Vaccinatie

Ik ga zelf ook voor mijn tweede prik na 12 weken! :) lijkt me wel een heel veilig gevoel om gevaccineerd te zijn maar wel liever pas na 1e trimester. Eerste prik heb ik al gehad.

Hoi allemaal, ik heb de afspraak voor de eerste prik staan als ik 5+5 ben. Iemand ervaring met vaccineren zo vroeg in de zwangerschap?
Ik merk dat ik toch een beetje begin te twijfelen hoewel het advies vanuit het ziekenhuis en de verloskundige is om het gewoon te doen. 
misschien dat ik er toch voor kies om in ieder geval nog even te wachten tot we in het tweede trimester zitten. Dan voelt het allemaal wat minder kwetsbaar 

Ik laat me pas na de zwangerschap vaccineren. Lijkt me de enige veilige optie. In totaal zijn er maar 4 zwangere vrouwen op de IC terecht gekomen. Wie weet hadden die al overgewicht o.i.d.
Je moet zoveel laten tijdens de zwangerschap om je kindje te beschermen. Lijkt me vreemd om dan toch iets synthetisch in te spuiten waarbij je de effecten op de groei en ontwikkeling van je toekomstige peuter nog niet kan meten... Ik heb het er voor over om afstand te houden en een mondkapje te dragen zolang ik zwanger ben.

Ik fantaseer er wel soms over om een sticker of button te maken die mensen op afstand houden; "Houd afstand van mij; zwanger en niet gevaccineerd. Dank u."

Terug
Bovenaan