Vaccinatie

CoVo, goed verwoord, zo zou ik ook denken. Ondanks dat ik in het ziekenhuis werk, wilde ik ook wachten met vaccineren tot ik bevallen was, wat in september zou zijn. Helaas heb ik met 9 weken een missed abortion gehad in maart. Nu ik niet zwanger ben en de Moderna aangeboden kreeg via werk, heb ik deze wel genomen. Vanmorgen 2e prik gehad, en hopen snel weer zwanger te zijn!

@mama poekie,
Als je het forum opent op het internet is ie wel aan te klikken. Hier is nog een directe link naar het filmpje. Lauren Verster spreekt met een huisarts en verloskundige.
https://youtu.be/t_K8VS5gpBA
@CoVo, bedankt voor je gedachten. Vanuit de kansberekening is het toch weer een kant die ik nog niet bekeken had. Wat @Mootje zegt ervaar ik ook. De mensen om ons heen zijn een stuk minder voorzichtig aan het worden. Mijn schoonmoeder knuffelde onze dochter bijvoorbeeld uitgebreid en bleef herhalen dat het veilig was want ze was gevaccineerd…

Ja dat zie ik om me heen ook zeker. Ik voeg er ook wel aan toe dat ik er tijdens mijn zwangerschap tot het eind heel voorzichtig mee om blijf gaan. Als ik er bewust voor kies me niet te laten vaccineren, vind ik het net zo'n verantwoordelijkheid voor me om ervoor te proberen te blijven zorgen dat ik niet besmet raak.

Daarnaast begrijp ik sommige andere scenario's ook zeker hoor. Met een kinderwens of bijvoorbeeld zwaar wegende medische redenen zou ik er wellicht wel voor kiezen. Het is voor iedereen een persoonlijke afweging.

Ik twijfel, vriendlief is fel tegen. Als ik zwanger blijf, wordt het een februarikindje. Vanwege mijn werk in de zorg kan ik de vaccinatie al halen. Maar net als hier al gezegd werd, als iedereen beschermd straks is, beschermd dat je ook weer. Durf het toch niet aan. Ik kan altijd van de winter nog kijken. Ben bang dat ze straks weer zeggen dat hij toch maar een paar maanden werkt. En ik vind na nog geen jaar vaccineren dat er nog te kort info is naar de nawerking.

Hay,Ik heb met 30 weken Pfizer gehad, geen bijwerkingen ervaren. Ik doe ook mee aan een onderzoek voor zwangeren en vaccinaties. Over 1,5 week krijg ik de 2e.
Ik begreep dat dit te kort op de bevalling is om de baby echt anti stoffen mee te geven (zoals bij de kinkhoest vaccinatie met 26 weken). Ik heb er bewust voor gekozen om te wachten tot het kindje "af" was. Werk in de zorg dus kon eerder voor de vaccinatie gaan.
Ik begreep ook dat covid voor een zwangere boven de 24 weken ook erg gevaarlijk is, je wordt zieker en komt sneller op de ic dan leeftijdgenoten. Omdat je met 24 weken niet op de buikgelegd kan worden, zullen ze het kindje halen. Dit schrok mij ook wel af. Overleg goed met jouw verloskundige of huisarts. Ik heb beide gebeld voor advies.

[quote quote=10458945]ook ik volg even. 10 weken zwanger nu en kom er niet uit.wil wel maar bang voor schade aan m’n kindje…[/quote]

dacht dat ze sowieso adviseerden vanaf 12/13 weken. 

Hoi!

Ik heb mijn vaccinatie gepland op 27 juni omdat ik dan 12 weken ben. Puur voor mijn eigen gevoel dat ik het pas met 12 weken wil.

Terug
Bovenaan