Uitgerekend november 2021

@JannekeN
Nou het is een hele zoektocht. Hij bleef met de Neocate last houden van moeizame ontlasting en de arts gaf aan dat als het echt koemelkallergie was dat alle klachten als sneeuw voor de zon zouden moeten verdwijnen met deze voeding. Dus nu toch sinds afgelopen woensdag weer langzaam aan het mengen met de Standaard Nutrilon voeding. Vandaag heeft hij 3 flesjes volledig standaard gehad en tot nu toe lijkt dat goed te gaan? hij heeft wel moeite met z’n ontlasting maar daar heeft hij nu Forlax voor gekregen. Ik hoop dat de standaard voeding nu goed blijft gaan want met de Neocate had hij ook veel spuug, slijm en snel weer honger.

Verder houd ik het nog goed vol hoor ? het wordt steeds leuker en hij huilt oprecht echt een heel stuk minder sinds de 10 weken. Hij is as dinsdag 12 weken alweer en dan gaat hij ook voor het eerst echt naar de opvang. Super spannend. Hij is overdag lekker vrolijk en brabbelt er flink op los (huuu, ahuuu en arrruuu) zo schattig. Ook het slapen gaat super goed. Hij slaapt smorgens standaard +/- 1 uur in z’n bedje en tussen de middag meestal +/- 3 uurtjes in z’n bedje of kinderwagen. Ook slaapt tie wel eens een dutje op m’n arm ?. Savonds slaapt hij nu meestal tussen 19:00/20:00 zonder veel gehuil of gestoei?. Rond 22:00 geven we nog een droomvoeding alleen krijgen we er dan niet veel in. Vervolgens komt hij nog rond 02:30 en dan weer om 06:30/07:00.

Hoe gaat het bij jullie allemaal?

@kim. Ook een zoektocht zo te lezen. Pittig hoor. Fijn dat het nu echt beter aan het gaan is.

Hier is het erg pittig. Lynn heeft veel last can krampjes met uren schreeuwen en overstrekking. Dit is met namen tussen de vroege avond voeding en nacht voeding in. Dit huilen gaat echt door merg en been. Ze is nu 8,5 weken oud dus ik hoop dat we snel over de piek heen zijn. Overdag kunnen we haar niet weg leggen in haar bedje wat ik erg pittig vind omdat ik dus overdag niet een beetje bij kan slapen. Ze slaapt alleen in de arm, kinderwagen of draagzak. Een ritme is ver te zoeken tot nu toe. Maandag weer naar het CB en dan ga ik dit ook bespreken. Je voelt je zo machteloos.

Wat een zoektocht voor jullie allebei! Gestoei met voeding is altijd lastig, ze moeten zo wennen en zeker in combinatie met krampjes!
@Eva: kunnen jullie de avonden wel afwisselen? En gebruik je wat tegen krampjes? Slapen jullie snachts wel goed?
@Kim: spannend of het nu wel werkt! Hoop voor je dat je eindelijk meer rust krijgt. Oh de opvang al! Wat gaat dat snel! Heb je er zin in om weer te beginnen?

Voel me bijna schuldig om het te zeggen... maar wij hebben nergens last van met Jette. Ze slaapt voorbeeldig, heeft weinig tot geen last van krampjes, ze lacht en kletst. Dus echt super lief! Heb ook in het huishouden mn draai echt weer gevonden. Spreek weer meer af ook dus wel fijn. Vanaf volgende week gaat mn man meer overuren werken. Dus dat zal wel even pittig zijn. Hij is dan om half 6 thuis ipv half 4. Maar zal ook wel goed komen, hoop ik! Verlang soms wel naar mooier weer... dat ik tenminste wat vaker naar buiten kan met mn ukkies! We hebben besloten om in april naar mn schoonouders te gaan in ZA. Dus wel spannend met 2 kids vliegen. Heb er ook wel zin in! 3 weken vakantie ;-)

Hebben jullie goed contact met het CB? En hebben jullie een idee hoe je het gaat doen met je huishouden als je weer werkt? Ik kan me daar nu al heel erg druk om maken...

@Eva oh wat vervelend en heel herkenbaar. Dat ontroostbare huilen hebben we hier ook echt een tijd gehad. Gelukkig werd het toen we overgingen op andere voeding wel minder, toen werden zijn krampen een heel stuk minder. Misschien ook omdat die voeding makkelijker verteerbaar was ofzo. Heb inmiddels wel 6 soorten in de kast staan, wat een gezoek ? maar hij reageert vooralsnog echt super op de standaard voeding en z’n ontlasting gaat ook goed dus daar zijn we heel blij mee. Het werd hier wel echt rond de 10 weken beter en leuker.

@JannekeN Oh wat heerlijk! Wat een cadeautje zo’n tevreden baby’tje. Lekker van genieten haha. En lekker joh op vakantie! Wij gaan in juni naar Mallorca (dan is ons zoontje 7 maanden). Vind het wel spannend hoor, vliegen met een baby haha.

Ik heb enorm veel zin om weer te beginnen. Ik heb deze week nog vrij en hij gaat al naar de opvang dus ik heb heel luxe even 2 dagen voor mezelf. Vind het wel spannend, morgen z’n eerste dag.

Het huishouden doe ik hier eigenlijk altijd als hij wakker is en lekker in z’n stoeltje of in de box ligt. Hij vindt het ook heel leuk om te kijken hoe ik stofzuig enzo. Ik wil wel weer een keer grondig de badkamer doen maar dat komt wel een keertje als hij uit logeren is ofzo.

Is jullie kleine al een keertje wezen logeren bij opa en oma oid? Hier wel, 3 keer nu denk ik. Zo heerlijk om even tijd te hebben voor jezelf en om te slapen haha

@ Janneke; wat heerlijk dat het zo goed gaat. Ik slaap heel weinig helaas, soms nachten van 3,5 uur en geen ruimte om overdag bij te trekken. Lynn krijgt borstvoeding en dat gaat heel goed maar betekent wel dat ze erg afhankelijk is van mij. De fles pakt ze wisselend dus er echt op uit gaan zonder haar lukt nog niet echt. Het is gewoon heel pittig. Mijn man werkt onregelmatig en is soms een paar dagen en nachten van huis. Dit is helaas niet anders te regelen. Ik geef lynn nu probiotica en sin sampled tegen de krampjes. Vannacht een goede nacht gehad wel voor het eerst alleen maar ik heb denk ik 6 a7 uur geslapen en heb zelf snel kunnen douchen. Nu ligt ze weer op mijn arm te slapen. Ijdel nu snel een draaitje was in de machine als ze even in de box ligt. Na 10 min is het klaar. Gelukkig helpt mijn man ook met het huishouden en vind hij het niet raar als het niet lukt. Boodschappen doen lukt met haar slapend in de kar en koken probeer ik te doen op de momenten dat ze in de kinderwagen slaapt na het wandelen. Alles is gewoon wat minder schoon dan ik ben gewend. Ik wil graag een poets maar die zijn moeilijk te vinden.
Wat een heerlijk vooruitzicht naar zuid Afrika, ben heel jaloers. Wij houden enorm van reizen en hebben al veel van de wereld gezien. Als Corona geen roet in het eten gooit en lynn wat gezelliger is gaan wij in maart twee weken naar de zon. Bv Portugal of zuid Italië.

Zelf hoef ik pas weer half april te gaan werken dus dat geeft voor nu rust. Hopelijk slaapt ze voor die tijd overdag in haar bedje en hebben we een fijn ritme gevonden ?.

Ik ga straks weer naar het CB ben benieuwd hoeveel ze nu weegt en of ze nog tips hebben om haar in haar bedje te laten slapen zonder haar te laten huilen want ik ven geen fan van gecontroleerd laten huilen.

Gelukkig helpen mijn ouders veel als mijn man weg is. Ik ga dan gewoon naar ze toe. Dan ven ik niet alleen en kan ze ook even bij hun op de arm slapen zodat ik bv even in bad kan of een uurtje op de bank kan slapen.

Alles is gelukkig een fase en als het goed is zijn we over de krampjes piek heen. Hopelijk is ze dan ook wat meer gezellig wakker overdag zodat ze wat meer kan ‘spelen’.

Wat een verschil in baby's hè?
@ Kim: heb je het idee dat je nu de juiste voeding gevonden hebt? Heerlijk om zo je huishouden te kunnen doen. Haha, werken is straks gewoon een uitje.
@ Eva: wat pittig zeg! Is nu niet alle vermoeidheid eruit gekomen? Huilt Lynn snachts vooral of wil ze ook veel drinken. Wel fijn dat je ouders je zo helpen als je alleen bent!

We gaan alle 3 gewoon genieten van de plannen.in ZA wordt het dan al wel herfst. Maar geeft ook niet, is al heerlijk om weer te gaan.
Logeren? Nee, nog niet. Denk dat het ook komt doordat ze zo makkelijk is. Ben echt een moeder-moeder: ik kan niet zonder mn kids :) onze oudste gaat binnenkort naar oma en zn favoriete tante.

@JannekeN Ja het gaat hier super goed op de normale voeding ?? we hebben zelfs geen forlax meer nodig voor z’n ontlasting. Hij is ook echt een stuk vrolijker. Morgen is hij echt 3 maanden (13 weken) en ik vind het allemaal wel makkelijker en leuker worden hoor.
Papa had gister z’n eerste papa dag en ik m’n eerste werkdag. Ik vond het echt heerlijk om weer aan het werk te zijn! Papa had het wel zwaar, Owen (ons zoontje) is behoorlijk verkouden en voelde zich gister echt niet lekker. Dus hij was heel huilerig. Vandaag al een stuk beter en hij kon gelukkig naar de opvang.

Hebben jullie al nagedacht over de eerste hapjes en wanneer jullie daarmee gaan beginnen?

Wij zijn inmiddels gestopt met de laatste fles van +/- 22:30u want we haalde hem elke x uit z’n diepe/lange slaap waardoor hij die helemaal niet meer pakte. Nu slaapt hij de afgelopen nachten steeds van +/- 19:00 tot 01:30 en dan een flesje en weer verder tot +/- 06:30 dus op zich is dat eigenlijk wel al prima ? ik hoop wel dat hij snel de nachtfles laat vallen nu ik weet aan het werk ben haha.

Hoe gaat het verder bij jullie?

Terug
Bovenaan