Vaak ooronsteking

Hallo Allemaal.

Hier ook een kindje met heel erg veel oorpijnen,ook looporen,Shannon onze dochter heeft vanaf dat ze een klein baby'tje was heel veel oorontstekingen gehad,ook bijna altijd als reactie op een verkoudheid,we hebben heel vaak bij de huisarts gezeten,Shannon kreeg met 10 maanden de eerste keer buisjes,en het bleef maar doorgaan toen weer de neusamandel eruit gehaald en toch bleef ze oorontstekingen houden,Shannon heeft het zelfs gepresteerd om haar eerste levensjaar zo'n 12 antibiotica's gehad en nog was het leed niet geleden wij zijn al drie jaar aan het dokteren met haar en voor een paar maanden terug hebben ze haar de keelamandelen en weer de neusamandelen verwijdert en op dit moment gaat het redelijk goed met haar oortjes maar ik wil alleen maar zeggen laat je niet zo afschepen bij de kno arts en vraag of de oorzaak niet aan de keelamandelen kan liggen??Het is opzicht geen leuke ingreep maar als je kindje dan van die afschuwelijke pijn af is ,is het ,het zeker de moeite waard geweest!!

heel veel sterkte

Groetjes Ritschella
 
Mijn oudste dochter heeft in haar eerste jaar ook veel oorontsteking gehad. Bij de eerste keer kreeg ze meteen antibiotica. Enkele weken na deze kuur kreeg ze weer oorontsteking en zo ging het 5 keer vlak achter elkaar. Voor nummer 4 kreeg ze een tweede antibioticakuur en ik schrok ervan dat de dosering 2x zo hoog was als bij de eerste kuur (waar moet dat heen). Op de laatste dag van deze kuur brak er meteen weer een oorontsteking door, mijn huisarts wilde de kuur verlengen/ verhogen maar dit zag ik niet zitten. Ik ben naar een homeopaat gegaan. Na een gesprek van 1,5 uur kregen we 2 korreltjes mee, 1 voor 's avonds en 1 voor de volgende ochtend. Onze dochter is nu 4 en heeft NOOIT meer oorontsteking gehad!
Sterkte!
 
22 Maart had ik een stukje geschreven op deze forum. Nu het vervolg.
Ook de jongste heeft nu buisjes in de oren. Met 11 maanden is hij geholpen. De oudste slaapt nu redelijk door. De jongste schijnt nog niet te snappen dat de nachten zijn om te slapen, of dat nu door het doorkomen van de kiezen komt of dat de kinders gewoon slechte slapers zijn weet ik niet. Ik denk het laatste.
Ze zijn heel intensief bezig met alles overdag dus dat zullen ze snachts wel verwerken.
Ze lopen weer heerlijk te snotteren sinds twee weken. Dat het weghalen van die amandelen en de buisjes nu sterk geholpen heeft kan ik niet echt zeggen..
 
hallo ,

Onze zoon van net 9 Jaar heeft al sedert zijn geboorte problemen met zijn oren.buisjes , amandelen en een zogeheten oor-sanering hebben we tevergeefs al achter de rug.na de laatste buisjes-plaatsing is het gaatje in zijn linker trommelvlies open gebleven.normaal groeit dit vanzelf dicht maar dat gebeurd dus niet.voorstel van de KNO arts is nu om het van het voorjaar operatief te dichten waarbij een spiervlies vanuit zijn hals wordt gebruikt om   het gaatje te dichten.

Heeft iemand hier ervaringen mee ????

graag jullie reactie , alvast bedankt !

cora
 
Beste Sylerik,

mijn dochtertje is nu 5,5 maand en heeft in 4 weken tijd nu twee keer oorontsteking gehad. Ik las jouw ervaringen met de homeopaat. Zou je mij aan de naam van jouw homeopaat kunnen helpen en in welke stad hij/zij zit. Alvast bedankt.

Nancy
 
Hallo allemaal,

mijn neefje heeft ook erg last gehad van zn oortjes. Hij heeft tot zn 2 1/2 bijna geen woord gezegd, omdat hij niet goed kon horen. Het klonk bij als "onder water" zei de KNO arts.
Mijn zus houdt niet van medicijnen dus besloot ze het via een andere weg te doen. nl Acapunctuur.
Zij is met mijn neefje een paar keer geweest en het heeft hem echt geholpen. Wij kende van horen en zeggen een goeie Acapunctuur in Arnhem "Liam" op de Zijpendaalse weg.
Dus elke week ging zij van Amsterdam naar Arnhem naar die Acapunctuur.
Er komen daar  heel veel kinderen die behandeld worden, ze hebben een speciale kinderhoek gemaakt met allemaal speelgoed, waardoor de kinderen goed af te leiden zijn.
Mijn neefje is inmiddels klaar met de behandelingen en het heeft hem goed gedaan. Hij gaat als een speer met praten en huilt ook veel minder. Vroeger huilde hij best veel en kon hij heel driftig zijn. Nu is dat anders, hij kan  zich nu goed verwoorden.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Groetjes Suzana
 
Hai,



Wat een getob blijft het toch met die oortjes. Mijn dochtertje (vorige
week 2 geworden) is na de zoveeltste oorontsteking in juli geopereerd
aan haar neusamendelen en er zijn sneetjes in haar trommelvlies gegeven
zodat de troep weg kon. We hebben een heerlijke zomer gehad. Slechts
een verkoudheidje die binnen een paar dagen weer over was. Zo als het
hoort lijkt mij.



Helaas is het nu weer herfst en we beginnen weer. Weer een ontzettend
vies oor door de oorontsteking. Ze is al een week hangerig en huilerig
en wil niet goed eten. Vind het zo erg dat het energieniveau van haar
zo terug loopt als ze weer een oorontsteking heeft. Ik hoop dus dat het
bij deze blijft maar ik bereid me maar vast voor.



Moest het eventjes kwijt.



anne

 
Hallo,



Ik weet niet of ik wat laat ben met reageren, maar ik zocht wat over
kussens en ik kom bij oorontstekingen uit. Ik ben zelf chiropractor en
heb de ervaring dat chiropractie, osteopathie en homeopathie zowel als
het uitsluiten van overgevoeligheden zoals melk het erg waard zijn om
na te gaan.

Hoe het werkt is dat bij kinderen tot 6 jaar de buis van Eustachius
heel horizontaal loopt. Als de spier om die buis verkrampt, wordt deze
nog smaller en draineert helemaal niet meer. Door de wervels of het
hoofd te behandelen, komt de spanning van deze spier en kan de buis
weer draineren. Antibiotica kan averechts werken doordat het de
darmflora aantast en de weerstand verlaagt, vooral ook gezien veel
oorontstekingen steriel schijnen te zijn en daardoor geen antibiotica
nodig hebben. Orthica heeft Orthiflor junior wat in ieder geval het
negatieve effect van de antibiotica opvangt dus mijn advies zou zijn om
in ieder geval dat te gebruiken met antibiotica, zodat de weerstand
goed blijft.





 
Terug
Bovenaan