heb je er zin in?
Ik hoef 11 maart pas weer... lijkt nog zover weg!!

@Janneke Oh lekker dat duurt nog even!?

Het was voornamelijk weer moeizame ontlasting, veel huilen, veel scheten, overstekken en uitslag. De Nutramigen was het helaas ook niet helemaal, wel weer rustiger maar meer spugen en waterdunne ontlasting… Nu dus op advies van de kinderarts overgestapt op Neocate sinds gister..

Terug
Bovenaan