Van 4 naar 3 flessen baby 6 maanden

Ik ben gewoon in 1x met een fles gestopt in de hoop dat ze dan in drie flessen meer zou gaan drinken per keer. Maar lijkt weinig verschil te maken tot nu toe.Ze drinkt vandaag gemiddeld per fles tussen de 140/160 en dat 3xEn dan vanmorgen rond 11 fruit hap op en avond eten zal rond 16.45 zijn gok ik deed ik gisteren ook!Slaaptijden zijn ook zo anders gelijk wel fijnere tijden trouwens!Ben ook aan het oefenen met slapen zonder bakerzak dat valt ook nog niet mee haha!Ze houden het lekker spannend zo.Wij moeten morgen naar cb dus zal eens horen hoe het het beste is ?

Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen...Als ie goed groeit, tevreden is, goed poept en plast dan denk ik dat ze zeggen om je kindje te volgen. Als ie 140 tot 160 ml drinkt dan is dat zo.  Een gezond kindje vraagt wat ie nodig heeft. Hoewel het lastig blijft om op zo'n mini te vertrouwen. En onthoud dat het cb prima weet wat gemiddeld genomen werkt, maar niet hoe jouw kindje het doet. Mom knows best ;-)Dat vind ik het prettige aan borstvoeding, ik weet niet hoeveel die van mij drinkt in totaal, behalve dat de flessen voor geen meter gaan momenteel. Hoewel gisteren een goede dag met 1x 40 en 1x 60 ml, haha. Alles is relatief. 

@gebruiker10101713Wat een mooi schema zo wat jij hebt! Ik zou graag ook wat willen schuiven want denk dat onze zoon er aan toe is, maar mijn enige vraag dan: hoe dan? Die kleine slaapt hier echt nog veel en met minder dan anderhalf uur ‘s ochtends hebben we de rest van de dag een chagrijn in huis en met die tijden van nu valt er dan weinig te schuiven want dan zitten fles en hapjes echt dicht op elkaar. 7.30 wakker - 8 uurpapfles - 9.00 slapen - 10.30/11 uur wakker - 11 uur fruit + 120 ml fles - 12.30 slapen - 14/14.30 wakker - 15.00 fles - 16.15/16.30 slapen - 17.00 groentehap + paar slokjes thee - 18.30 papfles en slapen. Langer kunnen we hem niet wakker houden ‘s avonds... Wanneer dan brood en een fles minder?? Heb soms het idee dat in de tijd dat hij wakker is ik alleen maar bezig ben met hapjes en flessen...  

@babetje, hhaha hier dus precies hetzelfde!! Ook zo’n slaalpkoppie!  Heb ongeveer hetzelfde schema als jij. Vraag me dus ook af waar ik dalijk die boterham erin moet gaan proppen!Ik doe het fruit nu sochtends voordat hij weer naar bed gaat, dus tussen 8.30 en 9.00 uur. Afhankelijk van hoelaat hij op was. Maar soms gaat dat ook niet omdat hij voor half 9 alweer moe is. Het duurt nog 3 weekjes, maar dacht lees maar vast mee hier haha! @ 10101713 hoe os het slaapschema bij jouw kleintje?

@KL-E grappig, een komen elkaar ‘vaak’ tegen op dit forum! En bedankt voor je vraag want dat was ik eigenlijk vergeten...

Bij 6 maanden sliep mijn zoontje ook nog heeel veel en ineens is dat een stuk minder. Hij slaapt nu na zijn fruithapje tot ongeveer 11.00uur en dan rond 13.00uur tot ongeveer 15.00/15.30 en dan s avonds een powernapje. Maar er zitten ook dagen tussen dat hij veel meer slaapt en soms maak ik hem dan wakker (bijv voor zijn brood) en soms laat ik hem liggen. Ik blijf het ook lastig vinden, maar ik merk wel dat hij steeds minder gaat slapen waardoor de eetmomenten ook makkelijker zijn in te plannen. Wakker maken voor elk eetmoment vnd ik niet nodig en zeker omdat ik weet dat zijn middagdut belangrijk voor hem is. Succes ermee!

Het cb zei dat het helemaal prima was zo dat ik al aan de drie flessen zit en die dag daarvoor ook voor het eerst brood had gegeven!
Ze zeiden lekker doorzetten met het bijvoeden en die flessen gewoon kijken wat ze opdrinkt.
Drie fles momenten op een dag houden en bij haar fruit en brood en avond eten thee of water aanbieden.
Gisteren een kwart boterham op.
Ik denk dat het schema nu beetje stabiel is laatste dagen haha!
Ze doet het er echt top op!
Ik vind het erg leuk om jullie schema’s te lezen want het is af en toe puzzelen! 

Terug
Bovenaan