Vaak ooronsteking

Graag wil ik reageren op de verhalen van oorontsteking.
Vroeger had ik zelf chronisch oorontsteking, mijn ouders zijn stad en land met mij afgereisd...
Totdat we een oplossing hadden gevonden!!
Rauwe Uien.!!!
Je neemt een ui die snij je in vier delen, 1 deel hiervan snij je heel fijn en leg je in een katoenen zakdoek, deze druk je achter tegen het oor.
De druk van de pijn word even opgevoerd wat erg pijnlijk aanvoelt voor het kind maar geloof mij het zijn een paar seconden!! Dan breekt het in een keer door de rommel / pus loopt eruit en je kind is ineen klap van de pijn af.
De overige drie gedeelte leg je op een schoteltje naast het bed.
Je zult versteld staan de volgende morgen is de verkoudheid zo goed als verdwenen en de oorontsteking is weg!!
Ik hoop dat ik jullie hier mee kan helpen.Sucses.

Groetjes,

Bianca
 
hoi miep en anderen,



nee hoor...het is toch heerlijk dat iedereen er zijn eigen ideeen op na
houdt en voor zichzelf op mag komen...dus volgende keer gewoon weer
reageren...op mij of anderen...anders wordt het leven toch wat saaier?



en Henk, dat is een goede tip...ik doe het bij mezelf wel en dat werkt inderdaad prima!



 
Hallo, ik heb een zoontje van 13 maanden heeft nu de 5de antibiotica in 5 mnd tijd wordt nu gelukkig al doorgestuurd naar de knHij heeft nog geen nacht doorgeslpaen en ik zie dat hij niet de enige is. Had al een vermoeden dat dit kan komen door de oortjes. Las verder op dat er meerdere kinderen hier last van hebben.
ik ben er best wel moedeloos van en hoop dat ze hier wat mee gaan doen ik ben zelf op aan het raken het val zeker niet mee als hij zeker 5 tot 6 keer per nacht komt. Het is zo zielig voor zo'n klein mannetje.
 
Hoi allemaal,

Wat zijn medicijnen en kleine kinderen toch een heftig onderwerp. Ik zeg, doe waar je je goed bij voelt, maar met mate. Het klopt idd dat te veel ab averechts werkt, maar ja als je kindje in pijn is dan wil je alles proberen.

Wat de oorontstekingen betreft, wees er aub voorzichtig mee. Mijn zusje heeft als klein meisje 2 maal een naar binnen geslagen oorontsteking gehad, die dus onopgemerkt bleef tot dat het ging stinken. De pus zat bijna tegen haar hersens aan (voor zover ik het begrepen heb, is mijn zus 2 maal op het randje geweest). Ik wil echt niemand bang maken, maar die dingen kunnen gebeuren.

Ik weet nog wel dat ze moest proberen haar oren zo droog mogelijk te houden (oordopjes) en ze mocht bijv. ook niet in een zandbak spelen. (vuil in de oren)

Ik ben altijd blij als een oorontsteking springt en je krijgt een loopoor, dan gaat de troep in ieder geval de goede kant op!!!

Sterkte Lin
 
Beste ouders van kinderen met oorontstekingen, allergieën en eczeem,

Wat me opviel in de reacties was dat zoveel kindjes sukkelen met hun oortjes en daardoor moeten blijven dokteren, vaak zonder veel succes of met gebruik van veel medicijnen.
Mijn ervaring en overtuiging is dat melk en melkproducten (behalve zure melkproducten) grote boosdoeners zijn en ooronstekingen, eczeem en allergieën in de hand kunnen werken of verergeren. Ook hangen deze 3 ziekten vaak met elkaar samen.
Kijk eens op de site van Roy Martina (bv. zijn boek over  "Vitaal zonder zuivel"), wellicht kom je daar verrassende nieuwe uitspraken tegen.  Verder is er op internet nog veel meer  informatie te vinden over het mis/gebruik van melk en de gevolgen daarvan.
Over het algemeen is de reguliere medische wetenschap het trouwens niet eens met het standpunt dat melk niet gezond is en dit klachten kan veroorzaken! Daardoor zullen de meeste kno-artsen, huisartsen, kinderartsen hier niet over beginnen en/of dit afdoen als onzin of niet bewezen.
Ik ben absoluut niet tegen medicatie of het plaatsen van buisjes,  als dat nodig is moet dat gebeuren, maar als er sprake is van chronische klachten vind ik het zinvol om vérder te kijken wáár die klachten vandaan komen en niet alleen aan symptoombestrijding te blijven doen.
Bij mijn werk, o.a. het doen van gehooronderzoek bij kinderen van 0-7 jaar, heb ik ook van meerdere ouders gehoord dat de klachten (oorontstekingen, allergieën en eczeem) verminderden of verdwenen nadat zij hun kinderen geen melk meer gaven. Over het algemeen hadden deze ouders hulp van artsen of hulpverleners uit het "alternatieve" circuit.

Ik hoop dat er mensen zijn die geholpen zijn met deze informatie.

Groeten, Lidwien
 
Hallo, ook hier een kindje met veel oorproblemen.
De jongste heeft een maand voor zijn 1e verjaardag buisjes gekregen, na 7 maanden tobben.

Al die tijd hebben wij 's nachts per toerbeurt hem op de arm genomen en hem zo bijna rechtstandig laten slapen zodat de ander kon slapen en devolgende nacht werd er gewisseld.

Ik heb al die maanden moeten vechten om mijn gelijk te krijgen. Mijn gevoel zei dat er iets niet goed was met zijn oortjes, wat ook wel bleek uit de vele oorontstekingen die hij heeft gehad. Zonder overdrijven 21 keer van december tot juni! Ik werd er gek van en de machteloosheid was nog het ergste, je kind pijn zien hebben en je kunt zo weinig doen!

De eerste KNO waar ik was zei gewoon dat ik me niet moest aanstellen, dat er niets mis was! Ik was zo boos!
De 2 KNO was heel duidelijk, hij krijgt buisjes ookal is hij eigenlijk nog te jong. 2 weken later had hij ze aan beide kanten omdat er steeds vocht zat wat eerst voor erge druk zorgde en dan slapeloze nachten bezorgde en vaak kwam er dus ook nog de ontsteking achteraan omdat het vocht niet weg kon.

Hij is veel vrolijker en slaapt nu eindelijk door 's nachts. Ik ben er erg blij mee.
Wat ook heeft geholpen in de tijd dat er nog geen erkenning was, de osteopaat!

Ik geloofde vroeger nooit in de alternatieve geneeswijzen, maar bij de jongste werkt dat vaak het beste!
Het wordt voor 70% vergoed door de verzekering en vaak heb je maar 2 of 3 behandelingen nodig. Hij/zij kan ook goed helpen bij bewegingsproblemen.
De osteopaat heeft me ook uitgelegd, dat Antibiotica wel voor de korte termijn helpt, maar vaak de darmflora van slag brengt. Dit heeft als gevolg dat de slijmvliezen geirriteerd raken en als dat in de darmen gebeurt, dan raken de slijmvliezen door het hele lijf van slag en kinderen die gevoelig zijn voor oorontstekingen krijgen dan weer last van de oren en dan weer AB en het cirkeltje is weer rond.

Misschien is dit een tip voor die gene die in de reguliere zorg niet verder komen.
Ons heeft het goed geholpen!

Sterkte,

Goofy
 
Ook onze zoon van inmiddels vijf had en heeft nog steeds regelmatig oorontstekingen.
Via via kwam ik op Johannesolie van Dr. A.Vogel.
Zodra hij nu aangeeft dat hij zere oren heeft krijgt hij in ieder oor een druppel en
krijgt hij meteen neusspray want volgens onze huisarts begint druk op de oortjes
als de neus verstopt raakt.
Het moet wel de neusspray van Otrivin zijn want daar zit nu net dat bestanddeel in
wat zou helpen.
Wij slapen de laatste tijd een stukje rustiger en ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben.

Afgelopen winter heeft hij nog maar 1 antibiotica-kuur gehad terwijl hij andere jaren
de winter doorkwam met kuurtjes.
Let er wel op dat je even een watje na het druppelen in het oor doet, dit in verband met
vlekken!!!
Succes en groetjes Jeanette.
 
Mijn zoontje van 2,5 jaar heeft ook een geschiedenis met oorontstekingen. Hij heeft 10 maanden geleden tv-buisjes gekregen maar kreeg daarna nog steeds ontstekingen.
 
Ik ben in april met hem naar een osteopataat gegaan. Na twee behandelingen heeft hij nooit meer last gehad van ontstekingen.

Osteopaten gaan op zoek naar de oorzaak van een klacht en kijkt naar het hele lichaam. Hij maakt wat los met zachte handgrepen.

Voor meer informatie kun je terecht bij de Vereniging voor Osteopathi (NVO). Informeer ook bij je ziektekostenverzekeraar of ze dit vergoeden. Vaak is dit wel het geval.

Ik hoop dat een ieder die dit leest en gaat ondernemen er net zoveel baat bij zal hebben als ons zoontje. Baat het niet, het schaadt ook niet.

Lilian

 
Terug
Bovenaan