vader in stress als zijn kind huilt.... klinkt bekend?


Beste mama's,

Ik wil graag even een tegen reactie geven op alle negatieven antwoorden die gegeven zijn. Wat Danielle en ik hebben geprobeerd aan te geven is NIET dat onze kinderen mishandeld worden door de papa's.  En wij staan erbij en kijken ernaar.  Naar ik uit Danielle haar verhaal heb begrepen is dat bij haar ook  absoluut niet aan de orde. Al wordt er wel zo gereageerd. Ýk ben van mening dat er papa's zijn en papa's. Hierin kan een wereld van verschil schuilen. De ene man  heeft er meer aanleg voor dan de andere. Bij een eerste weet je het ook allemaal niet zo goed. En als ik kijk  naar mijn man, ben ik van mening dat hij wel  heel erg zijn best doet.  Maar  soms weten ze  gewoon weg niet  wat ze met de situatie aan moeten. Natuurlijk wil ik de uitbarstingen van de mannen niet goed praten, maar kan me  er soms wel iets bij voorstellen waar het vandaan komt.  Als mijn man zeer irriteerd raakt en feller reageerd naar  onze kleine meid neem ik het over. En praten wij erover als de situatie gekalmeerd is, zo probeer ik hem dingen te leren. Ik moet zeggen dat het echt goed gaat. En mijn man begrijpt ook wel dat onze kleine meid nog niet veel begrijpt. En nogmaals mijn man zou haar nooit iets aan doen, want daarvoor houdt hij veelste veel van haar!!!
Mama's, het is niet dat ik jullie meningen niet waardeer. In tegendeel! Maar in plaats van bot te reageren, kan er ook meegedacht worden met Danielle en mij.  Wij mama's zijn ook maar mensen en proberen via de forum ook een beetje ons hart te luchten. En wees nou eens eerlijk, heb je  zelf altijd engelen geduld met je kind???    

Liefs, Petra

 
quote: mam van Sigrid reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-03-2006 21:42:31'));

Beste mama's,

Ik wil graag even een tegen reactie geven op alle negatieven antwoorden die gegeven zijn. Wat Danielle en ik hebben geprobeerd aan te geven is NIET dat onze kinderen mishandeld worden door de papa's.  En wij staan erbij en kijken ernaar.  Naar ik uit Danielle haar verhaal heb begrepen is dat bij haar ook  absoluut niet aan de orde. Al wordt er wel zo gereageerd. Ýk ben van mening dat er papa's zijn en papa's. Hierin kan een wereld van verschil schuilen. De ene man  heeft er meer aanleg voor dan de andere. Bij een eerste weet je het ook allemaal niet zo goed. En als ik kijk  naar mijn man, ben ik van mening dat hij wel  heel erg zijn best doet.  Maar  soms weten ze  gewoon weg niet  wat ze met de situatie aan moeten. Natuurlijk wil ik de uitbarstingen van de mannen niet goed praten, maar kan me  er soms wel iets bij voorstellen waar het vandaan komt.  Als mijn man zeer irriteerd raakt en feller reageerd naar  onze kleine meid neem ik het over. En praten wij erover als de situatie gekalmeerd is, zo probeer ik hem dingen te leren. Ik moet zeggen dat het echt goed gaat. En mijn man begrijpt ook wel dat onze kleine meid nog niet veel begrijpt. En nogmaals mijn man zou haar nooit iets aan doen, want daarvoor houdt hij veelste veel van haar!!!
Mama's, het is niet dat ik jullie meningen niet waardeer. In tegendeel! Maar in plaats van bot te reageren, kan er ook meegedacht worden met Danielle en mij.  Wij mama's zijn ook maar mensen en proberen via de forum ook een beetje ons hart te luchten. En wees nou eens eerlijk, heb je  zelf altijd engelen geduld met je kind???    

Liefs, Petra




Hoi
Maar als ik het verhaal van Danielle lees dan krijg ik niet de indruk dat het een enkele keer voorkomt, maar dus heel vaak. Ook krijg ik niet de indruk dat het alleen maar gaat om je geduld verliezen. Als je veelvuldig op die manier schreeuwt naar je kind, zoals Danielle het omschrijft, dan loop het kind emotionele schade op en komt het niet de band tussen vader en kind ten goede.
Ik schreef ook eerder dat we allemaal wel eens verkeerd reageren. Ook ik heb een keer geschreeuwd, maar dat was onder heel erg stressvolle omstandigheden, waarbij het met mezelf psychisch gezien niet goed ging. Maar ik verlies me geduld ook wel eens in betere tijden hoor! Absoluut! Maar dan is het anders, en schreeuw ik niet op die manier.
Ik ben ook van mening dat deze vaders zielsveel van hun kinderen houden, zelfs de meeste ouders die hun kind mishandelen doen dat! je hebt alleen wel een probeem als dit zo vaak voorkomt als Danielle zegt. Maar als goed haar verhaal leest zwakt ze het probleem ook weer af. Jouw eigen verhaal komt heel wat minder problematisch over (hoewel jij er wel mee zit natuurlijk), het klinkt wat onschuldiger om het zo maar te zeggen.
Er had, ook door mij, wel wat minder bot gereageerd kunnen worden. Daar heb je eigenlijk helemaal gelijk in.
 
Trouwens, even ook iets rechtzetten: niemand van ons heeft gezegd dat de vaders hun kinderen mishandelen.
Maar de partner van Danielle, zoals zij het omschrijft, is wel agressief naar zijn kind toe, en wel wat te vaak. En het is dan logisch dat er gedacht wordt dat het wel eens kan leiden  tot een mep. Ik kan er niet over oordelen, ik ben er niet bij geweest, maar het komt wel agressief over zoals zei het beschrijft.
 
Soms is Jasmijn ook de hele nacht bezig en krijg ik haar niet stil, als ik begin te stressen of het zat, word loop ik naar haar vader en dan zeg ik, nu mag jij want mij lukt het niet en dan kan ik mij weer opladen voor als het hem niet lukt. Dit hebben we afgesproken en ookal vind hij het niets dat ze huilt, het werkt wel.
En dan zegt hij ook morgen lacht ze weer en dan zijn we deze nacht vergeten.

Maar   mijn man ik hebben we regeltjes en afspraken gemaakt erover.
Zodat wij ook weten waar we aan toe zijn.

En meestal slaapt ze door.

Ik zou met je man in gesprek gaan en afspraken maken, dit werkt namelijk niet je man overstuur of bozig, jij word dan ook boos of verdrietig. Je kind pikt dat op en blijft dan huilen door de spanning.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.




 
Tuurlijk vind ik het erg voor de betreffende moeders (Danielle en Petra?) dat hun partner zo kan reageren. Maar ik vind het gewoon niet goed te praten. Het verhaal van Petra is wat milder. Maar het verhaal van Danielle is echt shockerend. Iedereen verliest wel 'ns zijn geduld denk ik, maar je hebt "hou nou 'ns op!" roepen, en je hebt veelvuldig bulderen tegen je kind, en standaard irritatie bij gehuil, en dat kan gewoon niet!
Dat schaadt je kind en is gewoon superzielig.
Ik hoop dat je heftige reacties die dit verhaal oproept Danielle tot nadenken zet. Want zo kan het niet doorgaan.
Sterkte.
Femke
 
Ik neem aan dat Danielle dit berichtje heeft geplaatst omdat ze weet dat dit niet goed is!!!
Dat hoeven we haar dus niet met zijn allen te gaan zitten inwrijven!! Wat heeft ze daar aan?
Ik denk dat niemand van ons denkt; Oh joepie, het is 2 uur 's nachts en mijn kind begint te huilen, we moeten allemaal even omschakelen om zodra je bij je kindje komt je kindje rustig te kunnen troosten. En het is een feit dat de een meer geduld heeft in de ander; daarmee is niet gezegd dat je jezelf niet kunt oefenen in geduld.
Misschien is het wat voor Danielle en haar man als hij 's nachts naar de kleine gaat dat hij eerst letterlijk op hun eigen kamer tot 10 telt voor hij naar binnen gaat??
Zodat hij eerst even de tijd heeft om rustig te worden?
Er zijn trouwens heel veel mannen die minder geduldig zijn als hun vrouwen!! Dit wil ik ook niet goed praten maar een feit is wel een feit natuurlijk!!
Danielle (en Petra) ik wens jullie heel veel sterkte en wijsheid!!! En jullie kennen jullie mannen het best; het zijn heus geen monsters maar gewoon mensen, met ook zo hun gebreken, net als dat we die allemaal hebben!!!
 
Hallo lieve mensen,
Wij hebben een dochtertje van 12 weken en het word ondertussen tijd dat mijn vrouw weer aan het werk gaat. Ze heeft het hoogste inkomen dus het is belangrijk dat dat ook gebeurt. Verder geen probleem, maar het zal dus vaak voorkomen dat ik alleen voor onze baby moet zorgen en daar wringt de schoen: Ze huilt hard en snerpend en dat verlamd mij nogal. Het is voor mij moeilijk om geduldig te wachten tot de sirene weer uit gaat en vaak acepteerd ze mijn pink of flesje niet. Wees niet bang, ik zal niet tegen haar schreeuwen of andere gekke dingen, maar ik word er wel wanhopig van. Is er een manier om haar meer tot rust te brengen (en dus mij) zonder dat moeder-de-vrouw beschikbaar is?
 
Wanden in de wagen, in de draagdoek/zak. Doe je nu al veel alleen met je meisje of is je vrouw er altijd bij? Het komt vast goed :)
Gewoon haar ritme aanhouden qua slapen en eten.
 
Terug
Bovenaan