Vaccineren.. Doen of niet?

[quote quote=10359173]Zonder twijfel zeg ik niet vaccineren!! Ik heb 3 kinderen van 15, 13 en 10 maanden allen vaccin vrij en ik ben hier heel trots op! Garantie dat je kindje niet ziek word heb je nooit omdat er zelfs gevaccineerde kinderen de ziekte hebben gekregen waarvoor ze gevaccineerd zijn! De bestanddelen zijn in de loop der jaren ook sterk veranderd. Iedereen zijn keuze ik ben anti vaxxer, en zal mensen die bewust vaccineren nooit beoordelen helaas gebeurt dit wel andersom! Helemaal met Dootje hierboven eens . Misschien vind je het interessant Ramon Walter te volgen op Facebook hij heeft een heel mooi team Vaxxed ! Succes met welke keuze je zal maken[/quote]
Helemaal mee eens! Ramon Walter is inderdaad erg interessant! 
Fijn om van nog een andere moeder te horen die ook niet vaccineert??

Ik ben voor wel vaccineren.
Al vind ik het wel interessant om argumenten te horen van mensen die het niet doen. Iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt.
Veel ouders  zeggen het niet te doen, omdat het kind dan schadelijke stoffen binnen krijgt.  Maar heb je je wel eens bedacht wat je via je voeding, drinkwater, lucht, cosmetica etc binnen krijgt? Daar zitten deze stoffen vaak ook in. Hopelijk in niet schadelijke concentraties,  maar dat weet ik ook niet. 
Mijn kinderen zijn wel gevaccineerd. Hebben gelukkig ook nooit heftige bijwerkingen gehad. 
Gr Nienke 

Ik zeg DOEN!
Ik ben helemaal voor natuurlijk ouderschap, gezond eten, weinig zout en weinig suiker, bio producten gebruiken, ecologisch wassen en schoonmaken en de natuur haar werk laten doen, maar over vaccineren bestaat wat mij betreft geen twijfel. Gewoon doen.
De natuur kan het niet schelen of er kinderen dood gaan of gehandicapt raken door een ziekte, de ziekte wil ook blijven leven. Zolang de mens als soort blijft bestaan is het prima vanuit het oogpunt van de natuur dat sommige vrouwen sterven tijdens de bevalling of sommige kinderen overlijden aan een ziekte die je kan voorkomen of verminderen door inentingen.
Enkele jaren gelden op vakantie liepen we in Maleisie over een oud kerkhof waar Nederlanse kolonisten lagen. Mensen die dus naar de tropen gingen zonder vaccinatie en vermoedelijk met slechtere hygiene. Schokkend om te beseffen dat de oudste die er lag 46 was geworden. De meesten waren tussen de 20 en 30. En dan stond er al op de steen, moeder van 3 kinderen bijvoorbeeld. Gelukkig kunnen we nu langer leven en heel veel nare ziekten voorkomen. En dus niet alleen tropenziekten, maar ook de ziektes in Nederland. Dus wat mij betreft, gewoon vaccineren.
Als je je gaat inlezen, kijk dan ook even naar de gevolgen van niet vaccineren, bijvoorbeeld hoe een polio patient verder door het leven gaat.
Mocht je uiteindelijk besluiten te vaccineren, er zijn ook vaccinaties verkrijgbaar die niet opgenomen zijn in het rijksvaccinatie programma. Mijn zoontje heeft extra vaccinaties gekregen tegen Meningokokken B. (Alleen A,C,W,Y zitten in het programma). Het viel ons op dat een enkele vaccinatie duidelijk minder reacties gaf dan een cocktail. Dus dat is ook nog een overweging mocht je bang zijn voor de reactie er op.

Ons zoontje is wel ingeënt en dit hebben we op gevoel besloten. Ik ben gestopt met informatie zoeken, omdat ik denk dat de hoeveelheid informatie over dit onderwerp idioot is. Waar vindt je de waarheid? De ouders die voor vaccineren zijn staan vaak lijnrecht tegenover degene die dit niet doen. Als je gaat zoeken vindt je honderden rapporten, verhalen en interviews van allerlei zogenaamde experts. Het is wel zo dat de ingrediënten iets veranderd zijn ten opzichte van vroeger en het wordt op andere locaties geproduceerd. Maar of het nu daarom slechter is. Kan je kindje er ziek van worden? Ja. Kan je kindje ziek worden als je niet laat enten? Ook ja. Maak je eigen keuze en geloof niet alles wat je op internet leest ? De keuze is bij iedereen uit liefde voor z'n kind.

Terug
Bovenaan