Vaccinatie en zwanger worden

Half mei 2021 heb ik Corana gehad (bijna geen klachten) en 21 juni vaccin gehad.
Je hoeft dan maar 1 prik. Eind juli gewoon ongesteld en inmiddels ruim 12 weken zwanger van ons 4e kindje! Best een verrassing aangezien onze meiden 13, (bijna) 10 en 8 jaar zijn. Dus vrij snel na corona én vaccinatie spontaan zwanger geraakt. Het is even schakelen, maar wij zijn allemaal superblij!!
Succes met je keuze!

Ik heb (achteraf gezien) mijn eerste MRNA vaccinatie gehad rondom mijn eisprong. Daarna zwanger geworden. Met 15 weken de tweede vaccinatie gehaald. In die 15 weken nog wel getwijfeld over de 2e prik, want met 1 prik ben je ook al redelijk beschermd, maar met de opkomst van nieuwe varianten merkte ik toch dat ik niet op mijn gemak op pad kon gaan. Als iemand te dichtbij kwam vond ik het al snel ongemakkelijk. Ben achteraf super blij dat ik beide prikken gehaald heb :) 
Voor mij was de afweging dus eigenlijk: vind ik de angst/stress om corona te krijgen als er steeds meer versoepeld wordt het waard? Ik vond van niet. Daarnaast heb ik ook het volste vertrouwen in het vaccinatieprogramma en de wetenschap. 

Terug
Bovenaan