Uitzet - waar had je echt niets aan?

Wat ik nutteloos vond had soms ook te maken met de hoeveelheid die aangegeven staan op uitzet lijsten.

O.a lakens/dekens. Aan 1/2 setjes heb je genoeg. Ze gaan snel slapen in een slaapzak omdat ze die dekens toch los trappelen.

Spuugdoekjes gebruik ik niet.. overal een hydrofiel voor.

Qua rompers paar aanschaffen met overslag. Maar zou ook rompers kopen die gewoon over het hoofd moeten, hier moeten ze toch aan wennen. Neem dan beetje rekbare stofjes ;)

Spuugdoekjjes ook nooit gebruikt nee :p hier ook een veelspuger en die doekjes zijn veel te klein. Inderdaad mooi zo'n hydrofiel over de schouder. En onder het hoofd, en over het aankleed kussen, en in de box, en standaard op de bank een paar en in ons bed een paar, haha. Niet te doen anders. 
Ik vond sommige (action bijvoorbeeld) ook echt best ruw, de spuugdoekjes. 
Douchen met baby is heeeel persoonlijk inderdaad. Babys glibberen best wel :p
En inderdaad kan je best veel op marktplaats en van vrienden/collega's overnemen is mijn ervaring. Bedje marktplaats, commode, kleren, wipstoel voor in de slaapkamer (haha), allemaal tweedehands. 

Een voedingskussen nooit gebruikt. Baby in je armen is net zo makkelijk.

Babynestje daarintegen wel heel veel gebruikt, met slapen in de box en tussenin in het grote bed.

Boxpakjes met voeten vond ik ook onhandig, ze wurmden de voeten altijd eruit en dan zaten de benen vast in de pijpen.
Badthermometer ook nooit gebruikt. Baby olie en huidolie ook niet, beter een vette crème als je kindje een droge huid heeft.

Haha ik lees dingen die anderen niet hebben gebruikt en denk, hoe dan?!!
Spuugdoekjes, badje en aankleedkussen gebruiken we nog steeds iedere dag en onze dochter is 1,5. :) zo zie je maar hoe persoonlijk het is. 
Koop zo min mogelijk, als je het mist is het zo besteld en in huis. Wij hadden bijvoorbeeld niet zoveel Spuugdoekjes, gebruikte gewoon een vaatdoekje als alles in de was is haha. En je krijgt straks nog een hoop natuurlijk tijdens het kraambezoek. 
Veel plezier met shoppen! 

Box matras vond ik ook niet nodig, op een dik boxkleed slapen ze ook prima.

Tummy tub nooit gekocht, nooit gemist.
Babybadje daarintegen wel dagelijks gebruikt en m'n dochter van 3.5 zit er nog steeds graag in (zonder de standaard ondertussen natuurlijk)

Inbakerdoek moet je pas aanschaffen als je kindje er echt behoefte aan heeft. Sommige kindjes hebben dit echt nodig, anderen niet. Mijn oudste heb ik nooit ingebakerd, de jongste wel voor de eerste 2 maanden maar dat kon prima in een XXL inbakerdoek.

Ik heb als leidraad de uitzetlijst van de Consumentenbond gebruikt, icm het advies van de Kraamzorg organisatie.
https://www.consumentenbond.nl/zwanger/baby-uitzetlijst

Ik had een flessenwarmer. 1 keer gebruikt om te proberen, daarna nooit meer. Aangezien het in de magnetron mag, dat gaat sneller en makkelijker.

Terug
Bovenaan