Vaak ooronsteking

Hoi



Ons dochtertje van bijna 2 heeft regelmatig oorontsteking. Ze heeft nu voor de 2e keer trommelvliesbuisjes.



Hierdoor heeft ze er welliswaar minder last van, maar om je een idee te
geven: dit jaar heeft ze al 7 keer een loopoor gehad (4*links,
3*rechts). Meestal   is het een   reactie op een verkoudheid,
maar de laatste keer niet.



Van de KNO arts hebben we anti biotica oordruppels gehad die we moeten
gebruiken bij een loopoor, maar we hebben niet de indruk dat dit veel
helpt.



De reactie van de huisarts was dat ze er wel overheen zal groeien
komend jaar. Nu zien we dat niet zo te zitten (iedere 3 à 4 weken een
paar gebroken nachten, kindje met veel pijn enz).



De indruk die we langzamerhand beginnen te krijgen is dat de KNO arts
meer aan symptoombestrijding doet (door de buisjes heeft ze er minder
last van) in plaats van de oorzaak van de vele ontstekingen te
achterhalen.



Wie heeft hier ervaring mee en/of goede tips ?



Alvast bedankt

 
Hoi Pascal,

Dit is erg herkenbaar. Mijn zoontje van anderhalf heeft ook al 2x buisjes gehad en 1 x amandelen eruit. Hij heeft zo vaak oorontstekingen gehad..ik kan het bij wijze van spreken niet meer tellen. Het is erg zwaar geweest...wij hebben ook allerlei neus en oordruppels gehad maar die werken niet...net wat jij al schrijft. Ik weiger die druppels nu steeds want het werkt toch niet. Ik ben gestopt met de "softe" aanpak. Mijn zoontje zit nu al voor de 2e x aan een zeer langdurige anti-bioticakuur...dus naast de buisjes krijgt hij gewoon 2x per dag anti-biotica. Nu sinds eind novemeber tot 1 april (dus volgende maand). En vorig jaar heeft hij het ook al 4 of 5 maanden gehad...tijdens de winter. Dit is het enige wat bij ons werkt. Ik doe alles in samenspraak met de kinderarts in   het ziekenhuis. Wij zijn daar een soort van vaste klant en ik voel me serieus genomen door de kinderarts. De huisarts "gebruik" ik helaas alleen maar voor de doorverwijzing naar het ZH...want mijn ervaring is dat een huisarts te weinig weet hierover en ons te vaak laat aanmodderen waardoor wij erg zware tijden hebben thuis...

Zo werkt het voor ons...sterkte want het is erg vervelend en zielig als de kleine zo vaak ziek is.

groetjes
Esther
 
hoi,

Jeetje wat hebben jullie het zwaar zeg. Poehee arme kindjes zeg.

Ik hoorde laatst van iemand dat ze de oortjes ook kunnen leezeren (of hoe je dat ook schrijft)
Dat schijnt beter te werken dan buisjes omdat die er snel weer uitgroeien.

Misschienhebben jullie er wat aan.

groetjes joyce
 
hoi!!nou hiero dus precies hetzelfde het is echt drama met me dochter van 20 maanden, wij zijn al vanaf haar 4 maand bezig. met 11 maanden hebben ze de neusamandel geknipt, nou dat werkte dus niet, eind januari zijn de keelamandelen geknipt en heeft ook zei buisjes gekregen, en sins dien alleen maar looporen en ook druppels gehad( bij haar werkte het wel dan maar alleen maar de periode dat ik het gebruikte, zodra ik stopte kreeg ze het weer!ik ben terug gegaan naar de kno arts en hij heeft een soort kweek genomen vand e oortjes de buisjes zaten goed maar dat lopen is niet goed, mij vertelde die dat ze doof kunnen worden. dus zodra ze het weer krijg moet ik direct bellen en dan zit er een operatie aan te komen, ze gaan dan iets weg halen uit de oren.. ik hoop dat het haar gespaard blijf maar heb er een hard hoofd in!! ze is al zo brokkenpilootje.
 
hai
nou bij onze zoon speelde dus hetzelfde probleem ene antibiotica kuur na de andere ook eigenlijk niet meer te tellen het is inderdaad heel zwaar ik liep elke nacht met lorenzo over de vloer omdat hij niet plat kon liggen (geeft druk op de oren) ging ik in een stoel zitten met hem rechtop tegen mij aan dan sliep hij wel maar da's ook niet te doen hoor.
Hij heeft gehuild tot zeker 16 maand elke nacht weer, tijdens de gehoortesten kwam eruit dat er iets niet goed zat hij hoorde namelijk niet goed "de zachte tonen" als ouder merk je dit niet zo bij zo'n jong kind dit wordt vaak opgemerkt op 4 a 5 jarige leeftijd.
ik riep van begin af aan dat er wat met zijn oren was maar ja de artsen weten het toch zeker beter!

tot ik erop aangedrongen heb er wat aan te laten doen.
de kno arts zag dus veel vocht achter zijn oren en hij kreeg met 16 maand de buisjes.

ik heb gewoon een heel ander kind weergekregen, het heeft hem zo goed geholpen hij slaapt als een otter. de eerste week sliep ik gewoon niet ik dacht "waarom huilt hij nu niet er is vast wat aan de hand en dan ging ik weer kijken" er was natuurlijk niets hij sliep gewoon maar dat was vreemd voor mij en erg wennen.

ik ben wel heel voorzichtig met water en peuterzwemmen hij gaat dus geen koppie onder.

ja het is heel zwaar maar echt het is zo erg om een kindje te hebben met zere oren zo zielig want dat doet echt heel zeer.

nog een tip:
omdat kindjes nog geen kussen mogen en kindjes met zere oren absoluut niet plat kunnen liggen i.v.m de druk op de oren  deed ik dekens onder het matras bij het hoofdeind zodat het hoofd wat hoger komt te liggen dit werkt ook goed hoor.
bij onze zoon teminste wel.

groetjes assiebabe  
 
Beste lotgenoten,
Ik heb twee jongens van resp. 2 jr 10 mnd en 10 mnd oud. De oudste heeft na 19 oorontstekingen afgelopen week eindelijk buisjes gekregen en is direct geholpen aan zijn amandelen in neus en keel. Het was een drama om doorheen te gaan, maar uiteindelijk hopen we hier toch baat bij te hebben. Wij hebben sinds de geboorte van de oudste nog geen nacht door kunnen slapen. Onze oudste was zo'n 12 keer per nacht wakker (ja echt) en de jongste doet daar nog zo'n 6 keer bovenop. Als hij oorontsteking heeft nog vaker. Onze jongste telg is nu met zijn 6de dubbele oorontsteking bezig en die duurt al 5 weken. De ene huisarts zegt dat hij geholpen moet worden aan buisjes, de andere heeft me wederom een antibiotica kuur gegeven. Ik heb het niet zo op die kuren, want het is de pest voor het gebit. Ik vind het heel vervelend dat de artsen allemaal zo verschillen van aanpak. Het geeft je niet veel duidelijkheid.
Waar bij mijn jongens de vele ontstekingen vandaan komen is ws het feit dat ze allebei veel allergieen en exceem hebben. De exceem zit bij hun beiden ook in de gehoorgangen. Dat hoopt zich op met alle gevolgen van dien. Tja, het is iets waar we met zijn allen doorheen moeten, ik hou me vast aan het feit dat er ooit een tijd komt dat ze niet uit hun bed te krijgen zijn, dus ooit, ooit zullen we weer lekker kunnen slapen!!!
Groetjes, Annet
 
Hallo dames,

Hier een moeder die er gek van werd, antobiotica, buisjes en weet ik wat nog meer.
T begon toen mijn dochter 3 maanden was..vlak na de kerst...Ik was bij mijn ouders en ze stikte bijna..ze had het heel erg benauwd en ben gelijk met mn vader en haar naar de huisartsenpost gereden. Astma was de diagnose. Zware medicijnen mee gekregen en daar moesten we het mee doen. Na een maand kreeg ze het weer benauwd en dit kwam steeds vaker terug en ze werd steeds snachts wakker dat ze helemaal overstuur was..Heb gelijk aan de bel getrokken en ben met haar naar een KNOarts gegaan. Oorproblemen komen bij ons in de fam voor dus was er snel bij.   Bleek dat ze een hele zware dubbele oorontsteking had. Antibio. mee gekregen en na 7 dagen terug komen. 7 dagen gingen voorbij zonder enige verbetering. Nieuwe antibio. en na 5 dagen terug. Ook dat hielp niets. Weer nieuwe antibio en oorantibio en iedere dag contact met de KNO. Niets hielp. Uiteindelijk buisjes en amandelverwijdering  maar ook dit hielp niets.  We zijn doorgestuurd naar een kinderarts om te kijken of er iets was met haar imuumsysteem. Niets aan de hand..alles was goed..Kinderarts wilde haar voor langere tijd aan de antibio hebben. Oke mee ingestemd..inmiddels 6 maanden verder en nog geen verbetering.   Ik heb nog nooit zoveel gehuild in mijn leven als toen. Ik deed de opvoeding alleen dus had ook niet even iemand om op terug te vallen.   Later mijn nieuwe partner leren kennen en dat was heel fijn om dingen te kunnen delen...maar goed ze was uiteindelijk 2 toen de kinderarts vertelde dat ze weer voor 4 maanden aan de antibio moest. Heb er mee ingestemd maar heb haar t nooit gegeven..wilde haar rust gunnen (en een mooi gebid)
Uiteindelijk ben ik zo blij dat ik die beslissing heb genomen want met een week was haar oor helemaal schoon en sliep ze door en ze werd heel relaxed..was ik nu maar eerder gestopt maar goed. ik hou haar heel goed in de gaten maar t gaat zo goed met haar. De buisjes waren er ook al met n maand weer uit dus al met al ben ik blij dat ik naar mijn eigen gevoel heb geluisterd en haar de rust heb gegunt. want al die antibio is niet goed voor kinderen. Gaan ze naar school dan zijn ze zo ziek..ze hebben totaal geen afweer meer. Dus als het niet hoeft..NIET DOEN en LUISTER NAAR JE EIGEN GEVOEL!!!!!!!!!!!!!!        

groet
Jess
 
Ons dochtertje, inmiddels 2 jaar en 2 maanden, had bij 9 maanden drie dubbele oorontstekingen aan beide oren in 4 maanden tijd. Het gehuil en de pijn die zij had, ging ons echt aan het hart.
Bij ons werd gesproken over buisjes, maar wij wilden hier liever, gezien haar leeftijd, nog niet aan. Je hoort zo vaak, dat de buisjes er uit komen (ik weet het hoeft niet !) en wilden liever zoeken naar een andere oplossing.
En die hebben we gevonden bij een homeopaat. Ruim een jaar is ze vrij geweest van klachten. Helaas had ze laatst na een flinke lange en heftige verkoudheid weer oorontsteking, maar met behulp van de homeopaat zagen we na 1 dag al weer verbetering.
Ik kan het echt aanraden.
Mijn dochter was  het eerste jaar ook nog eens een huilbaby en hiervoor  was de homeopaat ook de oplossing.
 
Terug
Bovenaan