Vaccinatie en zwanger worden

Ik heb mijn 2e vaccinatie gehad in mijn eerste week menstruatie. Daarna wel later dan normaal eisprong gehad maar inmiddels zwanger EN al hartslag gezien :) ivm vorige miskraam eerste echo gehad. Bij de mk vorige keer niks geen vaccinatie in de buurt gehad, en nu dus gewoon 2e vaccinatie en zwanger geworden. Hoor idd vaker dat je later ongesteld wordt, heeft gewoon te maken met dat je lichaam even andere prioriteiten heeft. Mijn enige gevolg is dus dat ik niet de precieze datum van eisprong wist (gebruik geen ovulatie testen). Maar hier niks aan de hand dus!

ik heb me nog niet laten vacineren. ik zit nu op de 29 weken dus niet heel lang meet te gaan. ik heb begin dit jaar corona gehad en ik was er niet heel ziek van (1 week zwaar verkouden en een week lichte griep). omdat ik niet weet wat het op langer termijn kan doen heb ik ervoor gekozen om mij te laten vacineren na de bavalling. ik snap goed dat er genoeg mensen zijn die het wel doen maar ik durf het niet aan.

Ik heb 3 juli mijn 1ste prik gehad, 4 augustus een positieve ovulatietest, 8 augustus tweede prik gehaald en 14 augustus positieve zwangerschapstest!
Zit nu op 11 weken en de kleine doet het super goed en groeit volgens planning. In dit geval dus geen veranderingen in cyclus en ook na vaccinatie in de periode van innesteling is alles goed gegaan. Het zal bij iedereen natuurlijk anders ontvangen worden door het lichaam, maar bij mij is er niks veranderd! :)

Ik ben ook niet gevaccineerd, en nu 37 weken zwanger. Merk nu al dat iedereen om mij heen zich nu al afvraagt wanneer ik mij laat vaccineren als ze er is.? en mijn antwoord ik weet het eigelijk niet.. het werd eerst ook afgeraden tijdens borstvoeding en vind het allemaal nog té onduidelijk.

Hier ook zwanger na vaccinatie. Half juli was ik ongesteld geworden, eind juli 2e prik. Op mijn NOD testte ik negatief, 3 dagen later weer, week later weer negatief, weer een week later ineens positief!
Door vaccinatie dus wel een (halve?) cyclus overgeslagen maar dat kan met alle vaccinaties gebeuren omdat je lichaam even ergens tegen vecht. Nu bijna 9 weken zwanger.
Ik heb ook even getwijfeld maar ik wil echt geen corona krijgen als ik zwanger ben.

Ik heb mij in februari laten vaccineren en in juni was ik na 4 jaar eindelijk zwanger! Ik heb er absoluut geen spijt van gehad. Vooral omdat er meer zwangere op de IC ook terecht komen. Ik ben blij dat ze er in zitten

Ik had me al laten vaccineren voordat ik zwanger werd. We waren al een tijdje bezig voor een tweede kindje en een maand na de tweede vaccinatie was ik zwanger. Verder ook geen problemen gehad met mijn menstruatie, die was altijd al behoorlijk pittig...

Ik vind dat ieder voor zichzelf moet bepalen of hij/zij zich wil vaccineren. Voor mij was de afweging dat ik een aantal mensen ken met long covid en dat wil ik echt niet hebben, ze zijn een jaar verder en kunnen nog steeds niets.

Ik ben gevaccineerd een week voor mijn eisprong en had 3 weken later een positieve zwangerschapstest, geen klachten gehad van de vaccinatie.
Me tweede vaccinatie gehad in me 2e trimester een ook geen klachten gehad en met de baby is alles goed.

Doe vooral wat je gevoel zegt en jij denkt wat goed is voor jou. Ieder lichaam is anders en iedereen reageert er anders op.

Terug
Bovenaan