Vaccinatie en zwanger worden

Ik ben 2 keer gevaccineerd en geen verandering gehad in mijn cyclus. Ik merkte toen en nu geen veranderingen en wij zijn de eerste ronde zwanger geworden. Je moet doen wat goed voelt, maar laat je niet bang maken door alle praatjes. Van beiden kanten valt wat te zeggen en heeft zijn voor- en nadelen.

Hallo ! 
Ik heb 2 maanden geleden mijn laatste vaccinatie gehad en deze maand een positieve test in handen ! Doen waar jij je goed bij voelt, maar het kan wel zie je maar ?

Ook hier een reactie van 'de andere kant'. Ik heb me wel laten vaccineren. Wij hadden al heel lang een onvervulde kinderwens. Mijn luteale fase was iedere maand veel te kort, we zouden daarvoor in augustus een vruchtbaarheidstraject starten. Na mijn eerste vaccinatie was ik ineens zwanger, en een kleine verandering in mijn cyclus dankzij het vaccin is waarschijnlijk de reden dat wij nu eindelijk zwanger zijn! 

Ik ben gevaccineerd, en erna juist zwanger geraakt terwijl ik daar lang op moest wachten… de kans dat het helemaaal geen enkel probleem oplevert is verreweg het grootst. Het risico van Corona voor een zwangere is nu eenmaal groter. Advies is niet voor niks om je gewoon te laten vaccineren. Succes met je keuze!

Fijn om ook de reacties te lezen van vrouwen die ook na het vaccin zwanger zijn geworden! Die verhalen had ik tot nu toe niet gehoord wat misschien ook een vertekend beeld geeft.

Ook ik ben ingeent. De eerste voor ik zwanger werd en de tweede toen ik pril zwanger was. 
Mijn cyclus bleef hetzelfde. En de baby ontwikkelt zich ook zoals hoort. Ik ben bij de tweede prik 1 dag heel moe geweest. En natuurlijk een beetje pijn op de prikplek. Niks heftigs. Ik ken geen enkele vrouw die een rommelige menstruatiecyclus ervan kreeg. Het is natuurlijk ook lastig bepalen of de enting echt de oorzaak daarvan is.

ik heb me ook laten vaccineren. met 17 weken en 21 weken. heb een auto immuun ziekte dus t voelde voor mij beter deze keuze te maken.
kindje doet het goed, ben nu 25 weken.
ieder z'n eigen keuze!

Ik heb me ook bewust (nog) niet laten vaccineren. Ik zit nu al 3 jaar in een fertiliteitstraject en heb tussentijds wel getwijfeld om het toch te doen. Uiteindelijk kreeg ik in juli corona net op het moment dat ik een afspraak wilde inplannen voor een vaccinatie. Ik ben er verder niet extreem ziek door geworden en vond het een hele rare griep was mijn complete smaak en geur kwijt en heeft echt een tijd geduurd voordat dit terug kwam verder snel buiten adem. Nu had ik een paar weken terug een ouderwetse verkoudheid te pakken en jezus daar was ik nog beroerder door als corona. Ik heb ook pas nadat ik corona kreeg gelezen dat zoveel vrouwen met hun cyclus zitten na een vaccinatie. Achteraf gezien zie ik het krijgen van corona echt als een soort teken om het niet te doen. Ik wil geen risico's lopen in mn fertiliteitstraject, mijn lichaam heeft de antistoffen al opgebouwd en ik ben verder hartstikke gezond. Ik sla het voor nu allemaal even over. Pas als er meer bekend is wil ik het wel weer gaan overwegen.
Weet niet of jullie dit ook kennen maar jaren geleden zijn er zwangere vrouwen ingeënt omdat het moest helpen voor een goede zwangerschap gevolg de DES dochters: https://www.umcutrecht.nl/nl/ziekenhuis/ziekte/des-dochter
Ik ben overigens wel voor vaccineren in algemene zin. maar vind dat iedereen een eigen keuze moet hebben om het wel of niet te doen. Met de nieuwe maatregelen vindt ik dat er wel een bepaalde vrijheid wordt weggenomen.

Terug
Bovenaan