Vaccinatie en zwanger worden

Ha dames!
Misschien een beladen onderwerp maar ik gooi het er toch in. Ik heb er bewust voor gekozen om niet het coronavaccin te nemen. Dit omdat ik van verschillende vrouwen hoorde dat ze nadat ze waren gevaccineerd, niet meer ongesteld werden of juist veel extremer ongesteld werden.
Verder wil ik ook graag weten of het wel/niet gevolgen gaat hebben voor het zwanger worden en het krijgen van een gezond kindje. Het liefst wacht ik dus nog ruim een jaar met het vaccin om te zien of/wat het effect bij andere vrouwen heeft die wel zijn gevaccineerd.
Maarja nu kan ik bijna nergens meer even spontaan naartoe, dan moet ik me eerst laten testen en wachten op de uitslag. Daardoor twijfel ik steeds meer om het vaccin dan toch maar te nemen..
Zijn er meer vrouwen die om bovenstaande redenen geen vaccinatie hebben gehad?
Of juist wel hebben gehad en merk je verandering in je lichaam?

Jep. Zelfde redenen om het niet te doen. Vind het wel een moeilijk besluit en twijfel nog steeds maar zoals ik er nu in sta is me teveel nog onduidelijk of op aannames gebaseerd. Mijn standpunt is nu ook, eerst zwanger worden en een gezond kind op de wereld zetten en dan weer opnieuw beoordelen of ik het ga doen. Baal zeker van het testen voor toegang, maar dat zie ik dan maar als mijn manier van verantwoordelijkheid nemen in deze hele ellende.

Precies om wat jij omschrijft laat ik me ook niet vaccineren. Ik heb vorig jaar Corona gehad en was er amper ziek van. Ik weet natuurlijk heel goed dat dat echt niet bij iedereen zo is, maar ik ben absoluut niet bang om nogmaals Corona te krijgen. Ik ben banger voor een vaccin waarvan ik niet weet wat de gevolgen op lange termijn zijn. De korte termijn gevolgen ken ik, genoeg vrouwen in mijn omgeving die al maandenlang onregelmatig ongesteld zijn na het vaccin, mensen die plots hartklachten hebben en flauwvallen. Zelfs 2 oudere vrouwen met een onverwachte hartstilstand en beiden zijn overleden, exact 2 weken na het vaccin. Niemand kan bewijzen of het door het vaccin komt en ja, ze waren al 75+, maar ik heb daar sterk mijn twijfels bij. Zulke dingen maken me bang, veel banger dan Corona zelf!!

Wij hebben 2 dochters die vorig jaar zeer waarschijnlijk ook Corona gehad hebben. Ik weet het niet zeker, maar mijn man en ik waren positief getest en m'n dochters waren verkouden in die periode. Ze waren toen 3 en 1 jaar oud. Hebben nergens last van gehad.

Wij zitten nu in ronde 2 voor een 3e kindje. Ook door alle verplichtingen die er nu bij komen om een restaurant in te mogen, laat ik me niet vaccineren! Dat is namelijk precies wat de overheid wilt!! Ik denk dat over een paar maanden deze regel weer verdwijnt. Dan ga ik maar een poosje niet uit eten of ik laat me testen. Dat liever dan een vaccin.

Met het vaccin in je lijf mag je wel uit eten, terwijl je alsnog Corona kunt hebben! Mijn zusje heeft 2x Corona gehad. 1x vorig jaar zonder vaccin, en 2 maanden terug opnieuw nadat ze gevaccineerd was. Beide keren waren de symptomen precies hetzelfde en heel mild. Dus het vaccin heeft NIKS gedaan bij haar.
Ik vind het zo dwaas dat je met een vaccin in je lijf ineens wel van alles mag zonder te testen, terwijl je alsnog gewoon Corona kunt hebben en kunt overdragen. Geen vaccin voor mij, ook niet als ik binnenkort hopelijk zwanger ben. Ik ben niet bang dat m'n ongeboren kindje ziek wordt van Corona mocht ik het nogmaals krijgen!

Ik hoop heel hard dat je gelijk krijgt en die regels er weer vanaf gaan! Wel fijn te lezen dat ik niet als enige deze gedachtes heb :)

Ik heb even de andere kant. Ik heb mij wel laten vaccineren. De eerste keer voordat ik zwanger werd en de tweede keer toen ik pril zwanger was. Ik heb geen verschil gemerkt en ook mijn eisprong is gewoon op dezelfde tijd gekomen als voor mijn vaccinatie. Ik heb een slechte gezondheid en werk in het onderwijs dus vond het wel belangrijk om me te laten vaccineren. 
Om mij heen nog veel meer dames gevaccineerd en hiervan is er 1 die 1x een latere menstruatie heeft gehad (na de eerste prik) 

Ook ik heb me laten vaccineren. Heb verder geen andere cyclus gekregen ervan en na het vaccin ook in de eerste ronde zwanger geworden.

Ik doe het ook niet. Ben zwanger en wil mijn kindje geen schade doen. Zeg niet dat je dat doet met het vaccin maar het is niet voldoende onderzocht.

Het feit dat je nu nergens naar binnen kan is kut (excuses my language), maar bewijst voor mij maar weer hoe bizar en vreemd dit beleid is. In de staart van een pandemie wordt de heftigste maatregel genomen, juist om zwangere vrouwen en jongeren te overtuigen zich te laten prikken. Dat klopt niet. Die groepsimuniteit zou er zijn met 70% en we gaan over de 83% nu. Juist nu de meest ingrijpende maatregel opleggen, getuigt van wanbeleid.

Dus, vier je eigen feestje thuis. Ga op zoek naar waar je wel welkom bent (zijn er velen!) en laat je niet dwingen iets te doen met je lijf en je ongeboren kindje waar je twijfels over hebt.

Dikke knuffel zonder muilkorf x ?

Hoi! Ook hier weer even de andere kant. Ik heb me in mei laten vaccineren en vervolgens werd ik niet meer ongesteld.. maar dat was dus omdat ik twee weken later zwanger ben geraakt. Tweede prik heb ik gehaald met 11 weken. Ik heb nergens last van gehad en voel me nu een stuk beter wetende dat ik volledig gevaccineerd ben.

Terug
Bovenaan