Vaccinatie

Ik weet dat er al meerdere topics over zijn geplaatst maar vandaag is er wederom een nieuwsartikel over geplaatst: https://www.ad.nl/gezin/meer-zwangeren-met-corona-in-het-ziekenhuis-jonge-slanke-witte-vrouwen-zonder-vaccinatie~a1368cf9/<br />
Ik vind het eerlijk gezegd zo lastig, ben niet bang om Corona te krijgen (niet gevaccineerd). Ook omdat ik al Corona gehad heb (dit is natuurlijk geen garantie maar toch). Alleen de angst om t toch te krijgen later in de zwangerschap en op de IC te komen is toch ook aanwezig. Ik ben inmiddels 20 weken zwanger.

Nog meer vrouwen die merken dat ze er wisselend in staan?

Herkenbaar, ik wissel steeds van gevoel erbij. Heb zelfs een keer een afspraak gemaakt en toch weer afgezegd. Ik volg op instagram voedvrouwmargot en zij heeft objectief hier artikelen over geschreven. De kansen zijn schijnbaar nog steeds heel klein, in die zin vind ik dit soort artikelen eigenlijk wel bangmakerij. Er staat ook nergens om hoeveel vrouwen het eigenlijk gaat.
Ik denk dat je niets anders kan doen dan je zelf inlezen en op feiten en gevoel dan een keuze moet maken. Waarbij ik mij heel bewust ben dat mijn huidige keuze om niet te vaccineren ook verkeerd kan uitpakken? blijft spannend allemaal. 

Ik wisselde ook wat heen en weer, en vond het een tijdje ook niet nodig (heb voor mijn zwangerschap wel 1 prik gehad). Maar ik merk dat ik toch wat bang ben als mensen dichtbij komen of we in een groep zijn, en die angst wil ik echt niet nog een half jaar hebben. Dus toch gekozen voor een tweede prik! Voor mijn eigen gemoedsrust. Ga hem vanmiddag halen.

Ik haal hem niet.

Heb corona gehad in november, amper ziek geweest. Verkouden en lichte druk op de borst. Ik ben absoluut niet bang om het nogmaals te krijgen en mezelf zeker niet laten prikken voor 'een ander'. Als die ander bang is, moet hij zichzelf gewoon laten prikken en dan is het goed he.

Wij zitten nu in ronde 1 voor een 3e kindje, ook als ik straks hopelijk zwanger ben dan ben ik echt niet bang om nogmaals corona te krijgen. Ik ben veel banger voor de vaccinatie, je hoort nu ook genoeg verhalen van mensen met hartproblemen na de vaccinatie (collega van me die kerngezond was), huidproblemen (m'n oma vergaat van de jeuk sinds de vaccinatie en slaapt niet meer, ze gaat eraan onderdoor) en ik lees veel over vrouwen die veel te laat ongesteld worden en hun hele hormoonhuishouding is ontregeld. Nou, dat vind ik toch behoorlijke bijwerkingen en dat vind ik allemaal veel enger dan daadwerkelijk corona krijgen. Geen prik voor mij!!

AD is een sensatie krant. Ik ben zelf wel net volledig gevaccineerd en 20 weken zwanger. Als je al Corona hebt gehad en je weet hoe het uitpakt bij je dan snap ik wel dat je niet zo snel ben ermee. Ik ben zelf al van een verkoudheid knap beroerd en van de griep lig ik een week plat. Daarom wilde ik wel een vaccinatie. Ik ben gewoon gevoelig voor dat soort dingen. Ik zou goed naar je gevoel luisteren. Doe je het voor je zelf of omdat een sensatiebericht je angst aanjaagt?

Ik las voor mijn vaccinatie deze blag van een arts en zij beantwoord alle vragen heel goed onderbouwd zonder sensatie: https://www.makesciencework.nl/post/zo-zit-dat-vaccinatie-en-menstruatieproblemen-onvruchtbaarheid-zwangerschap-en-borstvoeding

@liesforum herken wel in wat je zegt op t einde… in dit artikel gaat t om 4 vrouwen die op de IC terecht zijn gekomen. Ik vind de artikelen vaak niet representatief voor de gehele groep zwangere vrouwen. Ik bedoel er zijn zoveel vrouwen zwanger wat is de kans dus dat je op de IC terecht komt… is die net zo groot als gezonde mensen van mijn leeftijd (want die kunnen net zo goed op de IC komen). Mijn gevoel zegt dat ze met dit soort artikelen ook mensen “bang” willen maken en dus over willen halen omdat ze willen dat zoveel mogelijk mensen gevaccineerd zijn natuurlijk.

Wat het ook lastig maakt is dat de verloskundige hier geen raadgevend advies in kan geven, en dat kan niemand natuurlijk. Blijft altijd nog je eigen keuze. Onze verloskundige zegt wel duidelijk dat er nog niks bekend is van kindjes die al ouder zijn waarvan hun moeders gevaccineerd waren gedurende de zwangerschap (logisch ook). Ook doet gewoon het grootste gedeelte het niet.

Ik respecteer iedereen zijn of haar keuze maar toch is t een dilemma

ik heb ook heel lang getwijfeld..
angst voor de vaccinatie en mn kindje.. ben inmiddels 18+3
maar na veel gesprekken met verloskundige en gynaecoloog toch vaccinatie gehaald en met mij zaten er meerdere zwangeren samen op de vaccinatie post.
ik was niet zo bang vóór mn zwangerschap, maar nu ik niet meer alleen ben, vind ik het wel veel enger. merk het in winkels, of grote groepen of als mensen me 3 kussen willen geven. als ik zeg dat niet wil zijn mensen toch best verbaasd..
uiteindelijk 1e vaccinatie gehad en mn kindje doet t goed en met mij gaat ook alles goed.
ergens toch een veiliger gevoel..
er zijn toch al wat vrouwen in Nederland die zwanger waren en heel slecht lagen in het ziekenhuis. in België 2 zwangeren overleden aan corona.
dus ik heb er wel voor gekozen..
maar ieder voorzich het blijven moeilijke keuzes

Terug
Bovenaan