Van 4 naar 3 flessen baby 6 maanden

Gelukkig. Het maakt je soms onzeker wanneer ze afwijken van het boekje. Maar gelukkig doen ze het zonder boekje vaak prima. 
Hier hebben we de flessen bijna opgegeven. Ze krijgt ze nog mee naar de opvang, maar dat is meer voor het idee. Haar juf zei vanmorgen dat ze een dreumes is verpakt in het lijfje van een baby van bijna 7 maanden, haha. Ze bieden het aan, maar als mevrouw niet wil dan is ze daar meer dan duidelijk in. 
Wel gaan we kijken of ze uit een bekertje kan leren drinken. 
Ze eet nu ook echt al heel goed brood, 1 tot 1,5 boterham tussen de middag met korst. Bizar, maar dat vindt ze gewoon lekkerder (net als het fruit en avondeten). En ze haalt het vocht 's nachts wel in :-(

Ahhh ja nou helemaal prima toch! Als ze al zoveel brood eet is een goede vervanging denk ik dan maar.
Hahaha is ze erg wijs voor haar leeftijd?
Wat doe je allemaal op haar brood ?
Drinkt ze helemaal niks meer van haar flessen?

Ze drinkt op mijn werkdagen max 40 ml uit de fles. Of ze wijs is weet ik niet, maar een mening heeft ze wel. Ze slaat gewoon de fles weg en begint te piepen als ze een lepel ziet en stopt pas als er eten in haar mond zit. Echt een pittig ding.
Ik doe margarine op haar brood en op een half boterhammetje wat pindakaas. We gaan tzt uitbreiden met Philadelphia of smeerbare geitenkaas, jam en appelstroop. Ik ben niet van de smeerkaas en smeerworst.

Ow jeetje dat is indd echt niet veel!
En slaapt ze wel goed de nachten door?
Ik heb vandaag beetje jam erop gedaan speciaal voor baby’s vanaf 6 maanden biologisch is dat!
En pindakaas heb ik ook in huis maar ook de biologische variant.
Niet dat ik nu zo een gezondheid freak ben maar wil voor die kleine meid geen onnodige suikers geven als ze zo klein zijn. 
Hahaha , ja hier ook als ik haar in haar stoel zet en slabbertje omdoet gaat die mond open en piepen als ik te langzaam ben! Kleine vreetzakjes 

Vandaag een top dag op de opvang, 160 ml gedronken!!! 
Ze slaapt helaas nog niet door, zeker niet na zo'n matige dag qua drinken. Afgelopen nacht iedere 3 uur. Gelukkig was mijn zoontje ziek, dus die kwam ook nog 2 keer. Maar ik functioneer nog verassend goed voor 3,5 uur slaap. We gaan proberen of ze uit de Difrax oefenbeker kan gaan drinken.
Maar mijn zoontje was een heel goede slaper. Die was 6 weken en sliep van 21.00 tot 08.00. Dus je kunt niet 2 x de loterij winnen. 
De pindakaas die ik heb is ook biologisch. Niet dat ie van mij per se biologisch moet zijn, maar er zit alleen pinda in en verder niets. Ik heb wel een kronkel qua eten, realiseer me dat ook wel, maar beroepsdeformatie, ik ben diëtist, dan krijg je dat, haha.

Volgens mij maakt het allemaal niet zo gek veel uit hoor.
Mijn dochter is nu bijna acht maanden en ik voed haar op verzoek (fv) Meestal drinkt ze rond 9 uur 's ochtends, 1 uur 's middags, 4 uur 's middags en voor het slapengaan om 7 uur 's avonds een flesje. Vaak drinkt ze 's nachts ook nog een beetje, dus dat zijn al vijf flessen per 24 uur. 
Ik ga puur op haar behoefte af. Nu ze ouder wordt drinkt ze minder, meestal maar 100-120 ml per keer. Helemaal prima en ook logisch, want ze haalt steeds meer van haar voeding uit de vaste voeding die ik haar aanbied.
Ik zou echt meer gaan kijken naar je kind en wat zij nodig heeft ipv je te houden aan allerlei regeltjes. 

Oooo echt ja als je diëtist bent is het een ander verhaal haha!
Dan weet je alles.
Oei , dat is pittig zo’n nacht als vannacht en tja sws nog nachtvoedingen lijkt mij vrij pittig.
Hier al een aardige tijd daar vanaf maar wat je zelf zegt het kan geen twee x feest zijn daarmee ! Helaas ?
Ja dat kan indd ook naar behoefte maar ik hou wel van regelmaat dus op verzoek voeden is voor mij niet helemaal geschikt. 

Baby's houden zelf ook regelmaat aan, dat is het mooie. Wij zitten echt wel in een structuur, maar wel eentje die zij zelf aangeeft, ipv dat ik haar iets opdring waar ze misschien totaal geen behoefte aan heeft. 
Je hebt nu eenmaal te maken met een baby, niet met een machine. Wat in de boekjes staat is ook maar een richtlijn hè?

Terug
Bovenaan