Vaccinatie

@Zwangeremerel, top! Als die keuze jou rust brengt: goed gedaan. ? Kan je mooi uit je hoofd zetten hierna.

Straks ga ik mijn eerste vaccinatie halen. Ik merk dat ik onrustig ben… en dan niet zozeer over de vaccinatie zelf daar sta ik en mijn partner ook inmiddels helemaal achter. Wel merk ik dat ik bang ben voor eventuele bijwerkingen…. Zijn er vrouwen onder ons die het al gehaald hebben en heel erg last hebben gehad van bijwerkingen (los van een stijve arm dan)?

Ik had met 30 weken de eerste. Hier ben ik een dagje ziek van geweest, maar kan ook combinatie van dingen zijn geweest. Mijn man voelde zich namelijk ook niet helemaal fit, dus mogelijk deels voedselvergiftiging. De tweede met 35 week gehad. Hier heb ik helemaal geen bijwerkingen van gehad. Ik had Moderna.

Hier afgelopen week eerste vaccinatie (Pfizer) met 29 weken gehad. Na lang twijfelen toch maar besloten te doen. Ik heb me een dag niet echt fit gevoeld, maar geen koorts o.i.d. hoor. Ben benieuwd hoe dat gaat zijn na de tweede. In mijn omgeving worden veel mensen daar zieker van.

Ik heb zelf Corona gehad 3,5 maand voordat ik zwanger werd. Toen amper ergens last van gehad. Nu met 5 weken zwangerschap wederom Corona gehad en eigenlijk ben ik er per ongeluk achter gekomen omdat mijn man positief getest was en ik me daardoor ook maar even snel liet testen. Ik had de 2e keer GEEN klachten en ben daarom ook helemaal niet bang voor Corona. Ik bleek een uitzondering om in een half jaar 2 keer positief te testen. Ik zelf denk dat je met de zwangerschap toch wat minder weerstand hebt en er vatbaarder voor bent. Maar goed, zonder klachten ook geen enkel gevaar dus. Ik ben ook niet gevaccineerd en wilde dit sowieso al niet. Daar veranderd een zwangerschap niets aan voor mij. 2x Corona krijgen en niet ziek worden… een betere immuniteit bestaat niet. Wat betreft het artikel.. ik denk dat de kans groter is dat je zwanger betrokken raakt bij een verkeersongeval.

Terug
Bovenaan