updatesss??

Hoi dames, leuk om ook hier mee te lezen, ik zal mezelf even kort voorstellen; ik ben nonna1988 en ik ben 26 jaar. ik ben 7 maart uitgerekend van ons eerste kindje en al langere tijd actief op het forum, maar met mijn uitgerekende datum is er natuurlijk ook een kans dat ik ineens een februari mama word in plaats van een maart mama, haha!!
Ik ben nu 14 weken en 1 dag zwanger. Ik voel me nu weer mezelf. De eerste 12 weken vond ik echt killing, zo onzeker en ziek zwak en misselijk. Ik heb in maart een miskraam gehad dus die zat nog in mijn achterhoofd. Nu in ieder geval de spannende grens van 12 weken gehaald en kan ik eindelijk wat meer genieten. As. donderdag hebben wij de geslachtsbepaling. Super spannend!
Ook ik kan mijn eigen broeken niet meer dicht krijgen, ik gebruik nu een elastiekje om mijn knoop om ze zo nog wat langer te kunnen door dragen. Ik heb geen overgewicht maar ik had ook nooit een hele platte buik, maar toch zie je wel verschil, mijn buik is nu wat meer rond en ook best hard! De eerste weken ook enorm last gehad van puistjes, gelukkig wordt ook dat minder nu.
Ik ga maandag de kraamzorg regelen, trouwens. Verder wel veel cadeautjes gekregen maar zelf nog niet veel gekocht. Vind dat ook moeilijk als je niet weet wat het wordt. Er is eigenlijk weinig te koop dat 'onzijdig' is. Voordat ik zwanger werd zei ik altijd dat ik het niet zou willen weten, dat leek me zo speciaal. Nu kan ik niet wachten. Ik zei ook altijd dat ik thuis wilde bevallen, nu ik zwanger ben kies ik toch voor het ziekenhuis! Hoe staan jullie daar allemaal in?
Groetjes!
 
Hoi nonna1988! Leuk dat je er ook hier bij komt, idd zo op de valreep van de maand kan het allebei de kanten op ;-)Qua plaats van de bevalling kies ik voor thuis. Van mijn eerste moest ik in het ziekenhuis bevallen (woonde in Italië en daar moet je een thuisbevalling zelf betalen..), en daar ben ik toen zo snel als het mocht weer uit gegaan. De baby mocht niet bij je op de kamer blijven, maar moest naar de zaal, dus je kreeg hem op bepaalde tijden. Dan vond ik maar niets.. Gelukkig was alles heel snel en goed gegaan, dus kon ik een dag eerder naar huis dan eigenlijk normaal was :-D Nu kan het thuis, dus wil ik dat graag! In Italië bestaat geen kraamzorg, dus denk dat ik het nu hier alleen maar mee zal vinden vallen ;-)
 
Ik dacht vorige week maandag wat beweging te voelen in mijn buik, maar daarna niets meer bewust gevoeld. Ik voel mijn baarmoeder absoluut zitten. Alsof ik teveel gegeten heb, zo'n soort gevoel. Mijn buik is boller.Ik wil absoluut weten of we een jongen of meisje mogen krijgen, 9 maanden wachten is me veel te lang! Mijn partner hoeft het niet te weten, heeft hij even pech ;)Het liefst beval ik thuis, maar geen idee of ik daar met mijn 1e bevalling op 38 jaar iets over te zeggen heb. Tenzij hier thuis een turbo bevalling begint natuurlijk :)

Ik ga nu zwemmen, mijn werk is failliet gegaan en door mijn vele lichamelijke klachten heb ik ziektewet uitkering gekregen. Nu hoef ik 'alleen' maar een baan te zoeken voor na mijn bevalling. Wel vervelend, zo'n onzekere situatie. Gelukkig is mijn partner steunend. Groetjes weer!
 
Hoi,
Ben inmiddels 18 weken en 2 dagen zwanger en over 2 weken de 20 weken echo!!Allemaal erg spannend..Tot op heden zo nu en dan nog spugen en nog wel moe. Voorla het onregelmatige werken valt me zwaar.
Groetjes Natasja
 
Helaas, ziektewet uitkering ingetrokken, 30% minder inkomen (dus elke maand financieel inleveren met een baby op komst :s ) en een sollicitatieplicht... :sDonderdag de 20-weken echo, echt spannend! Ik hoop zo dat alles goed ontwikkeld en kan niet wachten om onze uk weer te zien!De babyspullen druppelen binnen (het meeste zo goedkoop mogelijk en ik koop al luier aanbiedingen), het kamertje is nog niet af.Hoe is het met jullie allemaal?
 
Ik ka op de een of andere manier geen nieuwe discussie plaatsen..net weer uitgevonden hoe ik een reactie kan plaatsen (krijg steeds foutmelding)

Hoe was voor jullie de 20 weken echo? Wij hebben genoten! Altijd zo bijzonder en toch ook spannend. Voor zover ze konden zien was alles goed. En ons frummeltje lag lekker op gekruld, met de beentje onder zich getrokken en handjes bij het hoofdje.

De placenta ligt voor, dus voel wel anders als bij de andere twee. Maar gelukkig de laatste weken steeds sterker, vind ik toch altijd zo mooi van zwanger zijn, en gezellig!
 
We weten dat het een meisje is!! (als ze het goed hebben gezien natuurlijk)
Maakt niks uit, als het maar gezond is!Het hoofdje leek klein, dus ik mocht naar het ziekenhuis voor een uitgebreidere echo. Super uitgebreide rondleiding door mijn baarmoeder gekregen. Voor zover te zien geen groeiafwijking, geen hazenlip, geen open rug, geen klompvoeten. Dus allemaal goed nieuws.Ik vertel mondjesmaat aan mijn omgeving wat het is. Ik vind het leur om zelf te vertellen. Nu kunnen we gerichter baby spullen vergaren, maar ik wil het toch redelijk neutraal houden. Ik houd niet van roze, dus dat wil ik zo lang mogelijk weren. Beetje roze mag wel, maar niet teveel.De babykamer is nog steeds niet af, dus de grote dingen schaffen we nog niet aan ivm ruimte gebrek (door teveel spullen).Erkenning is eindelijk geregeld. Nu maar eens uitzoeken wat het beste bij ons past: samenlevingscontract (laten aanpassen), geregistreerd partnerschap, trouwen of alleen een testament? Hoe hebben jullie dat geregeld?
 
Terug
Bovenaan