Vaccineren.. Doen of niet?

<p>Hoihoi, </p><p>Zelf ben ik hier nog niet helemaal over uit. Daarom zou ik graag van jullie willen weten;</p><p> </p><p>Kies jij er voor om je kindje te laten vaccineren? En, waarom wel/niet?</p><p> </p><p>Wat mij betreft is er ook geen goed of fout. Ik geloof dat elke keuze hier in uit liefde zal zijn gemaakt door jullie!<br />Maar ben wel heel benieuwd ☺️..</p>

Absoluut wel vaccineren! Ik vertrouw op de kennis van de artsen die er verstand van hebben. Het risico dat mijn kindje mazelen, rode hond oid krijgen wil ik absoluut niet lopen. Mijn kinderen hebben ook geen last van de prikken zelf.

Absoluut vaccineren!
Die ziektes wil je niet weer terug hebben. :) belangrijk om de dekkingsgraad hoog te houden.
Even wat gejammer bij de prik maar is ons elke keer heel goed meegevallen! 

Zeker niet! 
Als je leest wat voor een troep ze in die vaccins stoppen...
Ook heb ik in mijn omgeving jammer genoeg vervelende dingen meegemaakt na vaccinaties. Kindjes die kerngezond waren en ineens met mega hoge koorts in het ziekenhuis kwamen, hersenvliesontsteking kregen. Het werd alleen maar erger. 
Ik vertrouw erop dat als ik ervoor zorg dat de weerstand van mijn kindje hoog blijft er niet zo veel kan gebeuren. Een vaccin geeft namelijk ook geen garantie. Kijk maar naar de griepprik. 

Vaccineren! Omdat ik het mezelf NOOIT zou vergeven als mijn ziekte ernstige schade zou oplopen of zelfs zou overlijden aan een voorkombare ziekte zoals polio, meningokokken of mazelen en ik ook niet zo willen dat doordat ik mijn kind niet laat vaccineren, andere kinderen met wellicht een minder goede weerstand dat risico zouden lopen. Er wordt heel uitgebreid onderzoek gedaan. nog steeds en de kansen op schade door de vaccinaties op ziekte zijn vele malen kleiner dan de kansen op ernstige ziekte zonder. En ook al staat mijn eigen kind voor mij altijd op nummer 1; ik vind het heel belangrijk dat we met elkaar ook kijken naar het grotere geheel en de problemen die een lage vaccinatie graad opleveren voor andere, kwetsbare, kinderen. 

Wel! Ik wil niet dat mijn kind vreselijk ziek wordt van een ziekte die we kunnen uitbannen én omdat een hoge dekkingsgraad noodzakelijk is om outbreaks te voorkomen. 

Terug
Bovenaan