Vaccineren

Geen Coronavaccinatie gehad en het staat ook nog niet op de planning. Mijn zus had Corona tijdens haar zwangerschap en heeft een kerngezonde baby op de wereld gezet.

Ik heb m’n vaccinatie wel gehaald na de 20 weken. Ook omdat ik begreep dat de opbouw van het vaccin (Pfizer) na genoeg het zelfde is als kinkhoest (alleen voor een ander type virus natuurlijk). En hier is al wel langer onderzoek na gedaan. Daarnaast is het voor een zwangere vrouw natuurlijk lastig op je buik liggen en dat is wel de oplossing in t ziekenhuis als je op IC komt te liggen.

Ondertussen 31 weken zwanger en 2 vaccinaties gehad + kinkhoest vaccinatie en m’n baby doet het goed in m’n buik! :)

Ook geen bijwerkingen gehad o.i.d.

Ik was voor mijn zwangerschap al gevaccineerd en heb morgen de booster op het programma staan (16 weken zwanger nu). Ik ga er absoluut wel voor, het is nog totaal onbekend wat die nieuwe variant kan veroorzaken in de zwangerschap, maar de varianten tot nu toe verhoogden in elk geval de kans op doodgeboorte en vroeggeboorte (met alle mogelijke gevolgen daarvan), maar dat vaccins niet schadelijk zijn voor de zwangerschap (of in elk geval vele malen minder dan covid) weten we inmiddels wel. Mijn buurvrouw heeft ook covid gehad tijdens de zwangerschap, kerngezond kind, ze kan er alleen vanwege long covid nog altijd niet zelf voor zorgen terwijl het buurmeisje inmiddels dus ruim een jaar oud is.
Ik ben ook bewust doorgegaan met borstvoeding geven van mijn zoontje tot ruim na mijn corona vaccinaties, zodat ik hem zoveel mogelijk antistoffen heb kunnen geven via de melk en hem zo goed mogelijk kan beschermen.

Ik hoop dat ze snel het vaccin aan kunnen passen zodat het een beetje up to date blijft met de virus varianten die nu rond gaan, en zou daar ook graag nog een extra prik van halen als zoiets beschikbaar komt.

Ik heb alle prikken gehad, als kind en ook als volwassene.
In de zwangerschap hebt ik de 22 weken prik, griepprik en booster gehad.
Absoluut geen spijt van, we doen het allebei prima. Meneer zit nog lekker warm en druk te doen in mn buik.
Ik vind belangrijkste dat je een eigen keus hebt.
En ik denk ook maar zo, wie ben ik om te denken dat ik slimmer ben/meer weer dan artsen.

Ik ben niet gevaccineerd en staat ook zeker niet op de planning, zodra we besluiten ooit klaar te zijn met kinderen krijgen neem ik (we) het opnieuw in overweging. 
Doe wat goed voelt, waar je achter staat en waar je rust in vindt. Je zult hier nooit een beslissing kunnen maken op wat "digitale mensen" zeggen, het is toch 50/50. Weeg alles tegen elkaar af en bekijk wat het beste past bij je eigen gevoel! 
Succes! 

Met 14,5 week zwanger heb ik de booster gehaald. Op advies van de verloskundige.

Ik vind de gevolgen van Corona hebben enger dan een booster prik. Volgens GGD en verloskundige kan dit absoluut geen kwaad voor het kind, Corona krijgen wel..

Maar ik snap ook heel goed dat mensen het spannend vinden en er niet voor gaan!

Ik vertrouw de wetenschap! Corona kan ernstige gevolgen hebben op zwangere vrouwen en ongeboren kind (IC opname, doodgeboren kind terwijl moeder nauwelijks klachten heeft). Ik was al gevaccineerd voor de zwangerschap, heb met elf weken zwangerschap mijn boosterprik gehad, geen last van gehad. Erna nog een echo gehad en alles is goed. Vaccineren is een vrije keuze. 

Niet gedaan! Niemand weet wat de eventuele gevolgen zijn op langere termijn zowel voor volwassenen als kinderen.
Wel mijn contacten beperkt en extra mn imuunsysteem geboost met natuurlijke supplementen. Dat doe ik overigens nog steeds.

Terug
Bovenaan