vakantie,met of zonder kids?DISCUSSIE!!!

MET
Ondanks dat we hier heel wat slapeloze, nu nog onrustige, nachten hebben, kan ik niet zonder mn ventje weg.
Een nachtje is al moeilijk voor me. Totdat ik eindelijk slaap, lig ik aan hem te denken. En als ik 's morgens wakker wordt, ga ik daar gewoon weer mee verder.
Nee echt geen vakantie zonder de kleine boef.
Hij hoort bij ons en dus ook op vakantie.

Met en zonder. Mijn situatie is natuurlijk helemaal anders dan die van jullie! Wij hebben namelijk afgesproken in het scheidingsconvenant, dat de kinderen in de zomervakantie minimaal 1 week bij hun vader verblijven. Dit jaar heb ik die tijd (toen 5 dagen) met 2 handen aangegrepen om eens heerlijk bij te tanken! Na alle spanningen en stress van het afgelopen jaar  was dat een welkome afwisseling. Ik zag er enorm tegenop dat ik zo lang zonder de kindjes zou zijn, maar als me iets is meegevallen, is het dat wel. Ik weet zeker dat ik er volgend jaar, mits het er financieel aan zit, ook weer alleen op uit trek. Maar ook wil ik er minstens 1 week  samen met de kindjes op uit...... en dat is prioriteit nummer  1!!

Ik weet nog goed dat toen wij nog samen waren er ook geen haar op mijn hoofd aan dacht om er zonder Merijn  op uit te trekken. Ik vond dat op dat moment totaal niet gepast. Dat is ook één van de fouten die ik heb gemaakt in het verleden. Er was maar één ding belangrijk in mijn leven en dat was mijn vriend en mijn kind (Siebe was toen nog niet geboren), kortom mijn gezinnetje. Ik vergat mezelf in die situatie totaal. Het afgelopen jaar  heb ik wat dat betreft toch een heel andere kijk op dit soort dingen gekregen. Ik ben me heel sterk gaan realiseren dat ik niet alleen mama van.... ben, maar ook Fonske, die ook een eigen leventje mag hebben, naast haar rol van mama. En dat heeft niks te maken met dat ik het  mama-zijn  niet leuk zou vinden of zo.

Er is mijns inziens wat deze topic betreft  geen sprake van of het goed of slecht is. Iedereen moet zijn eigen gevoel daarin volgen en als je vindt dat je niet zonder kinderen kunt, moet je dat ook niet doen en denk je er anders over......lekker genieten met zijn tweetjes!!

Groetjes Fonske.

Terug
Bovenaan