Uitzet - waar had je echt niets aan?

Flessenwarmer hier juist wel top, borstvoeding kan beter niet in de magnetron, maar dat hangt dus af van je type voeding. Veel dingen pas gekocht toen ze er was en dat beviel ook goed. Topper hier is de baby Bjorn wipper, lekker makkelijk mee te nemen naar anderen en ook in huis te verplaatsen (als je gaat douchen kun je ze in de badkamer erbij zetten bijv). Douchehandschoen is hier idd ook niet/nauwelijks gebruikt.

Ik denk dat wij alleen de flessenwarmer eigenlijk nooit gebruikt hebben. Idd de magnetron is een stuk sneller.

Verder hebben we ook nauwelijks gebruik gemaakt van het koppelstukje om de autostoel op het frame van de kinderwagen te zetten. Dat leek ons super praktisch, maar is dus maar 1x gebeurd, maar dat zal grotendeels aan corona liggen, want onze kleine kwam een week voor de eerste lockdown en sindsdien is het advies telkens geweest om alleen naar een winkel te gaan (en juist voor eventjes samen met de kleine een winkel in leek het ons praktisch om het autostoelje op het onderstel te kunnen klikken). Laten we hopen dat de wereld er weer anders uitziet tegen de tijd dat jij je kleintje mag verwelkomen.

Billenzalf hadden we ook niet hoeven kopen, de twee sample potjes uit de zwangerschapsdoos en de babybox zijn nog steeds niet op na 14 maanden, en met het huidige tempo verwacht ik dat het nog wel meegaat tot hij helemaal zindelijk is, en anders heb je het zo in huis. 

Het babybadje was hier ook echt onmisbaar, maar wij hadden in het huis waar onze kleine geboren werd ook alleen een douche in de badkuip, en zo'n hoge stap maken met een baby op de arm vond ik maar griezelig. Nu hebben we een losse douche en badkuip, en gaat hij regelmatig mee onder de douche (of in het grote bad). Maar tot 12 maanden hebben we heb eigenlijk bijna altijd in het babybadje gehad. 

Verder een absolute must waarvan ik denk dat jij het allang in huis zult hebben: 2 mooie gequilt kleden voor in de box. ;-P Staat onwijs leuk op de fotos. 

Hier heel veel profijt gehad van een draagdoek want ik kon mevrouw geen seconde wegleggen (en om die reden is het babynestje dus amper gebruikt). Spuugdoekjes en babywashand heb ik allebei niet gebruikt > daar gebruik ik hydrofieldoeken voor. Die kan je naar mijn mening dus ook niet genoeg hebben haha! 
Kleding had ik echt veel te veel maar wij hadden geen spuger, en aangezien ze aankleden echt niet zo gezellig vond in het begin droeg ze vaak 2 dagen hetzelfde pakje (inclusief romper) achter elkaar. Dus tegen de tijd dat ze uit het ene pakje kwam was de ander wel weer droog ;) 
Wat ik wel heel fijn vind is een handdoekcape, maar dan eentje die je bij jezelf om je nek kan knopen zodat jezelf niet nat wordt. Ideaal! 

Ohja en ik had voor mijn winter baby rompers met lange mouw gekocht maar dat was een rottig gepriegel met die armpjes in de mouwtjes. Nu voor nr 2 korte mouw of rompers met overslag en liefst van dat ribbelige katoen dat lekker mee rekt van bijv HEMA.

Wat fijn om al jullie ervaringen te lezen, dank jullie wel!! ? 
Ik ben inderdaad van plan om veel tweedehands te kopen. Ook mogen we binnenkort bij vrienden tussen hun babyspullen neuzen om dingen over te nemen.  Een badje of onder de douche, dat is inderdaad ook iets waar ik nog niet over uit ben. Spuugdoekjes daar zijn de meesten het dus wel over eens dat hydrofiel doeken beter zijn. En inderdaad, de boxkleden zijn in de maak (ontwerpfase nu ?)

Jeetje heel persoonlijk.. 
Badje vind ik wel handig want met douchen moet je altijd met zn 2en zijn omdat je je baby toch snel wil afdrogen dus dan sta je zelf te nat te kou kleumen?
Alles op t lijstje hebben wij wel gebruikt, de aantallen kun je zelf beetje bekijken, je kan altijd later nog bij halen, zelfs in je kraamweek. 
Wat wij heeel handig vonden waren onderleg matjes van de kruidvat, erg goedkoop, veel in een verpakking en leg je zo op je (mooie) aankleedkussen en hoef je die niet elke keer te wassen. 
Inbaker dingen heb ik niet gehaald, was niet nodig, kolf spullen niet en gelukkig want borstvoeding kwam niet op gang, flessenwarmer tja, kan in magnetron. Heel veel dingen ga je ook later pas gebruiken dus vooral niet te veel dingen buiten t lijstje halen en kleertjes ook niet want die maten verschillen enorm per baby, die van ons zat tot 5 maanden in maat 56 en was daarna in 1 maand alweer uit 62.. dus jaaa 
Succces ??

Badcapes zijn zó overbodig bij baby's! XL hydrofieldoeken zijn perfect. Daarnaast had ik de rib-stof overslagrompers van de Hema en die kunnen ze echt heel lang aan. Toen onze meid in maatje 56 zat droeg ze nog maat 44 van die romper. Zijn iets duurder, maar echt top. En inderdaad de dekentjes... Koop er 1 of 2 dat is écht zat!

Terug
Bovenaan