Vaccineren

Toen ik zwanger was, kon ik me nog niet laten vaccineren (2020). Onze dochter was 3 maanden toen ik COVID kreeg. Echt ellende met borstvoeding ?, maar ik was er niet heel ziek van. Nu zit ik met de 'gebakken peren' en heb ik long COVID. Met een drukke, slecht slapende dreumes, werk en een postpartum depressie is dat echt een hele slecht combinatie. Maw ik had gewild dat ik me toen al had kunnen laten vaccineren. 

Ik heb het wel gedaan. Nu een gezonde dochter van 11 weken. Ik vond het een te groot risico dat als ik wel corona zou krijgen en ik aande beademing moest eerst mijn baby eruit zou worden gehaald. Overigens heb je echt meer kans om op de ic te komen omdat het virus jou ziet als 10 jaar ouder met overgewicht...

Ikzelf ben nu bijna 24 weken....ik ben al bijna 4 weken lang mega beroerd...Maar ECHT beroerd!!! Geen corona..ik ben getest wel 3x!! Ook geen corona vaccinatie wilde ik...maar als ik zie wat een flinke mega griep met me doet, vraag ik me af wat corona dan met mij doet...ik ben nu echt 100% gedraaid en die corona vaccinatie gaat komen..ik wacht er nog 1 maand mee omdat ik ook de 22 weken prik heb gehaald pas geleden...maar de griep die nu op komst is..hij is echt heftig!! Je hoest de longen nog net niet uit je lijf... en laat ik daarbij zeggen: ik heb echt nooit de griep of verkouden..nooit nergens last van...maar je immuunsysteem is echt wel op een laag pitje tijdens je zwangerschap..dat ondervind ik nu zelf echt wel...de 4 weken kunnen me niet snel genoeg voorbij gaan...en knal die vaccinatie er aub in bij me...

Hoi allemaal,

Ik ben ongevaccineerd en momenteel 29 weken zwanger. Ik zit soort van in de ziektewet en ben aan het reïntegreren. Ik moet nu nog 4 weken werken ongeveer en dan begint mijn verlof. Nu is het zo dat de laatste tijd ze op mijn werk het maar nauw nemen met de maatregelen. 
De reserve diensten moesten bij de vorige lickdown thuis blijven en nu laten ze ze naar werk komen. Ook zijn er ineens dubbele lijnen ingezet. En echt die reserves en dubbele lijnen hebben niks te doen in hun dienst. Hierdoor ontstaat dat er behoorlijk wat mensen bij elkaar zijn.  En dan werk ik ook nog eens een paar uurtjes boven de sterkte.
Vervolgens wanneer jij bijvoorbeeld hoort dat je gisteren in contact bent geweest met iemand die later die dag positief is getest moet jij gewoon op het werk komen.
En dan gooien ze het op te weinig mensen.. daar zit je dan met 4 man personeel overtollig die uit hun neus aan het eten zijn.......
En ja ik heb ervoor gekozen mij nu niet te laten vaccineren.. maar prive beperk ik mijn contacten en let ik op mezelf. Terwijl ik op werk gedwongen word om maar met mensen samen te werken die misschien besmet zijn. En he je kan nooit helemaal zeker weten of iemand besmet is als iemand geen klachten heeft, maar dit is wel een beetje vragen om besmettingen.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen.. ik heb bijna zouets van ik meld me volledig ziek tot aan mijn verlof, want ik voel mij helemaal niet veilig op het werk momenteel.

Doen! Ook de booster?!! Ben 40 weken nu. Heb verhaal meegemaakt van een zwangerschap 26 weken kreeg Corona lag op de ic, in slaap gehouden en kindje gehaald. Weet niks van haar bevalling.. na weken kwam ze bij. Ze was niet gevaccineerd

Hoi!
Ik denk dat iedereen zijn eigen keuze hierin moet maken. Vind het zelf wel belangrijk goed geïnformeerd te zijn (en niet door nepnieuws wat ook nog al eens naar voren komt)

TIP!
Ik zag dit bij iemand voorbij komen. Woensdag 12 januari om 20.00 uur heeft de nederlandse vereniging voor gynaecologen een livestream over vaccinatie en zwangerschap. www.nvog.nl/livestream

Terug
Bovenaan