Van 4 naar 3 flessen baby 6 maanden

<p>Het lijkt erop dat het hier van zelf gaat naar de drie flessen opeens weigerde ze steeds meer cc van haar fles meestal rond de 50cc per fles en sinds vandaag haar gehele fles van 11.00 vanmorgen.</p><p>Ik ben erg benieuwd hoe jullie het aanpakken ?</p><p>Ze drinkt nu rond 7.00 en dan rond 10.00 een flinke fruit hap 1,5 stuk fruit.</p><p>13.30 volgende fles op 180 met 6 scheppen </p><p>16.30 haar warme eten portie van 200 gram totaal</p><p>19.15 haar fles 210 op</p><p>Ben erg benieuwd of dit op deze manier gaat lukken.</p><p>Voor vandaag tot nu toe wel!</p><p>Hoe doen jullie het ? </p>

Ik ga hier alvast mee lezen. Bij mijn zoontje duurt t nog n paar weekjes, maar ben erg benieuwd naar de tips! 

Hahaha , weinig tips tot nu toe ! Ze drinkt nu sinds gisteren 3 flessen maar blijft beetje hangen op het aantal cc van 140 per fles vandaag.Ze is nooit gek op haar flessen geweest maar word nu helemaal opvallend nu ze vast voedsel krijgt.Woensdag naar het cb dus dan maar eens horen wat die adviseren.

Ik heb niet echt tips, behalve dat mijn dochter van bijna 7 maanden ook veel minder wil drinken. Flessen weigert ze steeds vaker (vrijdag op de opvang maar 20 ml van de 2 flessen gedronken, dus 340 ml borstvoeding weg mogen gooien). Gelukkig drinkt ze aan de borst nog wel, maar ook dat wordt minder sinds ze het vaste voedsel heeft ontdekt. Ze groeit gelukkig goed, is tevreden, poept en plast goed en is niet uitgedroogd. Wel bieden we haar als ze beide flessen weigert en ontevreden is een bordje pap aan. Dat eet ze dan weer wel.Ons "schema":7.00: borstvoeding + halve boterham zonder korst met margarine.10.00: gepureerd vers fruit, ca 125 gram.12.00: fles (gaat moeizaam) of bv + 1 boterham (soms metkorst) met  margarine en beetje pindakaas.15.30: fles (gaat moeizaam) of bv. Bij 2x moeizame fles en een ontevreden meisje een bordje pap van 100 ml met bambix of 100 gram groente.18.00: Avondeten (aardappelen of pasta) met groenten en vis, vlees of ei), ca 150 gram.19.00: bvNacht: bv 1 a 2 keer :-(Ik probeer er maar op te vertrouwen dat ze pakt wat ze nodig heeft.Op deze leeftijd hebben ze nog maar 100 ml per kg nodig. Maar ik weet dus niet hoeveel die van mij drinkt. 

Oooo jeetje ook maar weinig aan het drinken dus. Ik denk dat het er misschien ook dan toch beetje bij hoort en er zijn denk ik gewoon kindjes die liever echt eten ipv melk drinken.Ons meisje is altijd al een probleem drinker geweest dus misschien verklaard dat dit ook!Hmmm komt ze bij jou denk je s nachts omdat ze het van de dag gaat inhalen?Sinds wanneer ben jij brood gaan geven?

Ik ga ook alvast meelezen!mijn zoon is 5 maand oud. Ik ben al van 4 flessen van 210+7 terug naar 4 flessen van 180+6.als hij wakker is een fles met rijstebloem.dit lijkt goed te gaan. Daarnaast sochtends 1 stuk fruit.daarna een fles.geef hem nu een Liga uit mijn hand of met water tot een papje gemaakt.weer n fles.groente potje van 4 maand. En savonds nog een fles met rijstebloem.nu gaan de flessen snel leeg. Maar hij vind gewoon eten veeel interessanter.geef je dan tussendoor nog ander vocht? Water of thee? Ik bied bij elke hap water aan, drinkt t nog niet echt. Alleen na de droge Liga hahagaat het nog goed op 3 flessen?

Haha, zo houden ze je wel bezig. Ze is ook nooit een echte flessenliefhebber geweest, maar heeft aan de borst altijd goed gedronken gelukkig. Op de opvang zijn ze altijd druk in de weer als ze moet drinken, maar eten gaat echt super goed. Ik heb echt een dame met een kop erop met een voorkeur voor hapjes (en met een voorkeur welke juf haar een fles mag geven). Ik heb al 100 redenen bedacht waarom ze s nachts nog komt, maar nu houd ik het op inhalen van gemiste melk en een beetje comfort. Een week voor ze 6 maanden werd zijn we gestart met brood zonder korst, daarvoor een paar weekjes gesabbeld aan een cracotte. Nu eet ze sinds een paar dagen ook de korstjes op.Het liefst zou ik van de borstvoeding pap maken, maar dat is nog een hele klus. Nu gooi ik zoveel borstvoeding weg. Vandaag weer 150 ml.

Mijn zoontje van 7 maanden laat sinds een paar dagen ook ineens 50cc per fles staan, dus ik ga deze week proberen de 4e fles af te bouwen. Ik kreeg als tip om de fles die hij voor/na het brood krijgt af te gaan bouwen naar bijv. 120cc en als dat goed gaat om die dan verder af te bouwen, maar je kunt er ook voor kiezen om de fles van de middag (in mijn geval die van 15.00/15.30uur) weg te gaan laten en dan de groentehap naar voren te halen (rond 15.30uur) en dan 's avonds nog een fles met pap. Dit werkt bij sommige ook goed. Het is denk ik maar net wat het beste bij jouw situatie past. Ik vind het leuk om hem zelf zijn groentehap te kunnen geven ipv het kinderdagverblijf, dus ik ga proberen de fles bij het brood weg te laten. Mijn schema is nu:07.00uur fles 180cc09.30uur 2stuks fruit11.30 fles 180cc + boterham met stroop o.i.d. (hier ga ik dan proberen om 120cc te gaan geven en dit vanzelf nog verder af te bouwen)15.00/15.30uur fles 180cc18.15uur groentehap 200gr19.30uur fles 180cc + 1 schep fijne granen pap

Terug
Bovenaan