vakantie,met of zonder kids?DISCUSSIE!!!

A

Anoniem

Guest
Ik ben benieuwd hoe jullie hier over denken.
Ik krijg regelmatig scheve gezichten als ik zeg dat we absoluut niet zonder de kids op vakantie gaan.
Ieder voor zich natuurlijk maar als je aan kindjes begint,ben ik van mening dat dat voor altijd is,dus ook als je op vakantie gaat.
Juist in de vakantie heb je niet het drukke leven waar je thuis mee te maken hebt.
Lekker alle tijd voor je kids en zelf ook lekker ontspannen.
Ik wil en kán niet op vakantie zonder mijn kindjes.
Let wel,ik bedoel dus wel een echte vakantie,van minimaal een week.
Een nachtje weg gaan met zijn tweeen vind ik toch anders.
Ik ben benieuwd!
Groetjes Tanja

Hoi Tanja,

Ik denk dat iedereen dat voor zichzelf moet weten. Zelf ben ik er erg voor om zo af en toe lekker met mijn man alleen weg te gaan, voor een dag of 3, 4 heerlijk vind ik dat. Of ik langer ook nog leuk zou vinden, ik denk het zelf wel, maar mijn man is daar nog niet zo voor haha.

Dus wat mij betreft, ieder zijn ding en lekker genieten: met én zonder kids

Groetjs
Susan

Hiya Tanja,

Ben het wel met jee eens dat als je aan kindjes begint dat dat dan voor altijd is, maar buiten dat je nu ouders bent ben je ook nog partners...en dat is in principe ook voor altijd (tenminste dat is de intentie) dus af en toe lekker met z'n tweetjes weg, ook voor meer dan een nachtje, vind ik prima kunnen hoor.

Ajuus, ilja

Ik ben pas 4 dagen met m'n zus naar New York geweest en het was geweldig.
Maar... ik was ook weer super blij dat we naar huis gingen en ik m'n kindjes weer kon zien. Ik denk niet dat ik een hele week zonder ze zou kunnen hoor.

Maar als een ander dat heerlijk vind: lekker doen!

Ik heb nog een weekendje Barcelona met m'n liefje tegoed. Lijkt me heerlijk weer es helemaal samen te zijn zonder je druk te maken om flesjes of potjes. Weet nu al dat we het waarschijnlijk de hele dag alleen over de kinderen  kunnen hebben, haha.

Liefs,

Tessie

Ik zou idd ook niet zonder de kids op vakantie gaan. Dan bedoel ik dus de lange vakanties. Pas geleden opperde ik dat ik weleens met zijn tweetjes 1 nachtje en dagje wilde gaan uitwaaien aan zee. Toen zei mijn man en de jongens dan ? Zonder de kinderen wil mijn man echt niet weg. Dus voor mij zit dat er helaas ook niet in.

Wel ga ik dus af en toe een weekend naar Utrecht of Breda dan lekker bijkletsen met mijn vriendin en met haar zoontje donderjagen (ben ik ook voogd over). Dan kom ik ook echt even tot mezelf. En ben dan ook blij dat het zondagochtend is en dat ik dan weer naar huis kan rijden.

Ik vind het heel knap dat moeders een weekje voor hun relatie kiezen. Ik geloof ook zeker dat het goed is om dan weer helemaal er voor elkaar te kunnen zijn. En eventuele probleempjes uit de weg te ruimen. Dus ja, voor iedere keuze is wat te zeggen

Jolanda

Ik moet er niet aan denken!!!!

Maar dat betekent niet dat ik het voor een ander niet vind kunnen hoor. Iedereen maakt die keuze zelf. Maar Julian is zelfs nog nooit een nachtje uit logeren geweest en behalve 1 dag in de week naar het kdv is er nog maar 2 of 3 keer op hem gepast. Hij hoort bij ons, dus hij gaat mee, of we gaan niet. De avonden zijn voor ons tweeen, dan ligt Julian op bed, tijd genoeg om aan de relatie te werken en op de dag dat hij naar het kdv gaat doen we soms ook leuke dingen met zijn tweeen, bijv. een dagje sauna of een middagje winkelen.Voor mij is het prima zo!

Groetjes,
Ellen mv Julian

Moeilijk hoor. Mijn zusje is net een week op vakantie geweest naar Turkije, zonder haar dochtertje van 9 maanden. Ik kan me daar helemaal niets bij voorstellen. Ze zijn met zijn tweeen geweest omdat ze het teveel gedoe vonden om zo'n kleintje erbij te hebben.

daar en tegen stond hier laatst een verhaal (ze woont volgens mij op vlieland) van iemand die een week weg ging met haar man omdat ze een zware periode achter de rug hadden. Daar kan ik me dus wel zeker iets bij voorstellen.

En mijn man en ik gaan waarschijnlijk in aug 2008 een kleine week met zijn tweeeen naar Las Vegas. Zonder Lukas want die heeft er toch niets aan en voor ons heeft het een speciale betekenis en betekent het dus heel veel.

Maar ik weet zeker dat dit de enige vakantie is die wij voorlopig (tot lukas hopelijk 20 is!)met zijn tweeen gaan doen, want je kiest voor kinderen en op vakantie gaan hoort er dan ook bij (omstandigheden daar gelaten dus).

een weekendje weg heb ik overigens geen enkel probleem mee om dat met zijn tweeen te doen.

Annemieke

hoii
ik kan me voorstellen dat sommigen daar wel behoefte aan hebben.
maar zelf nog totaal niet..
ik heb zelf zoiets , je kiest voor kinderen, ook met vakanties !
maar ik vind een weekendje weg met z'n tweeen daar niet onder vallen, dat moet zeker kunnen.
maar ik moet er bijvoorbeeld niet aan denken om 8 dagen met danny naar kreta oid te gaan en annique thuis te laten bij opa en oma ofzo...
nee dat zou ik niet kunnen.
ze is nu 1x een dagje logeren geweest en ik heb dr echt gemist sávonds en ( de vroege) morgen hihi
en zelfs als ik Dinsdags werk en Annique is bij de oppas dan scheur ik na mijn werk naar mijn zus om dr op te halen haha
nee hier geen vakanties zonder annique
maar ik respecteer natuurlijk ieder zijn ding, overal is het weer anders toch?
liefs sandra

Terug
Bovenaan