Ik was voor mijn zwangerschap al gevaccineerd en heb morgen de booster op het programma staan (16 weken zwanger nu). Ik ga er absoluut wel voor, het is nog totaal onbekend wat die nieuwe variant kan veroorzaken in de zwangerschap, maar de varianten tot nu toe verhoogden in elk geval de kans op doodgeboorte en vroeggeboorte (met alle mogelijke gevolgen daarvan), maar dat vaccins niet schadelijk zijn voor de zwangerschap (of in elk geval vele malen minder dan covid) weten we inmiddels wel. Mijn buurvrouw heeft ook covid gehad tijdens de zwangerschap, kerngezond kind, ze kan er alleen vanwege long covid nog altijd niet zelf voor zorgen terwijl het buurmeisje inmiddels dus ruim een jaar oud is.
Ik ben ook bewust doorgegaan met borstvoeding geven van mijn zoontje tot ruim na mijn corona vaccinaties, zodat ik hem zoveel mogelijk antistoffen heb kunnen geven via de melk en hem zo goed mogelijk kan beschermen.
Ik hoop dat ze snel het vaccin aan kunnen passen zodat het een beetje up to date blijft met de virus varianten die nu rond gaan, en zou daar ook graag nog een extra prik van halen als zoiets beschikbaar komt.